Gamle norske prislister 1962+1967-68+1985+ 1990+1993+2000+2010

Medlem
21. feb. 2008
Innlegg
259
Sted
3970 LANGESUND
Har funnet frem noen eldre norske prislister og kataloger fra RLX. Er det noen interresse for at jeg skal laste dem opp her på forumet??? :D Fra tidlig 90 tall. Jeg gidder ikke scanne dem inn dersom det ikke er noen som ønsker det..
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: harper og Grendel
Enig, la oss innbille oss at "investeringen" vil gi avkastning.
 
Det hadde jo vært suverent som en referanse... Tror mange hadde satt pris på det om du hadde tatt deg bryet!
 
NORSK PRISLISTE 1993

Her er prislisten fra 1993:

Picture.jpg


Picture005.jpg


Picture004.jpg


Picture003.jpg


Picture001.jpg


Picture001.jpg


Picture009.jpg


Jeg er ikke sikker på om sidene er i rekkefølge. Men man kan ihvertfall se prisene.. fra 1993:D

Jeg har også flere eldre prislister bla fra 1984 og 1988-89 samt noen flere. Men jeg er ikke sikker på hvor jeg har gjemt dem bort så jeg må lete litt for å finne dem...
 
  • Liker
Reaksjoner: Nicolai
Takk for at du deler.
Her har vi endelig bevis for at Rolex er en god investering.;)
Hvis noen skulle være i tvil her inne da.:p:p:p
 
Det er ikke mange varer som har hatt samme prisutvikling som RLX nei, så det er nok det beste merket å kjøpe sånn sett. Men jeg synes det er for drøyt egentlig at de har steget mere enn alt annet av varer som finnes på markedet. Biler, bensin, sigaretter, alkohol eller hva som helst, ingenting jeg kan komme på som har hatt den samme utviklingen i prisene som Rolex.

Så man må jo fastslå at det er en av de bedre ting man kan putte pengene i..??

Flere prislister kommer som sagt bare jeg finner dem igjen.:D:D:D
 
Takk for dette!

Ang hvorvidt man skal investere i Rolex eller ei; det eneste vi egentlig ser her er at prisene historisk sett har vært kraftig oppadgående. Det er veldig farlig å bruke historiske data for å anta at utviklingen videre vil være identisk (noe jeg forøvrig har en vag følelse av at den vil være, om enn ikke like bratt) ;).

Uansett, selv med tanke på en konsumprisindeksøkning på omtrent 42,8% har prisene til Rolex hatt en vanvittig utvikling.
 
  • Liker
Reaksjoner: miczer
Det er bare å sammenligne med boligpriser, så senker blodtrykket seg.
Husker fremdeles en noget irritert kollega som rundt 2002-2003 irriterte seg grønn over at det begynte å bli så få eneboliger under 1 mill på finn.no. Dette var da i Stavanger-Sandnes området. Nå er det 5 mill som er gjengs....
 
  • Liker
Reaksjoner: miczer
Boligpriser i visse strøk og visse deler av landet har riktignok gått veldig mye opp i pris. Men generellt sett så er vel boligprisene ganske stabile hvis man ser gjennomsnittet.. Rolex har jo aksellerert i prisene nå de siste 3-4 årene. Men det er klart at det er markedet som styrer bruktprisene. Her i Norge så har vi jo forholdsvis lave priser på enkelte luxusvarer som Rolex klokker osv. I vårt naboland Sverige vil jeg si prisene er langt over det norske nivå sett ut fra reallønnen. Jeg tror man jobber i flere timer i Sverige for å kjøpe en klokke enn hva man gjør her i landet. Jo lengre unna man kommer jo dyrere blir det som regel. Rolex klokkene koster jo cirka det samme i de forskjellige land. Sånn sett så er vi heldige:D

Jeg har ikke noe imot at klokken jeg kjøpte for mange år siden er verdt det mangedobbelte av det jeg betalte.
Hadde jeg kun handlet Rolex klokker opp igjennom så ville jeg vært en holden mann idag.. Hvis jeg ikke hadde solgt noen av dem videre ihvertfall:D:D
 
Thanks for sharing, morro lesing, og veldig god dokumentasjon for å rasjonalisere et subkjøp ovenfor madammen, prislistene er allerede vist til henne;)
 
  • Liker
Reaksjoner: miczer
Priser i norske kr år 2000

Jeg finner ikke selve prislisten men det forutså jeg da jeg fikk denne så jeg skrev over prisene i katalogen da den var ny. Det blir jo ikke helt det samme som den offisielle prislisten men det er ihvertfall de samme tallene.
Jeg legger foreløpig opp kun de modellene som er mest repr her på sonen. Dersom noen ønsker prisene på resten av utvalget så legger jeg gjerne opp dem også, bare å si fra:D

August 2000:
Priser i Nok.
Picture014.jpg


Picture015.jpg


Picture016.jpg


Picture017.jpg


Picture018.jpg


Picture021.jpg
 
Interessante tall. En 14060 kostet i 1993 13500. Skulle man fulgt normal prisstigning ville den kostet rundt 15 700 i år 2000, en stigning på 16%. Istedet steg den med over 100% til 27 400. Fra 2000 frem til idag har prisstigningen vært rundt 23%, noe som burde tilsi en pris på den samme klokken på ca 33 700. Istedet kostet den vel 41500 eller noe slikt i den siste prislisten jeg har sett (2010), en økning på rundt 50% Dette har de klart uten å skremme bort kundene sine, tvert imot. Imponerende gjort.
 
  • Liker
Reaksjoner: Pina og miczer