Gullkorn fra Finn.no

Jeg vet ikke. Men, selger la den ut på Klokkeriet for noen dager siden og skrev at skiven ikke kunne bekreftes ekte. En moderator sa at da er det ikke lov å annonsere klokken der, så tråden ble stengt og nå er den slettet. Hvis du søker opp selger på Klokkeriet (navnet hans står på bilde 12/12 i Finn-annonsen) vil du finne et innlegg fra november 2017 der ingen kan gi noen konklusjon.
Så ganske lite redelig å ikke opplyse om det i Finn-annonsen.
Jeg har aldri sett eller hørt om en Air King med onyx-skive. Jeg har problemer med å tro at dette er en original kombinasjon.
 
«Ur» tatt ut fra Lervik, OG magasin tatt ut fra Bjerke.

Mulig dette snart regnes som «kommer med papirer fra norsk AD».

971661EB-5B9F-4AC5-BA82-C2A273826E4C.jpeg
 
Jo det hjelper. Det vet jeg fordi jeg har sett det skje på «nært hold» :)
De finner lett ut hvem det er som selger klokken, og denne personen vil miste sine privilegier for eventuelt ny handel i fremtiden.
Hjalp ikke når jeg fikk nok, og tipset dem om en på klokkeriet. Tudor GMTen havnet på finn.no 2 uker senere etter posten om at den ble "hentet ut" fra Bjerke. Senere fikk vedkommende "hente ut" en blå BB58, før meg. Jeg hadde stått på venteliste siden lansering, og hadde lite kundeforhold fra før. Men, kanskje det ikke gjelder Tudor, jeg vet ikke.
 
Hjalp ikke når jeg fikk nok, og tipset dem om en på klokkeriet. Tudor GMTen havnet på finn.no 2 uker senere etter posten om at den ble "hentet ut" fra Bjerke. Senere fikk vedkommende "hente ut" en blå BB58, før meg. Jeg hadde stått på venteliste siden lansering, og hadde lite kundeforhold fra før. Men, kanskje det ikke gjelder Tudor, jeg vet ikke.
Er helt enig i at det er kjedelig. Klart det finnes noen avvik, men mitt inntrykk er hvertfall at de tar dette seriøst og prøver å opprettholde så god kontroll som mulig på hvem de selger til.
 
  • Liker
Reaksjoner: Maz19
Er helt enig i at det er kjedelig. Klart det finnes noen avvik, men mitt inntrykk er hvertfall at de tar dette seriøst og prøver å opprettholde så god kontroll som mulig på hvem de selger til.

Vel ...... jeg et ikke helt overbevist.
 
  • Liker
Reaksjoner: Makken
Ikke så mye Rolex igjen her. Men sveiseblink så det holder.

 
En som er grinete fordi han gikk glipp av et godt kjøp:LOL:
Ikke det at jeg synes det er greit med invistorer men han her er tydelig irritert:)
 
Ikke så mye Rolex igjen her. Men sveiseblink så det holder.



"Her kommer det enda en sjelden sjanse til å skaffe seg noe unikt"
Sjeldne sjanser kommer altså ganske ofte, da må det fin nes mye unikt. Lurer på om jeg skal vente bare bittelitt til.
Så slipper jeg i alle fall den klokka.

LarsB
 
Samme urverk! , da må jeg nok kjøpe den:LOL:

Gallet Multichron Calendar (samme urverk som Paul Newman Daytona)


Ikke visste jeg at Paul Newman Daytona var en full kalender. Men Finn byr på mye læring for den som ha øynene med seg.

LarsB
 
"Her kommer det enda en sjelden sjanse til å skaffe seg noe unikt"
Sjeldne sjanser kommer altså ganske ofte, da må det fin nes mye unikt. Lurer på om jeg skal vente bare bittelitt til.
Så slipper jeg i alle fall den klokka.

LarsB

Nå la jeg merke til en ny detalj - dette blir bare bedre og bedre - stål kasse og hvitt gull lenke (sikkert ikke Rolex). Og les diamantsertifikatet - total slakt av innfestingen. Sertifikatet sier heller ikke noe pent om sliping (medium til dårlig) og renhet er ikke nevnt (les: industridiamanter).

Så unik er den nok; unikt stygg, unik blanding av fake og ekte deler, unikt dårlige diamanter, unikt dårlig gullsmedarbeid.
 
Redigert av en moderator:

Her kan man gjøre et kupp!
 
  • Liker
Reaksjoner: Mortbecken

Er man villig til å reise til Bodø kan man spare 15 laken.
 
  • Liker
Reaksjoner: morbra og Mortbecken
«Alt stemmer med denne - lange tradisjoner, spennende opprinnelse, kort produksjonstid, rett størrelse og moderne urskive med lume. Alt ligger dermed til rette for sterk prisuvikling i årene som kommer.»

Den sterkeste prisveksten har vel brukthandleren allerede har spist opp, etter å ha lagt seg på dobbelt av veiledende...