Sponset G-SHOCK Passaround 2019 – vi er i gang!

Da var "klumpen" fremme på riktig side av fjellet ;)

L1070916.jpg
 
Da var Mudmasteren overlevert til @Koffen. Litt kjappe avsluttende tanker.

Klokken er SVÆR, og med sine 55.4×53.1×19.3mm passer den bedre for en actionhelt fra "The Expendables".
Den sitter overraskende godt på håndleddet grunnet sin lave vekt (92 gram), samt kurvaturen på gummireimen som @Edzilla har illustrert tidligere i tråden.
Reimen er forholdvis stiv som man er vant med fra Casio og kommer med dobbel c-spenne, tilsvarende det som finnes på en del klumpete pulsklokker. En mykere tredjeparts gummireim hadde nok hevet brukeropplevelsen betraktelig.

GG-B100 er dessverre lite skjortevennlig, vurderte til tider og gå med den utpå mansjetten "Agnelli-Style" :cool:
167449



Av komplikasjoner var Termometer, Barometer og Altometeret gøyt de første 15 minuttene ;) Hendige funksjoner for en fjelltur. GMT-funksjonalitet, skritteller og kompass eksisterer også for dem som trenger det.

Parring mot G-Shock Appen var en grei affære, mindre klønete enn fryktet. Appen gir muligheter for synkronisering/justering av klokken uten å trykke på alle de fysiske knappene.I tillegg kan "Mission-Log" og skritteller data avleses.
En overraskende funksjon var "Find Phone" som fungerer ved å holde inne "Connect" på klokken i 4 sek.

Lesbarhet på skiven er bedre enn fryktet, viserne er både store og kontrasten mot skiven er høy. Viserne er også lumefylte, veldig greit ettersom backlighten er relativt kraftig/blendende i mørke omgivelser.

Det har vært en fornøyelse å ha G-Shocken på besøk, og lysten på Mudmaster eller en tilsvarende modell har ikke blitt mindre.

L1080040.jpg
L1080095.jpg
L1080063.jpg
L1080048.jpg
 
Da var det min tur. Kan bekrefte det de andre har sagt: den er svær!

Vis vedlegg 168527

Klokken har jo nå vært med på "litt av hvert".
Kan du spore noen "slitasjer eller merker" på den? Eller har den motstått tidligere "herjinger" tilfredsstillende?

Kjøper man en slik klokke så vil det være for at den kan tåle en støyt, men det ville også være et ønske at den skal holde seg anstendig i utseende.

8
 
Klokken har jo nå vært med på "litt av hvert".
Kan du spore noen "slitasjer eller merker" på den? Eller har den motstått tidligere "herjinger" tilfredsstillende?

Kjøper man en slik klokke så vil det være for at den kan tåle en støyt, men det ville også være et ønske at den skal holde seg anstendig i utseende.

8

Enten er den ikke herjet med, eller så er den veldig slitesterk. Klokka fremstår som ubrukt. :D
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla og Grendel
Sorry, men jeg må bare si at dette er en utrolig kjip og uinteressant klokke for et entusiast forum. Håper virkelig at neste pass around blir mer spennende.
 
  • Liker
  • Wow
Reaksjoner: Callahan og Preacher
Min tid med G-Shock Mudmaster er over. Jeg har opplevd den som en leken og uhøytidelig variant av en field watch.
Den er stor og jeg syntes den er for stor til å være eneste klokke, men det er det vel ikke så mange her som vurderer uansett. Spesielt høyden, og elementer av gummi? på bezel gjør at den ikke kommer så lett under ermet på klær. Ellers er den lett og sitter godt på armen min. Reimen er stiv, men jeg liker stive reimer. Den passer best under en romslig Gore-Tex jakke, og det er vel der den hører hjemme.

Den har mange funksjoner, for mange til å bli kjent med på en kort uke. Jeg lastet ned bruksanvisningen fra nett, den er omfattende men lett å finne ut av. Jeg klarte riktignok ikke å koble den til app på telefonen, og fant ikke ut av hvorfor. For noen av funksjonene, som kompass, foretrekker jeg å bruke et vanlig kompass. Høydemåler er noe som er fint å ha når man orienterer med kart på fjellet. Klokka er vel først og fremst et leketøy og den daglige nytteverdien av disse funksjonene trenger vi ikke snakke om. Det er store fine trykk-knapper, som kan betjenes med hansker, de var bra!

Den analoge tidsvisningen er kul, men jeg syntes den digitale visningen da blir for liten for eksempel til stoppeklokke. Kanskje er ikke 50 åringer med avtagende syn helt i målgruppen … G-Shock er kult, men jeg ville valgt en med kun digital visning.

83A3B025-CC0E-4066-9AE4-0CEF65914E37.jpeg
810D553B-A86F-47A9-BC0E-5183A4EC2E59.jpeg


Takk til Tidssonen som organiserer denne passaround`en.
 
Da er min uke med Mudmasteren forbi og den er på vei til @Oddemann :)

Som de fleste har nevnt så er den veldig stor. Litt vel stor til hverdagsbruk. Men jeg må si at den overrasket virkelig likevel. Jeg likte den veldig godt.

Design og fargekombinasjonene tiltaler som en skikkelig toolwatch. Jeg fikk testet flere av funksjonene. Oppkobling mot App var veldig enkelt. Jeg syntes også «Find my phone»-funksjonen var snedig. Man holder inne oppkoblingsknappen på Mudmasteren i mer enn 4 sek, så trigger det en alarm på telefonen for å si hvor den er. Funksjonen jeg likte mest var GMT og hvor enkelt man kan skifte mellom. Tidssone kan settes i App eller med knappene. Ved å holde inn «lys»-knappen i noen sekunder når man står på World Time, så vil viserne skifte mellom din tidssone (viserne) og den andre du har innstilt (digital visning).

Alt i alt en morsom runde med testing av en klokke jeg nok ikke hadde kommet på å prøvd selv. Tusen takk til @Tidssonen for å kjøre i gang med dette:) Håper det kommer flere slike passaround-runder;)

C8A7841D-6981-4E5A-BCBE-D7100B6BDE2B.jpeg

F167FF9E-8185-4E9F-BC20-1CD1F10CB2D1.jpeg

9D761512-6C60-4B8F-9784-4EEE23D163C6.jpeg
 
171391

Snasen sak då!

Edit: Mine uke er nå ferdig.

Planen var: Gå med Mudmasteren hele veka nonstop. Dette fant eg fort ut ikkje ville fungere. Følte meg "rar" på første jobbmøte der den breia seg utanpå skjorta. Så den planen vart skrinlagt rimelig fort....

Dog: Så fort jobbdag var ferdig fekk den all armtid. Fekk kobla opp mot app, fekk testa i både terreng og fritid. Mange funksjoner, og særleg temperaturmåler(som er særs nøyaktig), og step counter var morsomme element.

Bruksområde her er vell "Field watch", den er stor, har gode trykknapper som lett betjenes med hansker... Alt i alt et KULT møte med en klokke eg selv ikkje hadde testa viss det ikkje var for denne Passaround..

Takk til TS som arrangør.
 
Redigert:
Kommer det til å bli flere passaround? Virker veldig morsomt, ikke minst å lese om hvordan det har vørt for hver enkelte å teste den!
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel