Garanti på klokke ved reparasjon

Medlem
12. sep. 2011
Sted
Oslo
Har etter råds fra en tråd her i januar kjøpt meg en nydelig Archimede pilot chrono.
Kjipe mengder med arbeid siden da har hindret unboxing og annen deltakelse på forumet, men det kommer!
Problemet nå er at klokka har stoppa og noe er løst. Klokka er kjøpt gjennom Gnomon, og er under garanti. En lokal urmaker mente at balansen kunne være løs, men det var vanskelig å si uten å åpne uret, og at dette vil bryte garanti. Anders fra Gnomon sier på epost at han tror det vil være en enkel og rask fiks, og at det ikke bryter garantien, men at jeg selvsagt kan sende den tilbake til han.
Han holder dessverre til i Singapore, og sender med UPS, som jeg forsøker å unngå å ha noe med å gjøre såfremt jeg kan.
Hva mener dere?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Vis han sier det ikke bryter garantien, om en kvalifisert urmaker sjekker klokken, har du vel ikke noe å tape? Kjipt å sende klokken tur/retur Singapore for en muligens kjapp fiks? Ser urmakeren, du bruker, at det er en større sak er det jo bare å sende nedover!

Enig med maghas9, om han sier det ikke bryter garantien så lever den inn til en god urmaker. Det er kjipt å betale frakt frem og tilbake til Singapore for en reparasjon som kanskje er veldig liten.

Om det hadde brutt garantien så er saken en helt annen.

Tenkte i utgangspunktet det samme som dere, så da blir det vel en tur innom urmaker når jeg får tid.
Takk for svar!

Hadde problemer med en Steinhart en gang. Steinhart sa jeg kunne sende klokke inn til dem, eller levere den inn hos lokal urmaker hjemme og få refundert alle utlegg om jeg sendte de kvitteringen.

Mulig Archimede kan refundere utleggene dine dersom du velger lokal urmaker. Er jo et stressmoment å sende en klokke ut av landet mtp forsikring.