Gratis høyoppløselige bilder

Medlem
23. mars 2008
Innlegg
148
Sted
Oslo
Noen som vet om nettsider der man kan få tak i billige/gratis høyoppløselige bilder? Helst tatt av amatørfotografer eller flinkere fotografer. Gjerne "seriøse" bilder det ligger litt tanker bak, ikke type shutterstock.com og lignende som kun har "illustrasjonsbilder". Alle forslag mottas med takk!
 
Dog ikke gratis, men heller ikke langt unna. Bruker istockphoto til alt jeg trenger av bilder.
 
Takk for svar!

Beklager at jeg ikke skrev opp hva slags bilder jeg tenkte på før. Hovedsaklig ute etter vintagebilder, svart/hvitt-bilder, mote-bilder og generelt litt spennende bilder. Ikke akkurat tidenes mest nøyaktige beskrivelse, men er da noe :)
 
Skal du bruke det til noe, eller bare privat ?

beste er vel egentlig å browse flickr. og kontakte de som har rettighetene til de bildene du liker. Mange som bare blir flatterte over at du likte bildet.
 
Skal du bruke det til noe, eller bare privat ?

beste er vel egentlig å browse flickr. og kontakte de som har rettighetene til de bildene du liker. Mange som bare blir flatterte over at du likte bildet.

Bare privat! Ja, det er jo en mulighet, det er bare vanskelig å finne noe med høy nok oppløsning (bør være over 2500X2500 tror jeg)... :???:
 
Bare privat! Ja, det er jo en mulighet, det er bare vanskelig å finne noe med høy nok oppløsning (bør være over 2500X2500 tror jeg)... :???:

De fleste som driver med fotografi har vel tilgang til raw filene sine, så tror det bare er å spørre! =)