Gaven som ble oppgradert! :)

Medlem
1. juni 2014
Innlegg
159
Sted
Stavanger
Noen av dere fikk gjerne med dere tråden jeg laget her for et par uker siden? For å gjøre "storyen" kort. Fruen kjøpte for all del et kjempe stilig ur til meg, men det viste seg at hun dessverre ble lurt. Jeg sto ovenfor et dilemma hvor det sto mellom om jeg skulle være ærlig å si at hun hadde blitt lurt, eller bare og beholde uret ( det var jo tross alt pent og stilig ) Begge "options" var vanskelig syns jeg. Konklusjonen ble at jeg følte det var feil og holde tilbake at hun hadde blitt lurt for en liten formue på et ur som dessverre ikke var verdt prisen som hadde blitt betalt da det en gang i fremtiden kunne dukket opp "en sannhet" og hun kunne blitt skuffet over at jeg ikke fortalte henne sannheten right away, "ærlighet varer lengst" gjelder til og med i slik en vanskelig sak som dette? mener nå ihvertfall jeg.

MEN ferdig med den saken, klokken fikk vi returnere, pengene fikk "vi" tilbake, og bestemte oss for å finne et herlig og lekkert ur på vår roadtrip ( som vi enda er på ) i Europa for å skape et minne rundt klokke-kjøpet. En av de første byene vi besøkte på roadtripen var Cannes på den franske rivieraen, og jeg hadde allerede sett meg ut et par ur i sammen med min samboer på forhånd, og en av de første butikkene vi besøkte fant vi urene jeg hadde/har siklet på lenge. Jeg er og har alltid vært veldig svak for Tissot da dette er klokker hvor jeg føler man får mye for pengene uten å bevege seg helt opp i TagHeuer/Omega/IWC/Panerai prisklasse ( som dessverre blir for dyrt nå ) og jeg er veldig fornøyd med de Tissot urene jeg allerede har.

Butikken kunne by på de fleste nye modellene til Tissot, og det meste var utstilt i kjent stil slik at man måtte ringe på en dør for å få komme inn i butikken. Vi kom inn og ble plassert ved et bord hvor fruen og jeg fikk presentert noen av de modellene jeg/vi hadde sett på i forkant. ( T-Complication squelette, Heritage Visodate, og PRS 516 AUTOMATIC CHRONOGRAPH )
Etter litt frem og tilbake var det ingen tvil, PRS 516 var absolutt den som falt mest i smak! Kvalitet, utsende, tyngden, og følelsen av hvordan dette uret var på armen min var bare helt riktig, og denne skulle bli min :)
( Visodate skal nok også inn i samlingen etterhvert, da denne også bare var helt nydelig )

Men siden du/dere er lei av all lesingen min nå, hva med noen bilder av det nye familiemedlemmet? :rolleyes::p

IMG_7732_zps3f3b3680.jpg

IMG_7733_zps9826ede0.jpg

IMG_7734_zpsef043b02.jpg

IMG_7735_zpse94f8e45.jpg

IMG_7736_zpsf4711e85.jpg

IMG_7739_zps6953d407.jpg

IMG_7750_zpsafc0b5e1.jpg

IMG_7749_zps0392376e.jpg

IMG_7737_zps201e5ad8.jpg

IMG_7757_zpsa1adc003.jpg


akkurat nå er vi i Valencia ( Spania ) hos mine foreldre i noen dager, og hundene over er "hagens voktere" :) hehe..
Turen går straks videre over pyreneene til bordaux, hvor det skal smakes på masse Vin og spises god mat :D
 
Redigert:
Gratulerer med nytt!

Gratulerer med et flott ur og en fin tur!:D

Gratulerer med en flott klokke! :) Kos dere masse videre på tur. ;)

Grattis med flott Tissot!

Gratulerer med sprek Tissot! :)

Kul Tissot!
Grattis og fortsatt god tur:)

Flott Tissot :) Gratulerer så mye :D

Flott at det hele endte godt, og gratulerer med en lekker Tissot:D

Flott at historien fikk en lykkelig slutt! Gratulerer :)

Takk dere! :)

Om noen har tips til klokkebutikker i Paris som er verdt å besøke tar jeg imot med åpne armer da vi er i Paris til helgen etter bordaux besøket!
Skal se om jeg finner meg en flott klokke - boks/kasse til urene mine slik at de får en bedre plass samlet enn i en skuff hvor jeg oppbevarer dem i dag :(
Og hvem vet, gjerne blir det enda en klokke! Visodate`en ble jeg veldig facinert av, skal ikke legge skjul på det :mrgreen: :rolleyes:

Vil ha et nytt dress ur også, og der glir jo Visodate uret i riktig kategori :D Men det skal være mulig å få montert på en flott skinnrem på uret i denne tråden også, men tror ikke man får gjort dette selv, noen som kan hjelpe med svar? må jeg levere inn for hver gang jeg bytter, eller kan man gjøre det selv? du kan gjerne svare på det @acnorway ? :)
 
Redigert av en moderator:
Gratulerer med nytt @GrEmLiNgS :)

Du kan fint skifte rem på denne selv, bare kjøp deg et enkelt rem-verktøy fra webshopen her på tidssonen. Kan være litt vanskeligere å få av en lenke enn en rem, men det klarer du nok helt fint :)
 
Redigert av en moderator:
Gratulerer med nytt @GrEmLiNgS :)

Du kan fint skifte rem på denne selv, bare kjøp deg et wnkelt rem-verktøy fra webshopen her på tidssonen. Kan være litt vanskeligere å få av en lenke enn en rem, men det klarer du nok helt fint :)


Takk :)

Åhhh? helt fantastisk, det økte verdien 10 ganger for meg med en gang hehe... Da blir det forskjellige rem innkjøp fremover!

Og jeg skal bestille meg verktøy fra webshopen her på tissonen såklart :)
 
Redigert av en moderator:
Flott klokke. Gratulerer! Perfekt med litt ventilasjon i lenken på tur, men du ligger i faresonen for å få et veldig morsomt klokkeskille :p
 
Lest nettopp den første tråden din ang årsaken til oppgraderingen, og må si well played:D Kudos for måten du håndterte det på, da det jo som du selv påpekte ikke var fruens skyld osv osv. Og her ordnet jo alt seg i beste tenkelige rettning. En virkelig flott ur du har fått deg, og noe du kan være stolt av og som i tilegg gir MASSE klokke for pengene;) Enjoy!