Gullkorn fra Finn.no

Virkelig og!
Var en fyr som solgte en litt eldre tv til hbo 4500,-
Sendte han en Mail og spurte om han hadde fått noen bud, og han svarte at han hadde fått skambud, og det høyeste skambudet var på 3500kr.
Svarte han at 3500 ikke var noe skambud, da samme tv selges på komplett til 3999,- og la ved komplett linken:)

Folk forstår ikke at prisfallet på sin tv ikke står i samsvar med den teknologiske utviklingen og pris reduksjonen på nye tv'er.

Om de ga 50.000 for en tv for 10 år siden, så vil de ha 10.000 nå. Mens en ny tv til feks 8000 vil være mye bedre. Dette skjønner ikke folk :(
 
Når jeg surfer på finn.no slår det meg ofte at en del selgere der har et annet forhold til tilstand på klokker enn det de fleste her inne på TS har.
Denne rimelig slitte Orisen beskrives som "Den har noen småriper på det roterende huset ellers i veldig god stand."
Riktig nok et pent illustrasjonsbilde.
http://www.finn.no/finn//torget/annonse?finnkode=59218473&searchclickthrough=true&searchQuery=oris

En Breitling: "Modellen som selges fremstår som velhold og i god stand.Det er enkelte steder antydning til gjennomslag i det sorte belegget slik det fremkommer av vedlagte bilder."
http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=59399899&searchclickthrough=true

Kanskje det bare er meg som er pirkete og har en litt annen oppfatning av hva "småriper" er?

Denne ser ut som den har blitt slept bak en bil.
 
Fin tråd med mange gode innlegg.

Tips/KRAV: ikke legg ut linker til Finn-annonser, de har begrenset levetid. Ta heller et screenshot, last opp til Photobucket eller tilsvarende og lim inn bildet her.
 
Jeg sjekket klokkemarkedet i Stavanger her om dagen, og kom over en Mercedes- klokke til 13k. Som den nysgjerrige personen jeg er åpnet jeg annonsen..

d7c52ce43168957b4981900b510ff61f_zpsvr3v7lnq.jpg


Legg merke til at vedkommende angivelig skal ha betalt mer for klokken enn hva han skal ha for den. Dette la i hvert fall jeg merke til, og gjorde et raskt søk på det store nettet. Videre lar jeg samtalen mellom meg og annonsøren tale for seg. Jeg kan ta selvkritikk i min nokså direkte melding, men jeg vil hevde at motparten opptrådte en smule mer kritikkverdig ;)

63511d9ae031fa69ba07775bb1c02dda_zpsj7tcyxuw.jpg


a7ac2e472f18bebecb3f3a74bf65a3ef_zpsebjuiejt.jpg
 
Fikk denne på mail i går......

"Hei! Jeg byr 18 000kr for den dersom jeg får den på avbetaling, og levert til Hana idag. betaler deg da 6000kr pr.mnd, og første betaling den 15 juli. Deretter den 15 hver mnd!! Dette skriver vi kontrakt/gjeldsbrev på, ta kontakt dersom dette er O"

Var det ikke flere her inne som har fått lignende melding??
 
  • Liker
Reaksjoner: klokka
Zenith El Primero Striking 10th

Pris på urverket.no: kr 55 695,-

Pris privatperson på finn.no: kr 95 000,-
http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=60640749&searchclickthrough=true

Det er lov til å komme med gode ord om uret man selger, men han er et godt stykke unna å skryte på den Zenithen en premium på nesten 40k.

Enig i at den på Finn er latterlig overpriset, men du får ikke Striking 10th på urverket.no. I hvert fall ikke til 55', det er den "vanlige" versjonen.
 
  • Liker
Reaksjoner: MrJensen
Enig i at den på Finn er latterlig overpriset, men du får ikke Striking 10th på urverket.no. I hvert fall ikke til 55', det er den "vanlige" versjonen.
Ah, det ante meg at det var forskjell på de to ja. Jeg burde tatt meg litt bedre tid til å sjekke det opp. Takk for rettelsen :)
 
"Chronografen nullstiller seg på ca. 10-11 sek. fra toppen, heller ikke alltid chronografen starter. Etter info fra forrige eier, så er det tatt service på dette uret for ca. 1 mnd. siden"
 
  • Liker
Reaksjoner: Jone