"Grail" ankommet! Seiko Ananta Moon Phase - Nye bilder/filmer side 5

I mitt hode er Seiko billige kvalitetsur, og tror det ville føles rart ā blåse over tretti laken på seiko, men den er virkelig spennende. Gratulerer så mye.:D

Grattis! Jeg har hatt gleden av å se disse noen ganger og det er en opplevd kvalitet og finish som ikke står tilbake for sveitsere i samme prisklasse. Kjempeflott!:)

Masse store gratulasjoner

Jeg ble presentert for spring drive for flere år siden, hos Christensen på Karl Johan. Det skulle være de to-tre eneste klokkene som hadde kommet til landet på den tiden (enkleste modellene, før ananta serien). Etter dette har jeg alltid vært fascinert. Er veldig enig i at det er et herlig syn å se en så perfekt flytende viser. Jeg har ingen problemer med å se at noen blåser tretti to laken på en klokke som dette. Flott var den. Gratulerer så mye

Grattis!
Føyer meg pent inn i rekken, og gratulerer med et flott eksemplar av arten.
Spring Drive har jeg hatt gleden av å se i aksjon, og det er helt fantastisk å betrakte en "fluted hand" som kan gli så til de grader elegant over skiven. Unikt.

Nyt uret - det vil nok gi deg stor klokkeglede fremover!:cool:

Liten oppdatering om nøyaktighet. Stilte den etter justervesenet's atomklokke i går, og den går presis på sekundet korrekt nå snart 30 timer etterpå. Imponerende!

Mer bilder kommer senere!

Liten oppdatering om nøyaktighet. Stilte den etter justervesenet's atomklokke i går, og den går presis på sekundet korrekt nå snart 30 timer etterpå. Imponerende!

Mer bilder kommer senere!

Meget imponerende! Min nyss ankomne Omega Seamaster ble COSC sertifisert på nytt i sommer, og hadde da et avik på 3,8sek/24t.

Megakudos på denne! Krever en ekte WIS for å blåse av 30 laken på en Seiko, legendarisk! Hadde "insert luxury name brand here" funnet opp Spring Drive hadde det vært en Spring Drive i absolutt alle samlingene her på TS.

Megakudos på denne! Krever en ekte WIS for å blåse av 30 laken på en Seiko, legendarisk! Hadde "insert luxury name brand here" funnet opp Spring Drive hadde det vært en Spring Drive i absolutt alle samlingene her på TS.

Takker! Tror du har et godt poeng der, det er synd om noen på grunn av fordommer lar være å kjøpe noe så rått som en Grand Seiko eller spring drive klokke (GS/ananta) bare fordi det står Seiko på skiven. Men forstår jo forsåvidt hvorfor, Seiko er jo mest kjent får å lage betydelig billigere (dog ekstremt bra value) ur, så det er jo det folk flest forbinder med dem. Er vel et av de få merkene som lager klokker til under tusenlappen og hele veien opp i flere ti-tusen kroner, fra entry level til high-end.

Er over 50 timer siden jeg synkroniserte med atomklokken nå, og Anantaen går 100% på sekundet korrekt enda. SD drivverket fortsetter å imponere. :)

• Liker
Reaksjoner: Phenix