Grand Seiko-tråden

Helt fantastisk klokke!

Var innom urmaker grøtteland på onsdag og prøvde på akkurat denne modellen. Både med hvit/beige og svart skive. Angrer at jeg solgte min (sbgr023) gs for et par år siden. 37mm ble litt lite. Men de nye gs'ene på 39mm frister.

Vanvittig finish.




Gratulerer @braza2013

Det er virkelig ingenting som kan måle seg med zaratsu finisheringen! Tar meg selv ofte i å forsvinne inn i den nesten hypnotiske utførelsen. Personlig kunne jeg ikke vært mer glad for at jeg kjøpte GS. Gøy å se at GS begynner sakte men sikkert å vokse i Norge :) (bare det ikke blir altfor stort)

.
 
Redigert av en moderator:
Grand Seiko er tydeligvis ikke ferdige med å annonsere nyheter for 2015 enda, de slipper mer nytt nå veldig snart! En av sponsorene til Watchuseek, Timeless Luxury Watches, postet nylig dette på Seiko forumet der:

You haven't even seen half of the new Grand Seikos for 2015

We met with Seiko today to prepare for a new year of great Seiko watches. Surprisingly, however, we discovered that about half of Grand Seiko's new models, including many full production models, have not even been announced yet. While we are not able to disclose photos or even details about these new watches yet (hopefully soon), for Grand Seiko fans disappointed with a relatively low key year at Baselworld, there is much reason for hope. You will be seeing a LOT of great new watches in 2015, including some full production models, watches with or without dates, and even a new version of an existing movement.

I know many will ask for more details, but until we have the go ahead from Seiko, this is pretty much all we can say--so speculate away and we will update you as soon as possible


:D
 
I mellomtiden kan vi kose oss med noen videoer av modellene som ble presentert på Basel, fra Azfinetime. :)

Samtlige av disse er LEs.




 
Redigert:
Hvilke tenker du på da? De som ble vist frem i Basel? i så fall tror jeg de skal komme på starten av høsten.
 
Hvilke tenker du på da? De som ble vist frem i Basel? i så fall tror jeg de skal komme på starten av høsten.

@TubaTom

Tenker på de som @Kohe321 nevner her oppe.

Nyhetene som enda ikke er sluppet.
Det som kom på Basel var OK, men ikkje meir.

Fremdeles SBGA029 / 031 som favoritt.
Og siden @Todda truleg aldri kjem til å flippe sin, ja så får ein berre spare til nytt da...:)
 
Redigert av en moderator:
  • Liker
Reaksjoner: Todda
Dette har sikkert blitt diskutert før, Men jeg spør alikevel, Hvordan er det med service på GS? Må de sendes til Japan eller er det noen her i landet som tar service? ( Autorisert osv osv.)


vurderer kjøp av en SBGW035
GS__44179.1405408698.1280.1280.JPG


Noe som har en slik? Eller har hatt?
 
Nå er det jo autoriserte forhandlere av GS i Norge, så enten fikser disse servicen i butikk selv, eller så tar de ansvaret for å sende den til Seiko i Japan for deg. Uansett skal det ikke være noe du trenger å bekymre deg for da alt skal bli tatt hånd om av ADen for deg :)

Klokken du vurderer er rålekker forresten! Kjør på, blir ikke mye bedre enn GS :D
 
Redigert:
For autorisert service sendes den enten til Nederland da GS har opprettet eget servicesenter der, ellers blir de sendt til Japan, hvor de visstnok skal serves av urmakeren som satt sammen verket. Første alternativ skal ta ca en måned og sistnevnte to måneder slik jeg har skjønt det.

Edit: Dette håndterer selvfølgelig AD for deg :)
 
Redigert:
For autorisert service sendes den enten til Nederland da GS har opprettet eget servicesenter der, ellers blir de sendt til Japan, hvor de visstnok skal serves av urmakeren som satt sammen verket. Første alternativ skal ta ca en måned og sistnevnte to måneder slik jeg har skjønt det.

Edit: Dette håndterer selvfølgelig AD for deg :)

Stemmer det med Japan og urmaker. Skal koste det samme, men ta litt mer tid.
 
nanaple_sbgw035_1


Skulle egentlig ikke kjøpe flere klokker i år men... er ikke lett når ting ser sånn ut :(

Kjekt at han som har satt isammen klokka tar service også.
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
Ledsen før dubbelpost, men kende endå att jag borde posta bilden på min nya GS, en av nyheterna från Basel. Tror att detta kan bli en kerlek som kan vara. Mer bilder och fundering om klockan kommer så klart :D


Gleder meg til å se fler!
 
Jeg angrer for at jeg solgte min Grand Seiko. I år blir det en ny.
Her et bilde av min (som jeg ikke skulle ha solgt) knurr..
datetaken