Gullkorn fra Finn.no

Gjett hvem som er tilbake.. endelig!

Guess who.jpg
 
Jeg forstår veldig godt incentivet med argumentet, men argumentet er som sagt flawed.

I tillegg er det jo det å vise til hva klokker er priset til på finn/chrono/tidssonen/finn etc. som markedspris også bare tull, da salgspris er markedspris, ikke den prisen Selger ber om.

Prisene på Chrono24 er ikke uten mva. De er uten norsk MVA. Hvis man oppriktig mener at det er riktig å tillegge 25% mva på salgspris på klokker i Norge i forhold til salgspris på Chrono24 så bør jo også klokker som selges internt England også tillegges 20% (engelsk mva). Hvis argumentet står seg så er egentlig prisen på alle klokker uendelig høy, fordi man får en ringvirkning som aldri tar slutt.

Om man skal si noe om markedspris så må man for det første snakke om salgspriser, ikke prisen kjøper ber om. Og om man snakker om salgspriser så snakker man ikke om kostnaden ved å kjøpe klokken, mva ved import er ikke en inntekt for selger.
Nei, argumentet er det ikke noe galt med. Du har selvfølgelig rett i at salgspris og ikke listepris er det avgjørende. Men det nytter like fullt ikke å prute på en klokke til salgs i Norge, og begrunne det med at det er en tilsvarende klokke til salgs på Chrono24 for 10% mindre som man heller kan kjøpe - når det vil koste deg 25% mer enn salgspris å få klokken på chrono24 inn i Norge. Å kjøpe den er jo uansett ikke et rimeligere alternativ for kjøper.

Hva klokken selges for i England er det da vitterlig ingen som bryr seg om, hvis man skal ha en klokke i/til Norge, så lenge man ikke kan kjøpe den billigere, ferdig innmomset, enn andre klokker i Norge.
 
  • Liker
Reaksjoner: Qwestern
Jeg trodde første plass for årets drømmer allerede var utdelt, men tok skammelig feil der. Gratulerer med herlig første plass :)

Vis vedlegg 224386

Shitt! Nær dobbel pris for en OP, det enkleste uret i Rolex-kolleksjonen.

Er det noe jeg ikke har fått med meg, eller er turkis virkelig den hotteste fargepaletten til OP?! Jeg mener, kunne tippe blå eller grønn, klassiske Rolex-farger. Men turkis?
 
Shitt! Nær dobbel pris for en OP, det enkleste uret i Rolex-kolleksjonen.

Er det noe jeg ikke har fått med meg, eller er turkis virkelig den hotteste fargepaletten til OP?! Jeg mener, kunne tippe blå eller grønn, klassiske Rolex-farger. Men turkis?
Ingenting overrasker meg mer nå...
 
  • Liker
Reaksjoner: iMars