Gravering

Takker! Har snoket rundt her en stund, men nå er endelig investeringen gjort og da er det på høy tid å henge seg aktivt med her.

Det blir utrolig fort riper hvis du begynner å gnukke og gni med noe lurium her. Gullsmeden anbefaler deg å gå til gullsmeden! Du kan fort ende opp med å gjøre vondt verre...

De rotter seg sammen ja, hehe. Gullsmeden som laget denne gitaren har jeg ikke sett på 30 år, og har ikke hatt lyst til å se henne heller, for å si det sånn...Tenker jeg tar den med til David-Andersen og får takst og polering, neste gang jeg likevel er i Tidemann-traktene.

Men...ingen wrist shots, ingen unboxing? Som det heter her inne; pics or it didn't happen!
 
Den enkleste med den gitaren er vel å rhodinere den på nytt? Den må så klart å vært rhodinert i utgangspunktet, ser veldig slik ut.
 
Den enkleste med den gitaren er vel å rhodinere den på nytt? Den må så klart å vært rhodinert i utgangspunktet, ser veldig slik ut.
Det husker jeg ikke, det er over 30 år siden jeg fikk den av hun som lagde den... Gitaren er gult gull og plekterbrettet hvittgull (knottene er diamanter), og etter hva jeg leser på nett rhodinerer man bare hvittgull. Men David-Andersen vet nok beskjed.
 
Det husker jeg ikke, det er over 30 år siden jeg fikk den av hun som lagde den... Gitaren er gult gull og plekterbrettet hvittgull (knottene er diamanter), og etter hva jeg leser på nett rhodinerer man bare hvittgull. Men David-Andersen vet nok beskjed.

Stemmer det: Man rhodinerer bare hvitt gull. Rhodium er et platinametall og det er "hvitere" enn hvitt gull. Laget er veldig tynt og det fjerner ikke riper.

Hmmm, skjønner investeringen må bevises i dette miljøet... Kan jo være hyggelig å vise dette frem til noen som skjønner hva det er for noe, har ikke fått mange kommentarene hittil, he, he...
 
Hmmm, skjønner investeringen må bevises i dette miljøet... Kan jo være hyggelig å vise dette frem til noen som skjønner hva det er for noe, har ikke fått mange kommentarene hittil, he, he...
Ja, du slipper ikke unna! Her mangler det ikke kommentarer!