Gull/platinum kort og tjenestetilbud

Har man et kortforbruk på $250 000 fortjener man vel kanskje en "belønning".. kortselskapet stikker jo av med ganske mye fra brukerstedene, i alle fall kort som Amex og de dyrere kortleverandørene ;)

"There's no such thing as free lunch" ! :)

...har aldri vært så veldig opptatt av sånne kort, men hadde nylig en tilsvarende gjennomgang som deg Anders og har landet på Fokus (de har et tilsvarende kundeprogram som SAGA med Platinium-kort). Jeg er veldig fornøyd med kundeoppfølgingen deres selv om jeg ikke akkurat har brukt concierge-greia enda da...det viktige for meg er at jeg har en å kontakte hvis jeg skal gjøre noen "stunt" som er litt imøtekommende...og det fant jeg i Fokus. Eller så fikk jeg ordnet med kredittløsning på SAS bonuskortet (tror det er SEB) som funker fint hvis man flyr mye...desverre er det mindre og mindre av reising akkurat nå.

Jeg har hørt at DnB ikke tidligere har vært like bra for privatpersoner, men det satses mye på denne sektoren nå fremover. Virker som de fleste banker ser viktigheten av privatmarkedet nå...

...men er det noen som har gode ideer på bilforsikring ?? har gjensidige, men hadde en "liten" kræsj ifjor og nå koster det SKJORTA og vel så det....kunne snart kjøpt en Sub for det jeg betaler til Gjensidige i året...nesten da ;)

...har aldri vært så veldig opptatt av sånne kort, men hadde nylig en tilsvarende gjennomgang som deg Anders og har landet på Fokus (de har et tilsvarende kundeprogram som SAGA med Platinium-kort). Jeg er veldig fornøyd med kundeoppfølgingen deres selv om jeg ikke akkurat har brukt concierge-greia enda da...det viktige for meg er at jeg har en å kontakte hvis jeg skal gjøre noen "stunt" som er litt imøtekommende...og det fant jeg i Fokus. Eller så fikk jeg ordnet med kredittløsning på SAS bonuskortet (tror det er SEB) som funker fint hvis man flyr mye...desverre er det mindre og mindre av reising akkurat nå.

Jeg har hørt at DnB ikke tidligere har vært like bra for privatpersoner, men det satses mye på denne sektoren nå fremover. Virker som de fleste banker ser viktigheten av privatmarkedet nå...

...men er det noen som har gode ideer på bilforsikring ?? har gjensidige, men hadde en "liten" kræsj ifjor og nå koster det SKJORTA og vel så det....kunne snart kjøpt en Sub for det jeg betaler til Gjensidige i året...nesten da ;)

Jeg falt jo ned på at jeg ikke synes noen av kundeprogrammene var verdt det i kroner og øre. Har i stedet et knippe kredittkort med cashback/rabatter og konti der jeg får best betingelser.

* 365 Privat, 3,65 på klær og møbler
* NAF fordel xtra, 4% på bensin (+ 30 øre på Statoil)
* Twocards for flyreiser, 4% (kan endres til andre bransjer)
* Trumf Visa for dagligvarer og egentlig alt annet

Skandiabanken til lønnskonto og Bank2 med (Norsk Familiøkonomi rentesats) for plassering. Aksjer handler jeg gjennom Skandiabanken.

Ikke noe av dette gir meg respekt :D eller fordeler, men et meget hyggelig årsregnskap.

1% cashback på alt jeg og samboeren handler med Trumf Visa (dagligvarer 3% på Trumf-butikker) gir et meget hyggelig overskudd som vi liker å spise opp på et egnet etablissement. Ikke noe er bedre enn å dra kortet for et dyrt klokkekjøp og vite at jeg akkurat fikk tilbake penger til en god flaske vin å feire med :D

Ikke trenger jeg investeringsrådgivning heller, alle vet jo at det beste er å kjøpe Rolex :mrgreen:

Når det gjelder forsikring har jeg til nå funnet at Gjensidige gjennom Tekna/Akademikerne-medlemskapet gir meg den beste pakka. Leste en interessant artikkel i Dine Penger om muligheten for å spare penger på å faktisk dele opp forsikringene, har planer om å sjekke om det også gjelder meg.

