Grand Seiko-tråden

En pioneer!:)

Hadde vell en 005 og du? Det evt en 001 kunne eg tenkt meg! HiBeat! Damn

Det var en SBGH003. Den var nydelig. Synd jeg solgte den. Men jeg har den sjeldne, blå broren SBGH051.
1000017328-01.jpeg
 
Jeg kjøpte en GS hos Christensen for noen år siden, de sendte ikke noe på 2 uker og ga ingen forklaring på hvorfor. Fikk lite respons fra de når jeg tok kontakt og det var ikke før jeg sa jeg ønsket å avbestille at de begynte å bry seg.

Har styrt rakt unna den butikken siden, går ikke inn for vindusshopping en gang.
 
  • Wow
Reaksjoner: Todda
Når man ser litt mer på den nye 38mm 62GS-urkassen i titan, så skiller den seg vesentlig fra 40mm-utgavene på et viktig område. De i 40mm i titan har IKKE blankpolerte flanker øverst langs urkassen slik de i stål, mens denne i 38mm faktisk har blankpolerte flater øverst som sine stålmodeller i 40mm. Bra, fordi det gir en mye mer dynamisk visuell opplevelse på håndleddet. Meget kledelig.

Det som også er litt spesielt er at det er 20mm og ikke 19mm mellom lugs. Ikke bra, da man ikke kan bruke de GS-reimer man allerede har. For andre er dette selvsagt et pluss. Som så mange andre ting i verden; alt får en betydning ut i fra eget ståsted.

:)

Her vist med SBGH343.

PostScript
Det paradoksale, men ikke unaturlige gitt siste års utvikling, er at denne 38mm klokken koster 8% og 16% mer enn sine 40mm i hhv. stål og titan. Logisk fra forbrukers ståsted? Nei. Logisk fra GS sitt ståsted? Ja, da strategien er å øke prisene for hver ny modell man slipper til markedet. Dette betyr at de "eldre" modellene fremstår mer og mer prisgunstige for hva man får.

Skjermbilde 2024-02-09 kl. 20.03.25.png

Skjermbilde 2024-02-09 kl. 20.03.32.png
 
Redigert:
Var innom Christensen og prøvde noen GS i dag. Shubun falt mer i smak en jeg foretrekker… :LOL: Tatt rabatt tilgjengelig på disse i dag, så klør det skikkelig. Hva kan dere gi av motargumenter. (feil sted å spørre…)
IMG_1529.jpeg

IMG_1524.jpeg
 
Var innom Christensen og prøvde noen GS i dag. Shubun falt mer i smak en jeg foretrekker… :LOL: Tatt rabatt tilgjengelig på disse i dag, så klør det skikkelig. Hva kan dere gi av motargumenter. (feil sted å spørre…)
Vis vedlegg 360662
Vis vedlegg 360663
Do it! :LOL:

Men ja den er skikkelig fin, en av de beste til GS syns jeg.

Eneste motargument jeg kommer på er om lenka passer eller ikke når den er tilpassa deg, de kan jo være litt kinkige for noen siden det mangler mikrojustering i spenna.
 
  • Liker
Reaksjoner: Maz19 og Labbos
Kjør på. SBGH273 er en av Grand Seiko's finest.

Kan trygt anbefale den!

Regna ikke med å møte mye motstand nei :LOL:
Det som overrasket meg mest, har eid en og prøvd flere GS tidligere, er hvor elegant kassen bærer og ser ut. Framgår dårlig i de fleste bilder. Men prøver å rettferdiggjøre den i en samling som heller tungt mot det sportslige segmenter (2 divere, en gmt og Santos).
Denne er liksom ikke dressklokke, og ikke helt sportsklokke. Typisk «hverdagsklokke»?
 
Regna ikke med å møte mye motstand nei :LOL:
Det som overrasket meg mest, har eid en og prøvd flere GS tidligere, er hvor elegant kassen bærer og ser ut. Framgår dårlig i de fleste bilder. Men prøver å rettferdiggjøre den i en samling som heller tungt mot det sportslige segmenter (2 divere, en gmt og Santos).
Denne er liksom ikke dressklokke, og ikke helt sportsklokke. Typisk «hverdagsklokke»?

Den er det bare å slå til på. Hadde Rikka, med grønn skive, og proporsjonene på den kassen satt som et skudd. Solgte den, og angrer.
 
Regna ikke med å møte mye motstand nei :LOL:
Det som overrasket meg mest, har eid en og prøvd flere GS tidligere, er hvor elegant kassen bærer og ser ut. Framgår dårlig i de fleste bilder. Men prøver å rettferdiggjøre den i en samling som heller tungt mot det sportslige segmenter (2 divere, en gmt og Santos).
Denne er liksom ikke dressklokke, og ikke helt sportsklokke. Typisk «hverdagsklokke»?

Hverdagsklokke tror jeg er en god beskrivelse.
Det er svært vanskelig å fange 62GS-kassen på bilder. Om en ser på nett så er det lett å finne mange dårlige wristshots av den. Konturene kommer rett og slett ikke riktig frem, og klokken ser stor ut på håndleddet. Må egentlig prøve den på for å få riktig inntrykk.
Lenken er solid (låsen kunne selvsagt vært bedre), alt er tight og fint og opptrekket er mykt. Det er noe med den lille dosen gull mot det blå som gir så god glød i skiven. Måten indeksene fanger sollyset på er magisk.




brand_new_grand_seiko_heritage_1636458156_fb3b4b3e_progressive.jpg


brand_new_grand_seiko_heritage_1636458156_69a91ddf_progressive.jpg


SBGH273_cobra.jpg