Grand Seiko-tråden

Ett siffer forskjell, SBGA201:
1705257709467.png
 
Å herlighet. Jeg lurer på om jeg har fått en grail nå. Var ikke helt obs på at denne kom i gull.
Gult gull versjonen ser jo heldigvis helt normal ut "live" i forhold til produktbildene. Den er også å få kjøpt i hvitt gull. Må kjøpes i JPN, selvsagt. Ferietur-klokke? :)
 
Dette har siden lanseringen vært planlagt å kjøpe i 2025, som samlingens dressklokke.

Men nå som tiden går og det begynner å krible etter noe nytt, så undres jeg om ikke SBGW-modellene er litt tykke? Proporsjonene er ellers svært fine, men jeg kan ikke unngå å sammenligne tykkelsen med Nomos eller eldre Omega.

Noen betraktninger fra SBGW-entusiastene?
 
Dette har siden lanseringen vært planlagt å kjøpe i 2025, som samlingens dressklokke.

Men nå som tiden går og det begynner å krible etter noe nytt, så undres jeg om ikke SBGW-modellene er litt tykke? Proporsjonene er ellers svært fine, men jeg kan ikke unngå å sammenligne tykkelsen med Nomos eller eldre Omega.

Noen betraktninger fra SBGW-entusiastene?

Dette er en av grunnene til at disse funker for meg, jeg er ikke glad i klassisk ultratynne dressklokker. Mao: dette blir subjektivt, er sikkert lurest å stikke innom Christensen og prøve på håndleddet selv. :)
 
Er det noen som vet hva batteribytte, pakninger og trykktest koster på GS Quartz hos Christensen?