Golftråden

Erfaringen min er at det sjeldent er nye og uerfarne som er utfordringen. Jeg ser derimot ofte godt voksne som nærmest mener de eier banen. Dette har nemlig gjort i årevis. Sier sitt når responsen er «Rolig nå, junior!» til en voksen mann på 36. Kom som svar da vi pent spurte om å få gå gjennom da vi var to og de var fire.
Like irriterende hver gang! Enda verre i Sverige..😅

• Liker
  • Haha
Reaksjoner: Maschinen og BigT
Jeg legger min ære som nybegynner i å holde flighten foran. Liker ikke være til hinder for andre.
Bruker ikke lang tid på å lete etter ballen min heller, selv om det gir fruen grunn til bekymring når man spiller vekk et uforholdsmessig høyt antall baller.
Men ja, tidvis er det slitsomt å finne teetid.

Om noen har en Taylormade Sim 2 Max de ikke bruker, så hyl ut.

IMG_6646.jpeg

• Haha
Reaksjoner: Preacher
Topp 3 følelser i golf:
1. En solid drive når flighten foran slipper dere gjennom.
2. Jernslag så flush at du kun hører «take off»
3. En wedge som går i hullet. Slår langputter any day.

Topp 3 følelser i golf:
Enig, og verste følelsen er en toppet drive når man skal slå igjennom😅

• Liker
Reaksjoner: BigT
Topp 3 følelser i golf:
Enig i disse, men vil gjerne legge til:
- når man setter bunkerslag fra greenbunker
- er inne på to slag på par 5 hull 🤩

• Liker
Reaksjoner: kh93 og BigT
Og i andre enden av den igjen, å putte for eagle eller birdie, for så å ende med bogey eller dobbel bogey. Da kjenner man at man lever og.
Alltid stas med en nedoverputt, som så vidt har fart forbi koppen, men farer av gårde ut av green….

Foretrekker å sette eagles i koppen uten bruk av putter 😎

• Liker
Denne uka blir det golf igjen! Gleder meg stort! Mål for uka: Avgjøre om hybriden får bli i bagen. Blir ikke klok på den. Lange jern er mer forståelig.

• Liker
Denne uka blir det golf igjen! Gleder meg stort! Mål for uka: Avgjøre om hybriden får bli i bagen. Blir ikke klok på den. Lange jern er mer forståelig.
Herlig! Her er det været som avgjør om det blir golf denne uken. Huset skulle ha vært malt, men det holder jo søren meg ikke opp med å regne, så om det blir fint vær lenge nok, så må det brukes i stige med kost..

Har to hybrider selv, 3 og 5, men de ligger rolig og fint på hylla i boden. Røsket ut en haug med køller her tidligere i sommer, etter oppfordring fra en kompis, for å forenkle spillet litt. Tror de får bli der ut sesongen, og heller sees på neste år.

Herlig! Her er det været som avgjør om det blir golf denne uken. Huset skulle ha vært malt, men det holder jo søren meg ikke opp med å regne, så om det blir fint vær lenge nok, så må det brukes i stige med kost..

Har to hybrider selv, 3 og 5, men de ligger rolig og fint på hylla i boden. Røsket ut en haug med køller her tidligere i sommer, etter oppfordring fra en kompis, for å forenkle spillet litt. Tror de får bli der ut sesongen, og heller sees på neste år.

Her blir det nok også noe regn, men knusktørt enn så lenge. Kjøpte en godt brukt hybrid i sommer med en idé om at det kanskje ville være fornuftig for prolapsen og det hele. Har til gode å få til et akseptabelt slag med den. Resten av bagen lever dog i beste velgående, til tross for at jeg fremdeles tviholder på bladkøller.

• Liker
Jeg har en 4’er hybrid i bag’en som er en av favorittbildene mine. Ballen litt foran senter i stance og swing easy. 60% of the time, it works every time ;)

Ellers har jeg gått med Pencil bag med halvt sett i sommer. Mini driver, 4’er hybrid, 6,8,P(43) , 48 grader, 56 grader og en 60 grader. Ganske morsom måte å spille golf på da man må planlegge hullene litt mer, men har ikke spilt noe bedre golf av den grunn:mrgreen:

• Liker
Reaksjoner: Preacher og BigT