Gull/platinum kort og tjenestetilbud

Jeg har Eurocard Gold Privat og Corporate. Får dette gratis gjennom jobben.
Fikk meg nylig også American Express Gold.

Disse kortene har dessverre ingen særlig "statusverdi" i Norge, men i derimot i utlandet.

Da jeg var i Bangkok forleden og ba om et hotellrom med utsikt over elven, ble jeg likesågodt oppgradert til en suite i 58. etasje (selvfølgelig med utsikt over elven) da jeg ga fra meg Amex-kortet ved innsjekking.

Jeg tviler på at jeg hadde fått denne oppgraderingen hadde jeg levert fra meg et Gebyrfri Visa eller 365 kort...

Ovennevnte kort gir også 10% rabatt på leiebil fra Hertz og Avis i hele verden.
 
...har aldri vært så veldig opptatt av sånne kort, men hadde nylig en tilsvarende gjennomgang som deg Anders og har landet på Fokus (de har et tilsvarende kundeprogram som SAGA med Platinium-kort). Jeg er veldig fornøyd med kundeoppfølgingen deres selv om jeg ikke akkurat har brukt concierge-greia enda da...det viktige for meg er at jeg har en å kontakte hvis jeg skal gjøre noen "stunt" som er litt imøtekommende...og det fant jeg i Fokus.

Har Fokus Privatbank og er veldig fornøyd! :D
 
Bumper denne tråden.

Noen som benytter seg av tjenester "premium"-kort gir? Concierge, loungetilgang osv?
 
Bumper denne tråden.

Noen som benytter seg av tjenester "premium"-kort gir? Concierge, loungetilgang osv?

Standard conciergen til de fleste norske banker er særs dårlig.

Amex sitt svarte kort fikser "alt," men det koster 8K $ det første året.

Er du ute etter en premium concierge til en "fornuftig," pris kan A2D anbefales.
 
Bumper denne tråden.

Noen som benytter seg av tjenester "premium"-kort gir? Concierge, loungetilgang osv?

Jepp. Bruker hovedsakelig Consierge. Jeg har tilgang til lounge via SAS-Gold som dessverre går ut i oktober:(
Jeg har Danske Bank Platinium per i dag, men vurderer nå overgang til Handelsbanken. Tror jeg hadde sendt en forespørsel til begge disse.

Hvis du er stinn så har vel også SEB et svært godt utvidet tilbud, sammen med Private Banking hos Danske Bank og Nordea.

Edit: Skjønner ikke helt hva Panerai mener om at det er dårlig tilbud hos Consierge-tjenesten for norske banker. Min erfaring er god - de jobber hardt for å få til hva du spør om (de snakker dog ofte svensk - tror det er samarbeide på tvers av flere banker?).
 
Redigert:
Tipper de fleste norske banker benytter seg av Affinion.

De forespørslene jeg har hatt har de ikke klart å fikse, noe tjenestene nevnt ovenfor har klart.
 
Redigert:
Enig i at produktet som leveres fra Affinion ikke er spesielt imponerende, lite de ordner som du ikke kan fikse selv.

Vet at DNB nå tilbyr American Express Platinum (5K i årsavgift), noen som har prøvd dette?
 
Problemet med AmEx er at - i Norge og flere andre europeiske land - det finnes jo nesten ikke brukersteder.
Jeg har hatt Diners en periode (som har mange bra lounge-muligheter) og de har dessverre det samme problemet.
 
Etter at kortene fikk chip har det blitt litt bedre, men langt fra optimalt. Mange av fordelene ved kortet er i hovedsak ikke tilpasset det norske markedet, men mulig det blir bedre etter hvert som kortet blir mer etablert i Norge.
 
Grunnen til at de har færre brukersteder er bl.a. at de er dyrere for brukerstedene enn Visa/MC.
 
Har Danske Bank, medfølgende lounge kort. Men med innstillingen borte OK, hjemme jævlig mye bedre, så blir det ikke mye brukt. Ei heller concierge..
 
@PEBE - jeg bruker selv Amex platinum(med eurobonus.)

Du opptjener raskt bonuspoeng også får du loungetilgang. Hvis vi snakker om samme kort er gebyret 1800 kr i året samt et inntektskrav.

Jeg er veldig fornøyd.
 
Redigert av en moderator:
Jeg har et Dnb Saga kundeforhold og har brukt "consigiere" tjenesten deres et par ganger, uten å bli spesielt imponert.

Min svoger sier at jeg er dum som ikke skaffer meg SAS Amex "Platinum", som de selv har og betaler "alt" med. Ved et forbruk over 100'k på et år, så får de gratis ledsager billett på bonusturene med SAS, noe som får hele familien på 4 gratis til Thailand på business en gang i året.
Men jeg gidder ikke jakte på matbutikker, klesbutikker, bensinstasjoner m.m. som tar Amex, for å komme opp i et høyt nok forbruk. Kortavgiften på kr 1.700.- i året er også en "deal breaker" for meg.

Men som kona sier, det er jo bare å betale en klokke eller to med kortet, så ordner det seg:eek:
(Tar Bjerke Amex?;) )
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Redigert av en moderator:
Til info er SAS AMEX Platinum IKKE er "ekte" Amex Platinum (med de fordeler det gir deg rundt omkring i verden).. SAS Platinum-kortet er i realiteten et AMEX Gold.

For å få tilgang til AMEX-lounger og FHR-fordelene f.eks er det kun Amex Platinum (Centurion Line) som gjelder. Dette tilbys kun til SAGA-kunder. Kravet er 1mill i inntekt eller 2mill i plasserbar formue.

SAS Amex Platinum koster 1800,- i året, mens Amex Platinum vel ligger på 5000,- eller deromkring..