Glashütte Original

Medlem
22. april 2008
Innlegg
1.404
Hei!

Noen som har erfaring med G.O.? Handemade in Germany høres fengende ut :D

Hvordan er utvalget av G.O. hos Tidemann i Oslo?
 
GO er go :)

Flotte klokker og utmerket håndverk, i alle fall har jeg latt meg bli fortalt det av både GOs reklamemateriell og engasjerte brukere av deres ur!
 
time skrev:
Hei!


Hvordan er utvalget av GO hos Tidemann i Oslo?

GO er helt klart blant topp 10,- IMO ! :D

Var hos Tidemann nå sist lørdag,- så vidt jeg kunne se, var det et svært godt utvalg av GO's modeller. Forumets brukere får ganske sikkert "xtra-service" om du hilser fra oss.... ;)
 
Hei,

Jeg har en G.O. Senator Navigator Panoramadate.
Den er preget av kvalitet og tysk presisjon tvers igjennom.
panorama datoen gjør også at man umiddelbart ser datoen ved første blikk.
(må innrømme at jeg like mye falt for selve mekanismen bak funksjonen)
En knapp returnerer sekundviseren til "zero".
Bra Lumenious materiale er det på den også:
IMG_3963ganskeskarpt.jpg

Sjekk at alle tre sekundvisere nesten er insync,var ikke lett på PAM183 :)
Beste hilsener,
J.Cat
 
J.CAT skrev:
Hei,

Jeg har en G.O. Senator Navigator Panoramadate.
Den er preget av kvalitet og tysk presisjon tvers igjennom.
panorama datoen gjør også at man umiddelbart ser datoen ved første blikk.
(må innrømme at jeg like mye falt for selve mekanismen bak funksjonen)
En knapp returnerer sekundviseren til "zero".
Bra Lumenious materiale er det på den også:
IMG_3963ganskeskarpt.jpg

Sjekk at alle tre sekundvisere nesten er insync,var ikke lett på PAM183 :)
Beste hilsener,
J.Cat

Woww.. meget fint bilde! Det ser så magisk ut :D

Den GO er utrolig stillig. (De Pan`ene dine er fine også, må jeg si.) Datofunksjonen til GO er original og superb.
Får vi et bilde av "baken" også eller?
 
time skrev:
J.CAT skrev:
Hei,

Jeg har en G.O. Senator Navigator Panoramadate.
Den er preget av kvalitet og tysk presisjon tvers igjennom.
panorama datoen gjør også at man umiddelbart ser datoen ved første blikk.
(må innrømme at jeg like mye falt for selve mekanismen bak funksjonen)
En knapp returnerer sekundviseren til "zero".
Bra Lumenious materiale er det på den også:
IMG_3963ganskeskarpt.jpg

Sjekk at alle tre sekundvisere nesten er insync,var ikke lett på PAM183 :)
Beste hilsener,
J.Cat

Woww.. meget fint bilde! Det ser så magisk ut :D

Den GO er utrolig stillig. (De Pan`ene dine er fine også, må jeg si.) Datofunksjonen til GO er original og superb.
Får vi et bilde av "baken" også eller?

Takk for kompliment. Datofunksjonen til G.O. er nesten superb syns jeg også.
Hvis man leser/ser tegninger av mekanismen er den faktisk litt mere "smart" enn A.Lange& Söhne(syns jeg da!) men Lange er selvsagt generellt hakket over,særlig i status.Strong Brand.
Min Go har det flotte 100 caliberet, se go hjemmesider. jeg har ikke sendt inn for retrofitting av back ennå så fremdeles "solid" så ikke mye å se.Men følger lupe med i boksen.lol.
Ønsket om retrofitting av glass back blandt kundene ble så stort at det nå er mulig.Men koster over 3000 etter hva jeg har forstått og klokken får nytt reg.nr.
G.0. gjør som de fleste storre merker: loggfører alle sine produserte ur.
puh sorry for "Rant" ønsker alle en flott kald vinterdag.
Vh
J.Cat
 
J.CAT skrev:
Min Go har det flotte 100 caliberet, se go hjemmesider. jeg har ikke sendt inn for retrofitting av back ennå så fremdeles "solid" så ikke mye å se.Men følger lupe med i boksen.lol.
Ønsket om retrofitting av glass back blandt kundene ble så stort at det nå er mulig.Men koster over 3000 etter hva jeg har forstått og klokken får nytt reg.nr.

Det er det trolig verdt, spesielt på et ur med et flott verk :D Kjør på! ;)
 
Anders skrev:
J.CAT skrev:
Min Go har det flotte 100 caliberet, se go hjemmesider. jeg har ikke sendt inn for retrofitting av back ennå så fremdeles "solid" så ikke mye å se.Men følger lupe med i boksen.lol.
Ønsket om retrofitting av glass back blandt kundene ble så stort at det nå er mulig.Men koster over 3000 etter hva jeg har forstått og klokken får nytt reg.nr.

Det er det trolig verdt, spesielt på et ur med et flott verk :D Kjør på! ;)

Takk for respons Anders, teller på knappene.Går jo av klokke budsjettet, og man drømmer ofte om noe nytt, desverre.
Men 100caliberet er skikkelig fint!!Går bra også.
Best,
J.Cat
 
J.CAT skrev:
Takk for respons Anders, teller på knappene.Går jo av klokke budsjettet, og man drømmer ofte om noe nytt, desverre.

