Gullkorn fra Finn.no

Er det noen som kjenner til Second Time ?
Kommer fra svensk brukthandler, boks følger med, men garantikort har hoppet ut og løpt til miljøstasjon. Ukjent mva :)

MVA er vel irrelevant når du handler fra butikk

Eneste jeg vet om selgeren er at han har solgt slike klokker en og en på Klokkeriet over lengre tid nå.

Vedlegg

• IMG_4012.jpeg
    IMG_4012.jpeg
    146,4 KB · Visninger: 0
Ikke hvis du vet at det er smuglergods

Er det?
Jeg bryr meg ikke, men MVA blir jo ikke betalt av butikken om de får inn en nylig innsmuglet klokke :)

Da må det vel i såfall sannsynliggjøres at du burde vite at dette er en vare som er ulovlig innbrakt til Norge. Uansett så vil det være butikken som sitter mest i saksa i så tilfelle. Med forbehold om at jeg ikke er noen ekspert i dette område.
Uansett er vi alle omforent om å kjøpe selger, også når de utgir seg (med rette eller ikke) å være en seriøs bedrift

• Liker
Reaksjoner: Rød
Enig, @Labbos - og som jeg skrev, så hadde jeg i hvert fall ikke brydd meg om MVA-spørsmålet om kjøpt av butikk i Norge.
Jeg bryr meg ikke så mye om MVA ellers heller, men pluss om med på et bruktkjøp.

• Liker
Reaksjoner: Labbos
Min tanke er at det er leit hvis en aktør smugler inn varer og utkonkurrerer de som driver lovlig.
Enig i det og usikker på hvordan brukthandlere tenker.
Om Ola Normann f.eks. smugler inn en dyr klokke og neste dag ber en brukthandler formidle salget.