God lyd til TV - for "normale" folk!

Medlem
20. juli 2009
Innlegg
474
For at vi ikke ødelegger hifi-tråden svarer jeg her:

Noen som har erfaring med Bose Solo TV-lydsystem? Er det bra greier?

bose_solo_tv_sound_system.jpg

Thomas, du er et troll! :cool:

Hi-Fi gjengen rister like oppgitt på hodet som du gjør når "noen" etterlyser Rolex m/lys og kalkulator.

Bose har fra tid til annen kampanjer hvor de gir 30 dagers hjemlån, evt. bruk angreretten på Elkjøp/netthandel.

Selv har vi en Yamaha lydplanke m/sub. Det tilsvarer vel Boses løsninger.

Lyden er utrolig bra* men den store surroundopplevelsen uteblir.

Det beste er at løsningene ser bra ut, kona/dama/typen aksepterer det.

*Alt er relativt, men for normale mennesker fungerer dette godt nok.

Hehe, ja jeg er nok ikke helt på nanonivå på hi-fi :eek:

Kan utdype litt. Det er ikke snakk om et filmrom, men lyd til tv'n i stua. Fruen vil ikke ha et stort anlegg der. Hun vil ha Tivoli stereo, men godkjente Bose Solo. Får gjøre research på hvilke alternativer vi har før et evt kjøp :)

Vi har en normal stue, det er ikke aktuelt med noen dingser utover tv/dekoder/etc., dermed ble løsningen en Yahama lydplanke, Yamaha YSP-5100 Black - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anläggning DJ utrustning Ljus utrustning, når Elkjøp hadde den på tilbud til 6990,-.

Det er en flat dings, 20 cm høy og 1 meter bred som skrus på veggen under tv, den styrer også dvd, altibox, mac, apple tv osv.

40 små høytalere inne i planken sender lyden ut i rommet som gir en følelse av surround. Uten at man må ødelegge hjemmet med kabler og 5 eller 7 høytalere.

Disse finnes fra et par tusen og oppover, Yamaha har holdt på lenge men ut fra prisjakt.no fant jeg få norske priser pussig nok.

Ser at Bose selges hos Elkjøp, de har jo åpent kjøp i 30 dager også i butikk. Utnytt den Thomas.

Ble du klokere nå?