Gullkorn fra Finn.no

Fra min side var det ment som harselering rundt det å skrive med caps lock (er UBRUKT mindre brukt enn ubrukt og så lite brukt at den er urørt?). Selv så jeg humoren i det, men ser det ikke er standup-materiale, og at det fremstår som invistor-bashing som @pistasjkis kaller det. Hvis kommentarene dine var ment til bl.a meg, @West , så synes jeg det er bra det blir tatt opp og dermed kanskje litt balanse i en tråd der selger (som oftest) ikke får mulighet til å kommentere.

Jeg føler meg ikke berettiget til å trekke frem invistor-lingo, og har ingen grunn til å stille selger i tvil. Å selge til markedspris er helt fair.

Syns skrivingen om invistorene er artig jeg. Kommer alltid noen og påpeker at markedet er som det er bla bla. Her kan vi more oss over sleske folk som selger med tungt hjerte på Finn som drar frem den ene og andre skildringen rett fra eiendomsmegler-ordboka.

Sier som invistorne, tar man seg nær av tråden kan man faktisk scrolle videre. :cool:

Hvorfor importere fra utlandet ink. Mva for en fin pris, når andre allerede har gjort det for deg?

• Wow
Reaksjoner: urtid
Vi har det verste foran oss..

01BDD251-C67F-4EDB-9634-8E3FD0CB218E.jpeg

Jøss. Noen som har VG+ og kan gi et executive summary? Hvis hele artikkelen er "kjøp billig, selg dyrt" er dette suppe på spiker kjenner jeg.

Synes det må være lov å disse de som legger ut klokkene sine til priser som i mine øyne er spinnville eller urealistiske summer. Så kan man likevel ikke utelukke at det finnes noen som er irrasjonell eller desperat nok til å kjøpe.

Likevel synes jeg våre bidrag i denne tråden kan bidra både som a) et kompass når det gjelder markedsverdi på klokker og b) en slags «greed alert» som kan dempe uønskede trekk hos mennesker:mrgreen:

Kanskje våre bidrag får noen til å føle seg dumme hvis de kjøper enkelte av disse klokkene, noe de selvfølgelig er hvis de i det hele tatt vurderer å kjøpe. Så skader det heller ikke at grådige folk eventuelt får litt dårlig samvittighet, noe jeg tviler litt på:rolleyes:

Jøss. Noen som har VG+ og kan gi et executive summary? Hvis hele artikkelen er "kjøp billig, selg dyrt" er dette suppe på spiker kjenner jeg.

Jepp. Se etter kupp på finn.no og så selg det til det det egentlig er verdt. Tviler ikke på at det er muligheter til å sko seg på andres uvitenhet og kjøpe opp møbler som egentlig er verdt langt mer, men ser ikke for meg at du kan tjene mer på det enn om du legger inn noen overtidstimer på jobb. Eller lærer deg å investere fornuftig i aksjer/fond.

• Liker
Reaksjoner: EOD
Folk flest er noe skruppeløse og blottet for samvittighet om de har fått los på penger. Derimot om en kjøper føler seg dust av å betale dobbel pris for en sub, vil nok ha større innvirkning på flippe markedet

Søk på "Gis bort i nærheten" og du finner gull. Masse møbler (ender ofte med å utføre gratis renovasjonstjenester), utslitte dekk og gratis ringpermer. For et par minutter siden var det et ensomt marsvin som skulle gis bort i mitt nærområde, men det ble nok revet vekk :oops:

Screenshot_20201217-092648.png

• Liker
Reaksjoner: ErlendBA