Rart med det, det er lettest å bruke andre penger :mrgreen:
 
GO og Lange har, sammen med PP og AP, noen av de fineste urverkene... Du må ikke finne på å selge den GO der :) Handemade unique timepiece, det der.. :eek:
 
J.CAT skrev:
Hei,

Jeg har en G.O. Senator Navigator Panoramadate.
Den er preget av kvalitet og tysk presisjon tvers igjennom.
panorama datoen gjør også at man umiddelbart ser datoen ved første blikk.
(må innrømme at jeg like mye falt for selve mekanismen bak funksjonen)
En knapp returnerer sekundviseren til "zero".
Bra Lumenious materiale er det på den også:

Sjekk at alle tre sekundvisere nesten er insync,var ikke lett på PAM183 :)
Beste hilsener,
J.Cat
Kjempeflott klokke, den Panoramadaten. Var innom en urmaker i Tyskland i forrige uke og drømte litt, og fikk klå litt på bl.a den der. Den jeg så på var med solid back - han i butikken forklarte at folk som var hardcore pilotklokke-samlere ville ha det så autentisk som mulig, derfor var de ikke standard med glass bak.
 
krille skrev:
J.CAT skrev:
Hei,

Jeg har en G.O. Senator Navigator Panoramadate.
Den er preget av kvalitet og tysk presisjon tvers igjennom.
panorama datoen gjør også at man umiddelbart ser datoen ved første blikk.
(må innrømme at jeg like mye falt for selve mekanismen bak funksjonen)
En knapp returnerer sekundviseren til "zero".
Bra Lumenious materiale er det på den også:

Sjekk at alle tre sekundvisere nesten er insync,var ikke lett på PAM183 :)
Beste hilsener,
J.Cat
Kjempeflott klokke, den Panoramadaten. Var innom en urmaker i Tyskland i forrige uke og drømte litt, og fikk klå litt på bl.a den der. Den jeg så på var med solid back - han i butikken forklarte at folk som var hardcore pilotklokke-samlere ville ha det så autentisk som mulig, derfor var de ikke standard med glass bak.

Takk Krille:)

Jeg har også fått vite at grunnen til at de skjuler 100caliberet som ser ganske ok ut er at de vil ha det så autentisk som mulig.

Det hører med til historien at jeg spurte om pris på levering med nytt solid og nytt sapphire back .Begge med nytt nr. de tar det gamle for ikke å klusse med serienumrene.
Da er prisen ca 4800,- med dagens euro+ hva det måtte koste å sende etc.
Er nok derfor jeg har nølt.
Det skal sies at uret ikke har antimagnetisk soft iron inner case så safir bakside er like "trygt"
På feks IWC Big Pilot er ikke gjennomsiktig bakside en mulighet.
Det originale nr. jeg fikk var litt kult og har en viss affeksjonsverdi(hvor nerd kan man bli.LOL)
Best,
J.Cat
 
Tidemann i Oslo

Har vært en tur innom Tidemann i Oslo tidligere.

Må si det er utrolig bra utvalg av G.O. for å være såpass ny butikk. Mye fint der.
 
Hei alle sammen, ny kar på forumet her!

Jeg ville bare kommentere GO og Tidemann; jeg har de siste ukene gått og tygget på evt innkjøp av en GO. Det ble mange turer innom Tidemann, og jeg må bare ta av meg hatten for fantastisk proff og god service. Meget tålmodig ble alle interesante GO modellene fremvist og forklart, og etter mye fundering falt valget på en nyyydelig Senator Navigator Chronograph. Så her sitter det en svært fornøyd kunde og titter på et lite tysk mesterverk (kaliber 39, for å være nøyaktig :D ). Med bakgrunn i denne opplevelsen vil jeg varmt anbefale Tidemann! Med tid og stund håper jeg å ha noen bilder å plage dere med!


mvh
Thor
 
Gratulerer med ny klokke! Kjempevalg, om jeg må få si det selv. Har vært innom Tidemann og plaget ham med Glashütte-maset par ganger selv.... Sikler voldsomt på en Senator Navigator Date med cal 100. Men det blir nok en stund til ennå, rent finansielt.....
 
GRATULERER!
Det er ikke bare dere som har "plaget" Tidemann... :) Jeg også har vurdert en G.O.
Meget god service og god kunnskap på alle modellene og urverkene... Det savner hos andre (eksklusive) forhandlere uten å nevne navn.

Liker Navigator-serien og Pano center XL-serien meget godt.

Enjoy! Håper vi kan se bildene snart.
 
Tusen takk for varm velkomst!

Navigatoren er bare fantastisk så langt; jeg var i utgangspunktet litt bekymret mht størrelsen (44mm), men fant at form og design på uret gjør at "føles" som et noe mindre ur. Detaljene er over all forventning, den medfølgende lupen er et "must" for å få med seg godsakene. Jeg kunne nok forstatt med lovprisningene, men nøyer meg med å si at GO så langt overgår mine forventninger (og de var jo ikke akkurat lave i forkant... :D ).

Jeg legger ved et quick & dirty wrist-shot; vil følge opp med flere bilder!


498830822_y2nYj-L.jpg



Thor
 
Velkommen til forumet!
Meget pent ur det der!!
Størrelsen må nesten være såpass :D Passet bra på håndleddet ditt.