Grand Seiko-tråden

1000002660.jpg
 
53332437256_1f6bd9789d_o.jpg


Sitter her på kvelden og nyter synet av min aller første GS som jeg fikk i dag.... (ikke engang rukket å stille dato). Helt nydelig:love:. Skiven med en herlig brun-tone. Noen som vil skrive modell navnet? I så fall første gang den blir referert til her på TS, da søk ikke gav treff..
 
SBGE227? Ligner på SBGE027, så bytter ut 0 med 2 siden det var slik de oppdaterte modellnummer når GS ble skilt ut fra Seiko.
 

Sbgw231 oppdateres og blir til sbgw301.

Mostly, Grand Seiko provides a revised case and crystal construction, in order to improve serviceability – and possibly to correct a recurring (yet minor) flaw of the previous generation SBGW231; microscopic bubbles within the glue between the case and the crystal reported by some owners. The new construction, which changes the way the crystal is attached to the case, should solve this. Also, the lugs have been moderately reshaped, so that the SBGW301 will be compatible with the beads-of-rice bracelet of the SBGW305.
 
Denne videoen postet siste uken, minner meg på @Jørgen sine kloke ord i årets oppsummering:

"En annen skuffelse, ikke bare på messen, men året sett under ett, var Grand Seiko. Det japanske merket har gjort det rekordbra i USA de siste årene og virker nå å tro at en blåkopi av den amerikanske taktikken bare er å rulle ut i Europa, til rungende applaus. Det betyr høyere priser og langt færre forhandlere. På veien tror jeg de fjerner de entusiastene både på salgs- og kjøpssiden – og når man i tillegg lanserer en lite vellykket Tentagraph med modulært urverk, til en pris godt over en Rolex Daytona, er man etter min mening helt på villspor."

 
Redigert:
Hei, har fått opplyst at det kun er solgt 3 stk i norden av Grand Seiko 60th Anniversary Limited Edition SBGR321.
Er det noen som kan bekrefte dette ?
1704218751741.png
1704218804444.png