Generell snikksnakk

Et jubileum som er helt oversett i år....
Det er 90 år siden....

20230908_184103.jpg

8

Et jubileum som er helt oversett i år....
Det er 90 år siden....

Vis vedlegg 344572

8
Kanskje skrevet i Norge i 1933 men egentlig stammer ganske direkte fra antikk Hellas.
Sparta var den første kjente kollektiv stat hvor individet hadde ingen rett eller plass.
Men det var bare 9000ish statsborgere, og man kan ikke holde så statiske diktaturer på plass over tiden.
Mennesker er nysgjerrige og derfra ambisiøse.

Hadde du selv tatt tatoveringen og kan sånn utvikling kobles til den bibelske "Mark of the beast" spådommen?
ps: er ikke Kristne.

"Austria is offering free public transportation for one year to people willing to get the name of its local travel pass — KlimaTicket — tattooed on their body."

• Haha
Reaksjoner: Grendel
Siden dette er et forum med mange ulike typer mennesker og kompetanser så retter jeg et lite spørsmål her.

En kammerat har fått tak i et profesjonelt utstyr for gravering. Han kjøpte dette siden sølvsmeden skulle legge ned driften, og han hadde hatt store problemer med å finne en som kunne gravere i pokaler.

Han er nå på jakt etter en å dele dette med, en samarbeidspartner.

Hvis noen drevne TS’er kunne tenke seg å få litt mer informasjon, så kan de sende meg en PM, og jeg formidler videre kontakt.

8- )

Og med det kan vi ønske resten verden velkommen til galskapen vi har slitt med de siste 7-8 årene...
Merkelig at det når det er snakk om klokker så blir det fremstilt som genialt, men når det er en kopp så er det overgrep.

Noen her inne som kjører Oslo-Bergen evt Arendal-Bergen og kunne tatt med en 43’’ tv for meg ? Send meg en pm om dette er noe du kan være behjelpelig med

Jeg blir like fascinert hvert eneste år over at vinteren tilsynelatende kommer som lyn fra klar himmel. Og enda mer fascinert over de tumlehuene som tenker at "sommerdekk? Det går sikkert bra."

Jeg blir flau av å være fra sør-norge når jeg leser nyhetene i dag. Og jeg er 100% enig i Nordlendingene som mener at vi er fullstendig ubrukelige når det gjelder snøføre og bilkjøring på 3cm snø.

Jeg blir like fascinert hvert eneste år over at vinteren tilsynelatende kommer som lyn fra klar himmel. Og enda mer fascinert over de tumlehuene som tenker at "sommerdekk? Det går sikkert bra."

Jeg blir flau av å være fra sør-norge når jeg leser nyhetene i dag. Og jeg er 100% enig i Nordlendingene som mener at vi er fullstendig ubrukelige når det gjelder snøføre og bilkjøring på 3cm snø.

I nabolaget mitt, disse bor i en sving i nedoverbakke.

En luring kjørte rett ut, gjennom gjerdet ned til neste nabo på platået under. På vei til landssamlingen for sommerdekk-dimlinger?

Har bodd her over ti år og idag var en av de mest kaotiske dagene jeg noensinne har sett ved nysnø, herregud

1698692304766.png

Luksus eiendoms verdi går ned verden over, men Rolex kjøper stort :D

På siden...
George Daniels gikk til Rolex først, med sin Coaxial "escapement", men han fikk fingeren. Mens Omega tok han med åpne armer.
Omega tok ikke feil: Daniels hadde skapt noe som var effektivt, men det krevde mye tilpasning og høyere justering en det vanlige. Det kostet mye til Omega, i tid og finansering, men de fikk det til.
Min observasjon over mange år, er at Rolex er for stolt og er blitt for høy på seg selv.
Alle vet hvor det fører.
Også, etter det jeg vet, er ikke Rolex og Omega erkefiender som konkurrerer mot hverandre på den måten.
Det er tydeligvis bare et push&pull forhold uten vonde følelser.
Og når det gjelder alle milliarder Rolex tjener...Man kan si det sånn at de har en gigantisk fortjeneste på klokkene sine, som stammer fra det mest automatisert anlegg i verden, kombinert med de høyeste prisene for å selge 904L stål.
Omega er langt unna til å bli perfekt heller, og jeg har sagt en del allerede om de sin ny politikk.
Ja, Rolex har vært smart når det gjelder markedsføring, men det betyr ikke at de har vært smart på alle nivåer heller.
Generelt sett, er det en god del som skuffer meg i klokkeindustrien de siste 10 årene, og det får bli for en annen diskusjon.

• Liker
Reaksjoner: Grendel

Og nå skal de samme snart gå hjem fra julebord på isete fortau med grei promille og sko med glatt lærsåle :LOL: