Gullkorn fra Finn.no

Jeg kan jo si litt om dette all den tid jeg faktisk kjøpte en for å finne ut hva alle ståheien rundt 58 handlet om. Og jeg solgte den til kost etter et par måneder da den ikke var noen match for suben - og fikk lite armtid.

Et par betraktninger:
Det er absolutt en flott klokke til den prisen, kanskje den beste. Likte den ekstremt godt med en gang jeg fikk den, men ble dessverre like fort lei. Kanskje det er flere som opplever dette og at det er derfor det myldrer av de på brukten.
Mangel på hurtigjustering og en litt skranglete lenke er det som umiddelbart slo meg som litt under pari. Klokken i seg selv er utrolig fin og bærer meget godt på armen.
Men den blir på en eller annen måte litt tam...kan ikke beskrive det bedre og det er jo i høyeste grad individuelt.
En annen ting som trigget meg litt til å kjøpe var denne enorme ventetiden. Dette viser seg til å være et Norsk fenomen da den var tilgjengelig over disk i utlandet. Kjøpte for første gang i mitt liv en klokke fra nevnte utland for å finne ut om den var så bra som alle ville ha det til. Svaret er Nja for min del. Men til lav pris og to ukers levering hoppet jeg i det. Er den så bra at den forsvarer 2 år(!!) på venteliste? Aldri i livet.
Og det er nettopp der jeg tror hypen kommer inn, mange har ventet siden før koronaens dager og blir kanskje litt skuffet når de endelig får fingrene på en. Så er det ut på markedet med den. Og så lenge ventelistene var lange var prisen hyggelig for selger. Nå ser det ut til at markedet flommer over og alle er ikke like kjøpekåte. Da går prisene ned.

Konklusjon:
Super klokke til lav pris. At hypen dør ut litt er bare bra for de som faktisk vil ha denne klokken.
M2C
 
Det har uten tvil vært en investor-bølge på Bb58. Endelig ei klokke linka til Rolex og Submariner som veldig mange kunne ta seg råd til OG tjene penger på i samme slengen.

Jeg la ut en wtb-annonse på bb58 på Finn i fjor og det var helt sinnsykt mange som tok kontakt. Og det har vel uten tvil gådd helt ræl i BB58-markedet nå som det er så utrolig mange som ønsker å kvitte seg med klokka si.
 
Opplever det som vanskelig å konkludere helt enda, da min 41mm Submariner ikke er altfor gammel og den har litt nyforelskelse i seg - men BB58 har en enorm sjarm og det er en klokke jeg nesten glemmer at er på armen, og har fantastiske men nedtonede nyanser i farge og detaljer. Submarineren oppleves nesten overkant glinsete i direkte sammenligning, og føles betydelig større og mer markant.

Har på denne delen av sommerferien bevisst bare tatt med Submariner for å leve med den i halvannen uke og gjøre opp litt grundigere mening, men førstevalget var egentlig blå BB58.
 
  • Liker
Reaksjoner: px200
Hadde selv den første BB58 en god stund og var lenge godt fornøyd med den. Det som til slutt gjorde at jeg solgte den var at jeg ikke likte kombinasjonen av rosegull/gull mot den lysegrønne lumen. I en del lys så det ikke helt pent ut. Egentlig en liten filledetalj, men jeg ønsket å ha den som hverdagsklokka, og da må alt sitte. Hadde den blå BB58 kommet med blå bezel og svart skive hadde jeg kastet meg over den, men det ser ut som Tudor er på vei i en helt annen retning nå, jf. sølv og gulvmodellene med det grelle utstillingsvinduet på baksiden.
 
@Ban og @Johnsigans; «alle»??
Jeg tror 99% av de som kjøper Tudor (og andre merker) gjør det for eget brukt.
Blant «alle» kjøpere er kun et minimalt fåtall invistorer, men det er klart de er synlige med 2-3 annonser på Finn. De 997 andre som har kjøpt for å beholde klokkene selv annonserer det ikke på Finn.
Og for noen så kan det faktisk være de ikke passer. Har selv kjøpt en klokke fra utlandet jeg ikke hadde mulighet til å teste her hjemme, og som jeg overhode fikk til å bære behagelig.
Mener fortsatt ikke det var noe som minner om hype, men hei - det er min mening.
Det meste i denne tråden bør tas med en klype salt (y)
 
  • Haha
Reaksjoner: eidehelg
3F79D0AF-C6EE-4A5A-9E3F-640D1088FE6E.png

Skulle ikke vært lov…
 
Håper nevnte urmaker følger med og sier pent at uret går videre til nestemann på listen.
Burde ikke være vanskelig for nevnte AD å stanse dette salget (dersom de ønsker).

Telefonnummer ligger åpent i annonsen - så et raskt 1881 søk bør sette en stopper for dette…

Men som sagt; dersom de ønsker… Kan jo være en god, gammel og viktig kunde…;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Pippen
Ikke utenkelig at «min man» er på vei ut i luksusfellen uten konas viten, og finn annonsen er sjefens avgjørelse,
 
Burde ikke være vanskelig for nevnte AD å stanse dette salget (dersom de ønsker).

Telefonnummer ligger åpent i annonsen - så et raskt 1881 søk bør sette en stopper for dette…

Men som sagt; dersom de ønsker… Kan jo være en god, gammel og viktig kunde…;)
Mye bedre å søke telefonnummer på Vipps :) Mange skjulte nummer som en kan finne der om en lurer på snåle finn.no henvendelser