Generell snikksnakk

Denne dukket opp I en skuff.

Det er sikkert ikke alle som vet hva dette er eller hvordan den brukes.

Vis vedlegg 367089


8
Hvorfor innihelsikke kan en ikke få tak i slikt lenger. Forsøkte å kjøpe boksåpner for bare et par uker siden, eneste jeg kom over var på kitchn?? Til 800 kr, nei takk sa jeg da til damen i butikken. Da var det billigere å pælme hermetikkboksen
 
Hvorfor innihelsikke kan en ikke få tak i slikt lenger. Forsøkte å kjøpe boksåpner for bare et par uker siden, eneste jeg kom over var på kitchn?? Til 800 kr, nei takk sa jeg da til damen i butikken. Da var det billigere å pælme hermetikkboksen
Leatherman...som er en ting de aller fleste allerede har...en eller annen plass.

Hvis ikke, så hjelper et simpelt skrujern, eller som du sier...å pælme boksen i en stein.

200-104_product_alt_6__39203__21017.1579561090.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Hvorfor innihelsikke kan en ikke få tak i slikt lenger. Forsøkte å kjøpe boksåpner for bare et par uker siden, eneste jeg kom over var på kitchn?? Til 800 kr, nei takk sa jeg da til damen i butikken. Da var det billigere å pælme hermetikkboksen
Jeg har vokst opp med lignende boksåpner.
Men har ikke sett disse i Norge.
Du finner nok en del på nettet.
1000005262.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
En litt artig sak.
Mine fisker i akvariet døde. Det kom en sykdom dit, og de vandret heden.
Jeg tok ut alt sammen og la bort alt sammen. Noe 'fine stener' som jeg hadde samlet sammen fra ulike steder i verden ble vasket og lagt i en eske.

Nå, ca tre-fire måneder etter oppdaget jeg at flere hadde fått et lilla belegg!

Noen som har en ide om hva dette er?
1000012876.jpg


8
 
En litt artig sak.
Mine fisker i akvariet døde. Det kom en sykdom dit, og de vandret heden.
Jeg tok ut alt sammen og la bort alt sammen. Noe 'fine stener' som jeg hadde samlet sammen fra ulike steder i verden ble vasket og lagt i en eske.

Nå, ca tre-fire måneder etter oppdaget jeg at flere hadde fått et lilla belegg!

Noen som har en ide om hva dette er?
Vis vedlegg 368263

8
Ferskvanns- eller saltvannsakvarium?
 
En litt artig sak.
Mine fisker i akvariet døde. Det kom en sykdom dit, og de vandret heden.
Jeg tok ut alt sammen og la bort alt sammen. Noe 'fine stener' som jeg hadde samlet sammen fra ulike steder i verden ble vasket og lagt i en eske.

Nå, ca tre-fire måneder etter oppdaget jeg at flere hadde fått et lilla belegg!

Noen som har en ide om hva dette er?
Vis vedlegg 368263

8
Du har vulkansk steiner der.
Plukket opp på kysten?
Jeg så at en del Lila alger eller bakterier kan vokse på steinene i saltvann akvariet, men jeg har selv aldri opplevd det.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Det er ferskvann.
Stenene er blant annet fra Island, Gran Canaria og Tenerife. Det er de vulkanske. Det er også fra Kreta og Grand Canyon.

Det må være en merkelig type alger. Det var aldri noen farve på dem da de var i akvariet.

8
 
Det er ferskvann.
Stenene er blant annet fra Island, Gran Canaria og Tenerife. Det er de vulkanske. Det er også fra Kreta og Grand Canyon.

Det må være en merkelig type alger. Det var aldri noen farve på dem da de var i akvariet.
Har aldri sett disse.
Men les der.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel