Gullkorn fra Finn.no

Jeg er så drittlei av alle som "investerer" i klokker at jeg spyr snart...

Det som er vel så spyverdig er at alle på død og liv ved enhver anledning ser seg nødt til å kommentere investeringsfenomenet. Uansett hvilken tråd man går inn på, så er det en eller annen kommentar om galskapen som rår på annenhåndsmarkedet, gjerne da med nedsettende kommentarer om de som deltar i pengegaloppen. Jeg kan ikke forstå annet enn at dette evige maset om penger, selv på et seriøst forum som Tidssonen, kun bidrar til å blåse boblen enda større.

Det hadde vært deilig å være lykkelig uvitende om pengejaget på bruktmarkedet og heller kunne fokusere på klokker som flotte og interessant objekter i seg selv. På Tidssonen burde dette være mulig å få til; det er ganske enkelt bare å la være å kommentere/"like" innlegg som omtaler dette fenomenet. Får man ingen likes eller svar på et innlegg, så dør interessen fort av seg selv.

Dessverre mistenker jeg at det er mange som har glede av å bruke begrepet invistor, så det kommer vel aldri til å skje.

(Jeg ser selvsagt det idiotiske i at jeg nå selv kommenterer dette, men jeg synes det må sies. Nå har jeg i hvert fall forsøkt! :))
 
Det som er vel så spyverdig er at alle på død og liv ved enhver anledning ser seg nødt til å kommentere investeringsfenomenet. Uansett hvilken tråd man går inn på, så er det en eller annen kommentar om galskapen som rår på annenhåndsmarkedet, gjerne da med nedsettende kommentarer om de som deltar i pengegaloppen. Jeg kan ikke forstå annet enn at dette evige maset om penger, selv på et seriøst forum som Tidssonen, kun bidrar til å blåse boblen enda større.

Det hadde vært deilig å være lykkelig uvitende om pengejaget på bruktmarkedet og heller kunne fokusere på klokker som flotte og interessant objekter i seg selv. På Tidssonen burde dette være mulig å få til; det er ganske enkelt bare å la være å kommentere/"like" innlegg som omtaler dette fenomenet. Får man ingen likes eller svar på et innlegg, så dør interessen fort av seg selv.

Dessverre mistenker jeg at det er mange som har glede av å bruke begrepet invistor, så det kommer vel aldri til å skje.

(Jeg ser selvsagt det idiotiske i at jeg nå selv kommenterer dette, men jeg synes det må sies. Nå har jeg i hvert fall forsøkt! :))
Amen, +1 og Hør Hør!

Prøvde på en kritisk tråd hvor vi kunne legge inn Gullkorn fra Gullkorn fra Finn.no. - den var feil plassert og lite konkret, så ble fornuftig nok slettet. Slutter meg derfor til din mer voksne kommentar. Prøver å scrolle forbi innleggene du sikter til, men jaggu ikke lett.

Gullkorn fra Finn kan være kjempemorsomt, men ikke det evinnelige pris-dissingen. La folk selge, eller iallefall prøve, til den prisen de vil! PS: Å diskutere prisutvikling er forøvrig noe annet.
 
Envy.png
 
Redigert:
Til tross for at den bare er ett år gammel, og kun tatt ut for å bli tatt bilder av, så har den allerede fått en lett polering og det er fortsatt merker på den..
Ikke noe galt i at det er merker på den, men hvorfor skal folk gi inntrykk av at klokken ikke er brukt?

FCBEAE64-65E8-464D-AAF5-C81DCB11004D.jpeg

32101A53-CC37-41A8-BA24-208F55BCFEC8.jpeg
 
Redigert:
Jeg er newbie her på tidssonen - jeg visste ikke at denne tråden fantes før i dag.

Jeg vet at innlegget er ´old news ´.. .la meg uansett kommentere. Bildene og styling er amatøraktig, men jeg synes at litt styling her og der - ukonvensjonelt eller ei - er bra. Det er som når man skal selge f. eks. boligen sin - man styler det litt før man selger det, slik at det kan skape oppmerksomhet og forhåpentligvis selge bedre :)

Tipper at det var du som sendte meg melding på finn?


Vis vedlegg 250101
Jeg forstår at du tenker annerledes - det er jo bare å se på dine annonser på finn. Folk er forskjellige. To each his own….

Takk for at du delte annonsen min og hjalp til å skape litt moro her inne på min (annonses) bekostning. Remmen (med eksotisk garnityr og krydder :) ) er fortsatt tilgjengelig om noen er interessert!

Anyways, en fortsatt fin uke til deg og til alle! :)
Sporty svar-og en sporty annonse-pliis fortsett sånn
 
Love it! :) En av annonsene mine har havnet her igjen, og dette bare i løpet av noen få uker!

Jeg har 10 andre annonser ute – har du lest de også? :) Kanskje du har noen kommentar på noen av de du ønsker å dele her inne også?

Har du lest teksten i denne annonsen nøye? FYI, så har jeg ikke endret noen ting etter at jeg så innlegget ditt her. Les igjen! Står det noen sted i annonsens tekst at klokken er ubrukt??! Skrev jeg UBRUKT på Finn sitt tilstands felt?

Hva vet du egentlig om meg og hvordan jeg tar vare på klokkene mine? Er du selvutnevnt ekspert på lett polering?

Jeg prøver å selge klokken min, og har jobbet hardt for å få annonsen til å se bra ut og ikke minst så ærlig og korrekt ut som mulig. Hva er grunnen til at du prøver å ødelegge det? Er det fordi du er misunnelig?

La meg selge klokken min i fred!