Har for øvrig sett 1 live...........når jeg var på middag ute på byn i forbindelse med ONS-messa forrige året.......gjett om jeg tappa haka når han som betalte middagen slengte frem et Black! :D

Finnes et black kort for firmabruk også. Er bare å søke så får du det i USA. Mulig det er et slikt du har sett. (;

Når det gjelder forsikring har jeg til nå funnet at Gjensidige gjennom Tekna/Akademikerne-medlemskapet gir meg den beste pakka. Leste en interessant artikkel i Dine Penger om muligheten for å spare penger på å faktisk dele opp forsikringene, har planer om å sjekke om det også gjelder meg.

Har den samme pakken gjennom Tekna...den er veldig bra, men ikke når man bulker bilen og skal kjøpe bil nr 2 etter 3 år med firmabil for kona...sukk

Jeg har Eurocard Gold Privat og Corporate. Får dette gratis gjennom jobben.
Fikk meg nylig også American Express Gold.

Disse kortene har dessverre ingen særlig "statusverdi" i Norge, men i derimot i utlandet.

Da jeg var i Bangkok forleden og ba om et hotellrom med utsikt over elven, ble jeg likesågodt oppgradert til en suite i 58. etasje (selvfølgelig med utsikt over elven) da jeg ga fra meg Amex-kortet ved innsjekking.

Jeg tviler på at jeg hadde fått denne oppgraderingen hadde jeg levert fra meg et Gebyrfri Visa eller 365 kort...

Ovennevnte kort gir også 10% rabatt på leiebil fra Hertz og Avis i hele verden.

...har aldri vært så veldig opptatt av sånne kort, men hadde nylig en tilsvarende gjennomgang som deg Anders og har landet på Fokus (de har et tilsvarende kundeprogram som SAGA med Platinium-kort). Jeg er veldig fornøyd med kundeoppfølgingen deres selv om jeg ikke akkurat har brukt concierge-greia enda da...det viktige for meg er at jeg har en å kontakte hvis jeg skal gjøre noen "stunt" som er litt imøtekommende...og det fant jeg i Fokus.

Har Fokus Privatbank og er veldig fornøyd! :D

Bumper denne tråden.

Noen som benytter seg av tjenester "premium"-kort gir? Concierge, loungetilgang osv?

Bumper denne tråden.

Noen som benytter seg av tjenester "premium"-kort gir? Concierge, loungetilgang osv?

Standard conciergen til de fleste norske banker er særs dårlig.

Amex sitt svarte kort fikser "alt," men det koster 8K $ det første året.

Er du ute etter en premium concierge til en "fornuftig," pris kan A2D anbefales.

Bumper denne tråden.

Jepp. Bruker hovedsakelig Consierge. Jeg har tilgang til lounge via SAS-Gold som dessverre går ut i oktober:(
Jeg har Danske Bank Platinium per i dag, men vurderer nå overgang til Handelsbanken. Tror jeg hadde sendt en forespørsel til begge disse.

Hvis du er stinn så har vel også SEB et svært godt utvidet tilbud, sammen med Private Banking hos Danske Bank og Nordea.

Edit: Skjønner ikke helt hva Panerai mener om at det er dårlig tilbud hos Consierge-tjenesten for norske banker. Min erfaring er god - de jobber hardt for å få til hva du spør om (de snakker dog ofte svensk - tror det er samarbeide på tvers av flere banker?).

Redigert:
Tipper de fleste norske banker benytter seg av Affinion.

De forespørslene jeg har hatt har de ikke klart å fikse, noe tjenestene nevnt ovenfor har klart.

Redigert: