Grand Seiko-tråden

Det skal bli spennende å følge ferden videre TEA66. Skal jeg være ærlig sliter jeg med både designet og Seiko som merkevare. Når det er sagt synes jeg det er utrolig kult at andre har en annen smak, lenge leve mangfoldet! :)

Ja leve smaken. Selv kunne jeg brukt mye penger på en Seiko. Grunnen til at jeg ikke gjør det er panseret på dykkerene deres. Mekanikken er nok fantastisk, tviler ikke på det. Jeg liker bare ikke finishen. Det er noe med finish jeg ikke helt blir fortrolig med. Kjipt for kvaliteten er nok meget bra. Rettelse ; Er meget bra.
 
Ja leve smaken. Selv kunne jeg brukt mye penger på en Seiko. Grunnen til at jeg ikke gjør det er panseret på dykkerene deres. Mekanikken er nok fantastisk, tviler ikke på det. Jeg liker bare ikke finishen. Det er noe med finish jeg ikke helt blir fortrolig med. Kjipt for kvaliteten er nok meget bra. Rettelse ; Er meget bra.

Her er ihvertfall modellen for deg, rent navnebasert ;) http://www.chrono24.no/seiko/tauche...atic--id1806123.htm?SETLANG=nb_NO&SETCURR=NOK


Hvor er det du har fått se på disse som du ikke har likt finishen på?
 
Her er ihvertfall modellen for deg, rent navnebasert ;) http://www.chrono24.no/seiko/tauche...atic--id1806123.htm?SETLANG=nb_NO&SETCURR=NOK


Hvor er det du har fått se på disse som du ikke har likt finishen på?

:D Jeg liker ganske enkelt ikke blanke skinnende ur så godt, titanist som jeg er. Denne i seg selv er flott, men tenk deg den i matt titan. Da kan vi snakke. Mener å huske deg som titanist også. Drømmen er en Subnodate i matt titan. Da hadde jeg definitivt blitt en Rolexmann:p
 
:D Jeg liker ganske enkelt ikke blanke skinnende ur så godt, titanist som jeg er. Denne i seg selv er flott, men tenk deg den i matt titan. Da kan vi snakke. Mener å huske deg som titanist også. Drømmen er en Subnodate i matt titan. Da hadde jeg definitivt blitt en Rolexmann:p

Ja det er pirkete. Men er det noen her inne som ikke er det?:p
 
Ja det er pirkete. Men er det noen her inne som ikke er det?:p

Aha. Men jeg liker både polert og børstet titan, jeg har ikke noe mot polering i seg selv. Jeg har tross alt en SPS001. Jeg trodde du tenkte på Seikos finish generelt. Poleringen på de kostbare klokkene er noe de legger stor stolthet i, men det er jo såklart bortkastet om du ikke setter pris på den. Når det er sagt kan jeg ikke si at jeg synes det er mye polerte overflater på Seikos titandykkerur, se på SBDC007, SBDB001 og SBGA031, eller ikke-dykkerur som SBGA041 og SBGR059. Det er heller små detaljer og kanter som er polert.

Edit: Jeg skal ikke forurense tråden med offtopic bilder, men ta en titt på Tudor Pelagos og IWC Aquatimer i titan om du leter etter et dykkerur ;)
 
Aha. Men jeg liker både polert og børstet titan, jeg har ikke noe mot polering i seg selv. Jeg har tross alt en SPS001. Jeg trodde du tenkte på Seikos finish generelt. Poleringen på de kostbare klokkene er noe de legger stor stolthet i, men det er jo såklart bortkastet om du ikke setter pris på den. Når det er sagt kan jeg ikke si at jeg synes det er mye polerte overflater på Seikos titandykkerur, se på SBDC007, SBDB001 og SBGA031, eller ikke-dykkerur som SBGA041 og SBGR059. Det er heller små detaljer og kanter som er polert.

Edit: Jeg skal ikke forurense tråden med offtopic bilder, men ta en titt på Tudor Pelagos og IWC Aquatimer i titan om du leter etter et dykkerur ;)

Aquatimer er en gammel kjærlighet ja og Pelagos blir vel kanskje neste. Men tilbake til tråd. Jeg har ikke noe som helst vondt å si om Seiko, på ingen måte. Skulle bare ønske at de, når de laget disse heftige dykkerene i titan, at de ikke børstet dem. Bare det.
 
