Gullkorn fra Finn.no

Det spiller vel ingen rolle for disse nissene uansett, de selger jo bare seg i mellom. Det er jo på den måten markedet har blitt kunstig stimulert. Jeg nekter å tro at sluttbruker er villig til å bli så til de grader lurt. Hvis jeg tar feil er det altfor mange med mer penger enn vett der ute.

-Jeg tror nok du langt på vei har rett, selvsagt med forbehold om enkelte nisser som bare MÅ ha litt spikerstål i en fart og dermed lar seg lokke (og med det beviser den andre tesen din om mer penger enn vett)

Det neste nå blir vel at invistorene organiserer seg og krever en statlig kompensasjonsordning for å kunne opprettholde 'forretningsmodellen' sin selv nå som det ser ut som om lufta er på vei ut av ballongen...
 
«Regjeringen har etter påtrykk fra fortvilte invistorer innført en støtteordning som følge av de rekordlave prisene på luksusur gjennom sommeren. Mye tyder også på at prisene vil bli stabilt lave gjennom høsten og vinteren.

Ordningen fungerer slik at når gjennomsnittlig markedspris (urspotpris) faller under 75 % av urspotprisen på Finn per 1. april 2022, vil staten betale 80 prosent av differansen begrenset oppad til 250 000 kr per husholdning.

Regjeringen presiserer at bruk av støtteordning forutsetter av mva er betalt ved innførsel av ur fra utlandet. Øvrige kostnader som renter på forbrukslån e.l. knyttet til erverv av ur, dekkes ikke.»
 
«Regjeringen har etter påtrykk fra fortvilte invistorer innført en støtteordning som følge av de rekordlave prisene på luksusur gjennom sommeren. Mye tyder også på at prisene vil bli stabilt lave gjennom høsten og vinteren.

Ordningen fungerer slik at når gjennomsnittlig markedspris (urspotpris) faller under 75 % av urspotprisen på Finn per 1. april 2022, vil staten betale 80 prosent av differansen begrenset oppad til 250 000 kr per husholdning.

Regjeringen presiserer at bruk av støtteordning forutsetter av mva er betalt ved innførsel av ur fra utlandet. Øvrige kostnader som renter på forbrukslån e.l. knyttet til erverv av ur, dekkes ikke.»
Årets kommentar!
 
  • Liker
Reaksjoner: SGG og christoball
Regjeringen presiserer at bruk av støtteordning forutsetter av mva er betalt ved innførsel av ur fra utlandet.

-Dette kunne jo blitt moro med en juridisk prøvning av, forresten - det heter seg jo fra tolletatens side at om kjøper av en vare vet eller burde visst at varen er ufortollet, så hefter også kjøper for skyldig avgift.

Spørsmålet er jo da om frasen 'MVA ukjent' er tilstrekkelig til at kjøper må anses for ha burde visst at det her nok dreier seg om ufortollet vare...

Eller kan man få rabatt på momsen ved å kjøpe og deretter bekjenne sin brøde for tolletaten - for kjøper og selger står såvidt jeg forstår solidarisk ansvarlig for innbetaling av moms...
 
D1766405-90ED-4AFA-8822-212BE5D3DFA7.png
 

Vedlegg

  • 51091289-A164-4806-9DFA-9EB33E8923D2.png
    51091289-A164-4806-9DFA-9EB33E8923D2.png
    223,8 KB · Visninger: 0
Er dette en spøk? Ekstremt dårlig skrevet, Google translate? I tillegg direkte feil.. noen som kjenner til selger TimeLux?


«Rolex Explorer, sammen med Air-King, er de eneste klokkene i Rolex-katalogen som kommer i en enkelt smak. Det er ingen urskivevarianter, ingen tilbud av edelt metall. Dette er en enestående visjon med en ta-det-eller-la-det-tilnærming vi sjelden ser fra Rolex. I en tid hvor du kan få din Sea-Dweller i tofarget hvis du velger det, er dette en forfriskende solidaritet med klokkens opprinnelige hensikt.
 
Er dette en spøk? Ekstremt dårlig skrevet, Google translate? I tillegg direkte feil.. noen som kjenner til selger TimeLux?


«Rolex Explorer, sammen med Air-King, er de eneste klokkene i Rolex-katalogen som kommer i en enkelt smak. Det er ingen urskivevarianter, ingen tilbud av edelt metall. Dette er en enestående visjon med en ta-det-eller-la-det-tilnærming vi sjelden ser fra Rolex. I en tid hvor du kan få din Sea-Dweller i tofarget hvis du velger det, er dette en forfriskende solidaritet med klokkens opprinnelige hensikt.
Han er en legende :mrgreen:
 
Galleribilde
(1/1)

Legg til favoritt
12 har lagt til som favoritt
Rolex Submariner Oyster 41mm - Til utleie
Til salgs
10 000 kr

Jeg har valgt å leie ut min kjære Rolex Submariner Oyster 41mm til noen som har lyst til å få følelsen av hvordan en Rolex føles på håndleddet en dag, helg, uke eller måned. Hvis du har lyst til å benytte deg av dette tilbudet, vennligst ta kontakt med meg her på finn, så sender jeg betingelsene for å leie den.
Torget Klær, kosmetikk og tilbehør Klokker og ur

Edit: Denne er allerede omtalt så jeg nå..
 
  • Liker
  • Haha
Reaksjoner: christoball og gullet

hehe hvem av dere er dette?