Gullkorn fra Finn.no

Jeg synes folk skal få lov til å selge for akkurat hva de vil, men jeg må ærlig innrømme at jeg går litt lei hele hobbyen når jeg ser sånne annonser. Hvorfor kjøpe ny hos urverket (og de har på lager) når du kan kjøpe litt dyrere brukt? :poop:

Vis vedlegg 248182

Vis vedlegg 248183
Nå har vel også Tudor blitt priset høyere brukt enn ny siste året(ser jeg må ut med ca12’ mer for samme pelagos jeg solgte i 2019 :cautious:)
 
Nå har vel også Tudor blitt priset høyere brukt enn ny siste året(ser jeg må ut med ca12’ mer for samme pelagos jeg solgte i 2019 :cautious:)
Ja, ser enkelte selgere prøver seg, som her. Skjønner ikke hvorfor, de er vel titt og stadig på lager hos forhandlerne.
 
CE9FD1E2-3E3E-4BC5-B23E-845C534AB288.png

Godt jobbet å bevare alt dette men miste sertifikatet :rolleyes:
 
Så ble det ikke flere klokker fra AD på Christoffer T.

-Det som hadde vært veldig moro, hadde jo vært om skattefuten banket på for å kreve moms av avansen; når man omsetter såpass dyre gjenstander like etter å ha fått dem i hende er nok veien kort for en grinete saksbehandler (som kanskje står på venteliste selv... ) til å hevde at virksomheten bærer preg av næringsvirksomhet...
 
  • Liker
Reaksjoner: Heftos
Mistenker fort at leveransene av helgull kommer til å økes nå fremover, fortjenesten pr klokke er vel høyest der og betalingsviljen har vi jo vist om igjen og om igjen med de galopperende prisene på andrehåndsmarkedet. Jeg så at Bjerke i Bergen hadde både gult og hvittgull Submariner i monteret sitt i dag.
 
Mistenker fort at leveransene av helgull kommer til å økes nå fremover, fortjenesten pr klokke er vel høyest der og betalingsviljen har vi jo vist om igjen og om igjen med de galopperende prisene på andrehåndsmarkedet. Jeg så at Bjerke i Bergen hadde både gult og hvittgull Submariner i monteret sitt i dag.
Helt rett, etterspørselen etter stål øker med et innskrenket tilbud - merkevarenavnet styrkes, og fortjenesten stiger med økende salg av modeller i edelmetall.
 
C9D4972C-07D5-47B6-A44A-45CE37E6CA9C.jpeg

Hater når klokkeseddelen bare forsvinner i flytteprosessen.. Godt at Bjerke bekrefter et eller annet da!
 
Altså, jeg også lurte litt på dette med hvordan folk mister ting når de flytter. Jeg flyttet jo selv et par ganger på et par år uten å miste så mye som en blyant... Helt til en eske med vinterklær og en cowboyhatt forsvant :LOL: Nødvendigvis ikke noe stort savn, men jeg har ingen forklaring på hvor den har blitt av..
 
  • Liker
Reaksjoner: Durian
Altså, jeg også lurte litt på dette med hvordan folk mister ting når de flytter. Jeg flyttet jo selv et par ganger på et par år uten å miste så mye som en blyant... Helt til en eske med vinterklær og en cowboyhatt forsvant :LOL: Nødvendigvis ikke noe stort savn, men jeg har ingen forklaring på hvor den har blitt av..

Tipper det ligger en haug med sertifikater et sted, sammen med enkelt-sokker
 
Helt rett, etterspørselen etter stål øker med et innskrenket tilbud - merkevarenavnet styrkes, og fortjenesten stiger med økende salg av modeller i edelmetall.

"merkevarenavnet styrkes"

Min mening er at merkevarenavnet skades.
Rolex navnet er nå assosiert med stygg spekulering, dominerende grå marked som belastes mer og mer med falske klokker og overpriset stål.
Og den type utviklingen gjør det ikke sikrere for Rolex eierne til å vandre på gatene, spesielt i disse tider hvor millioner av mennesker har mistet jobben sin, inkludert den kraftig fattigdoms økningen man ser verden over.
Hva blir utviklingen om tre til fem års tid, det vet jeg ikke, men veien til "eksklusivitet" er tydeligvis humpete og ikke uten ulemper.
 
  • Liker
Reaksjoner: Andreasvikan