Det er greit å komme med kommentarer, men ikke ´barneskole´ kommentarer! Man bør i det minste forholde seg til fakta.
Enkelte mennesker her har blitt vant til å fyre løs uten å tenke på konsekvensene – bare for moro skyld.

Disclaimer: Bildene i annonsen var tatt i går ;)

Løp og kjøp folkens :) Jeg vet det er mange seriøse og ordentlige her inne.

Thank you (y)

Jeez, du skriver jo selv at klokken er tatt ut av boksen kun for å ta bilder, men samtidig så har den hatt behov for polering? Å påpeke ulogiske annonser betyr ikke at noen prøver å ødelegge for salget ditt. Jeg skjønner forøvrig at pandemien har vært krevende, kjipt å måtte selge så mange flotte klokker. Håper det ordner seg for deg, og lykke til med salgene.
 
Love it! :) En av annonsene mine har havnet her igjen, og dette bare i løpet av noen få uker!

Jeg har 10 andre annonser ute – har du lest de også? :) Kanskje du har noen kommentar på noen av de du ønsker å dele her inne også?

Har du lest teksten i denne annonsen nøye? FYI, så har jeg ikke endret noen ting etter at jeg så innlegget ditt her. Les igjen! Står det noen sted i annonsens tekst at klokken er ubrukt??! Skrev jeg UBRUKT på Finn sitt tilstands felt?

Hva vet du egentlig om meg og hvordan jeg tar vare på klokkene mine? Er du selvutnevnt ekspert på lett polering?

Jeg prøver å selge klokken min, og har jobbet hardt for å få annonsen til å se bra ut og ikke minst så ærlig og korrekt ut som mulig. Hva er grunnen til at du prøver å ødelegge det? Er det fordi du er misunnelig?

La meg selge klokken min i fred!

Det er greit å komme med kommentarer, men ikke ´barneskole´ kommentarer! Man bør i det minste forholde seg til fakta.
Enkelte mennesker her har blitt vant til å fyre løs uten å tenke på konsekvensene – bare for moro skyld.

Disclaimer: Bildene i annonsen var tatt i går ;)

Løp og kjøp folkens :) Jeg vet det er mange seriøse og ordentlige her inne.

Thank you (y)
Sårt tema?
 
Love it! :) En av annonsene mine har havnet her igjen, og dette bare i løpet av noen få uker!

Jeg har 10 andre annonser ute – har du lest de også? :) Kanskje du har noen kommentar på noen av de du ønsker å dele her inne også?

Har du lest teksten i denne annonsen nøye? FYI, så har jeg ikke endret noen ting etter at jeg så innlegget ditt her. Les igjen! Står det noen sted i annonsens tekst at klokken er ubrukt??! Skrev jeg UBRUKT på Finn sitt tilstands felt?

Hva vet du egentlig om meg og hvordan jeg tar vare på klokkene mine? Er du selvutnevnt ekspert på lett polering?

Jeg prøver å selge klokken min, og har jobbet hardt for å få annonsen til å se bra ut og ikke minst så ærlig og korrekt ut som mulig. Hva er grunnen til at du prøver å ødelegge det? Er det fordi du er misunnelig?

La meg selge klokken min i fred!

Det er greit å komme med kommentarer, men ikke ´barneskole´ kommentarer! Man bør i det minste forholde seg til fakta.
Enkelte mennesker her har blitt vant til å fyre løs uten å tenke på konsekvensene – bare for moro skyld.

Disclaimer: Bildene i annonsen var tatt i går ;)

Løp og kjøp folkens :) Jeg vet det er mange seriøse og ordentlige her inne.

Thank you (y)

1. Uret kjøpte du nytt. 2. Kun brukt for å ta bilder. 3. Polert

Hva er det vi leser feil eller ikke forstår her @Luis ?
 
Love it! :) En av annonsene mine har havnet her igjen, og dette bare i løpet av noen få uker!

Jeg har 10 andre annonser ute – har du lest de også? :) Kanskje du har noen kommentar på noen av de du ønsker å dele her inne også?

Har du lest teksten i denne annonsen nøye? FYI, så har jeg ikke endret noen ting etter at jeg så innlegget ditt her. Les igjen! Står det noen sted i annonsens tekst at klokken er ubrukt??! Skrev jeg UBRUKT på Finn sitt tilstands felt?

Hva vet du egentlig om meg og hvordan jeg tar vare på klokkene mine? Er du selvutnevnt ekspert på lett polering?

Jeg prøver å selge klokken min, og har jobbet hardt for å få annonsen til å se bra ut og ikke minst så ærlig og korrekt ut som mulig. Hva er grunnen til at du prøver å ødelegge det? Er det fordi du er misunnelig?

La meg selge klokken min i fred!

Det er greit å komme med kommentarer, men ikke ´barneskole´ kommentarer! Man bør i det minste forholde seg til fakta.
Enkelte mennesker her har blitt vant til å fyre løs uten å tenke på konsekvensene – bare for moro skyld.

Disclaimer: Bildene i annonsen var tatt i går ;)

Løp og kjøp folkens :) Jeg vet det er mange seriøse og ordentlige her inne.

Thank you (y)

Ja hva vet jeg egentlig om deg og hvordan du tar vare på klokkene dine.
Får inntrykk av at du bruker tørketrommelen som winder, evt at du mister den i gulvet hver gang du «tar den ut».

Kanskje du ikke burde jobbe fullt så hardt med å få annonsen til å se så bra ut, for klokken er fin, og prisen tror jeg er grei. Litt lett fakta om klokken tenker jeg holder lenge for å få oppmerksomheten til de som vet hvilken klokke dette er.

Jeg prøver ikke å ødelegge salget ditt, og tror heller ikke en liten post på dette sære forumet kommer til å gjøre det.

Lykke til med salg!