Gullkorn fra Finn.no

Koste hva det koste vil.
"Veldig populær klokke som har resultert i lang leveringstid"- sitat slutt.

-Og i tilfelle noen ble nysgjerrige, som jeg ble - første Googleannonse jeg klikket på var fra Jacob Friis som har to på lager til kr. 4998/stk, formodentlig med fri frakt.

Lurer litt på å kontakte fyren for å spørre om han er interessert i to fabrikknye for umiddelbar levering, kun 7000kr/stk...
 
Når invistorene har begynt med Seiko da er det hele bare trist...

-Det er jo bare en naturlig måte å utvide markedet på; det finnes jo idioter der ute som har 10000kr å bruke på et armbåndsur, også.

Unødig restriktivt, elitistisk og ikke minst profittbegrensende å kun henvende seg til idioter som har 100kkr+ å bruke på et armbåndsur.
 
Koste hva det koste vil.
"Veldig populær klokke som har resultert i lang leveringstid"- sitat slutt.

Har en variant av urverket, men i en klokke til 1k. Hadde selv slitt med å betale 8k for en klokke som går +-40sec dagen!
 
 
Denne annonsen kom opp på Finn i dag (se bildene). Måtte le litt, men tar forbehold om at jeg muligens ikke har nok kunnskap om forskjellen på modellene.

"Finnes ikke i butikkene lengre. Du får heller ikke tak i den om du spør. Anbefalt av mange og mye hype rundt akkurat denne versjonen av klokken. Feks Teddy Baldassarre".

Såvidt jeg forstår er SBDC091 og SPB121J1 forskjellige referansenummer for samme klokke, bare at SBDC091 ble/blir brukt for den utgitt i Japan? Det er ingen forskjell på klokkene, og alpinisten er veldig vanlig og lett tilgjengelig i butikk (for billigere enn det vedkommende ber om).

293854299_5311602978933750_7147229778769950326_n.jpg295221540_576190520828384_8020246789466076758_n.jpg
 
Begge har 6R35 og safirglass. Men om man samler på JDM modeller er det muligens interessant… SPB121 er ihvertfall ikke vanskelig å få tak i.
 
"Finnes ikke i butikkene lengre. Du får heller ikke tak i den om du spør. Anbefalt av mange og mye hype rundt akkurat denne versjonen av klokken. Feks Teddy Baldassarre".

Tja, er modellen som kom før dette som er kul å ha, evt. enda tidligere varianter med 4S eller HAQ urverk. 6R35 modellene er masseprodusert og særdeles enkle å få tak i om man ser bort fra et par limited editions, noe denne ikke er.

Nattlektyre:
 
4BF04B2C-5096-4564-A53B-BA5F388C8B42.png


FULL PAKKE!
 
Ser ikke ut som finn-folket og investorene har skjønt at markedet har fått en kraftig korreksjon iallfall...
Det spiller vel ingen rolle for disse nissene uansett, de selger jo bare seg i mellom. Det er jo på den måten markedet har blitt kunstig stimulert. Jeg nekter å tro at sluttbruker er villig til å bli så til de grader lurt. Hvis jeg tar feil er det altfor mange med mer penger enn vett der ute.