Jeg er en elendig fotograf, greier ikke å yte rettferdighet til det nydelige verket som sitter i GS'en min. Alt er polert og dekorert til tusen. Helt fantastisk å se på!

Anyways:


DSC00488.jpg

DSC00489.jpg

DSC00492.jpg

IMG_2866.jpg
 
Leste artikkelen om Grand Seiko i aprilutgaven av WatchTime. Imponerende 1000 timer test og kontroll! Må si at en GS frister mer og mer, men tviler allikevel på at jeg har mot nok til å betale 50k for et "ikke sveitsisk" ur.
 
Leste artikkelen om Grand Seiko i aprilutgaven av WatchTime. Imponerende 1000 timer test og kontroll! Må si at en GS frister mer og mer, men tviler allikevel på at jeg har mot nok til å betale 50k for et "ikke sveitsisk" ur.

Ja tenk hvor mange gode ur vi går glipp av på grunn av det.
 
Erikr - Jeg kan ikke så mye om det instrumentet ditt....men viser det at det har en gangkonstans på 0 sekunders avvik pr døgn, eller?
 
Aquatimer er en gammel kjærlighet ja og Pelagos blir vel kanskje neste. Men tilbake til tråd. Jeg har ikke noe som helst vondt å si om Seiko, på ingen måte. Skulle bare ønske at de, når de laget disse heftige dykkerene i titan, at de ikke børstet dem. Bare det.

Å, så de skal ikke børstes engang, bare støpes?
 
Jeg er en elendig fotograf, greier ikke å yte rettferdighet til det nydelige verket som sitter i GS'en min. Alt er polert og dekorert til tusen. Helt fantastisk å se på!

Det er vanskelig med lyset ja, og så kan man ikke bruke store blenderåpningen heller om man skal få noe som helst i fokus. Men det var ikke helt ueffent det der nei. Hvilken modell er det?
 
Leste artikkelen om Grand Seiko i aprilutgaven av WatchTime. Imponerende 1000 timer test og kontroll! Må si at en GS frister mer og mer, men tviler allikevel på at jeg har mot nok til å betale 50k for et "ikke sveitsisk" ur.

Det har ikke spesielt mye å gjøre med at det ikke er sveitsisk tror jeg, folk har tross alt ikke noe problem med A. Lange & Söhne, Glashütte Original eller Van der Gang. Jeg tror det har å gjøre med at Japan anses som en mer fremmed kultur som de fleste har mindre forhold til, i tillegg til at det henger igjen fra den tiden da Japan var det som Taiwan har vært siden og Kina generelt er nå, en masseprodusent av billige greier. Det er lenge siden Made in Japan ble det eneste relevante kvalitetsstempelet på fotografisk utstyr (Made in Germany betyr at det er for dyrt), men på ur-fronten er nok mange skeptiske til Japan ennå. Om du kjøper et urverk fra Seiko som det står Japan på, så er du i det minste garantert at det er produsert i Japan, og ikke i Kina for senere å bli pustet på av en gjestearbeider i Sveits for å tilfredsstille kravet til "Swiss made".

http://www.youtube.com/watch?v=kC_3jIAE3QM
 
Bare en liten kommentar. Nettopp sett noen videoer av Grand Seiko diveren. Oser kvalitet. Disse GSene gir betydningen flytende viser nytt innhold for meg isåfall. Jeg har ikke sett noe sveitsisk som glir slik. Har andre det? Helt utrolig. Helt utrolig.
 
Bare en liten kommentar. Nettopp sett noen videoer av Grand Seiko diveren. Oser kvalitet. Disse GSene gir betydningen flytende viser nytt innhold for meg isåfall. Jeg har ikke sett noe sveitsisk som glir slik. Har andre det? Helt utrolig. Helt utrolig.

Du snakker om Spring Drive nå, eller hi-beat-urverket? Zenith El Primero beveger seg som Seiko Hi-Beat. Ingenting beveger seg som Spring Drive. Spring Drive jukker ikke frem og tilbake, der beveger alt seg én vei, og eventuelle korrigeringer i hastighet er så små at de er usynlige for et menneske ihvertfall.

Jeg starter ofte kronografen bare for å se på den bevegelsen. I tillegg til å kjenne kneppet i starteren.