Sponset G-SHOCK Passaround 2019 – vi er i gang!

Plukket opp go’biten i Vestby!
F3C609D2-DDA2-4926-9C77-328DAB896CB4.jpeg
 
Skriv deres mening om klokka da! Bilder er det nok av på nettet, det er mer interessant å høre hva dere liker og misliker med klokka. Spesielt morsomt denne gangen ettersom det er snakk om en klokke som jeg mistenker normalt ikke vil være førstevalget deres...
 
Skriv deres mening om klokka da! Bilder er det nok av på nettet, det er mer interessant å høre hva dere liker og misliker med klokka. Spesielt morsomt denne gangen ettersom det er snakk om en klokke som jeg mistenker normalt ikke vil være førstevalget deres...

Det kommer! Ikke frykt min venn!
 
Har nå vært så heldig å hatt Mudmasteren i en uke, å her kommer en liten oppsummering av hva jeg synes om den så langt.
Klokken er stor. Den bærer større enn noen annen klokke jeg har bært noen gang med sinde frekke mål på: 55.4×53.1×19.3mm. Men den sitter godt på armen. Faktisk mye mer behagelig enn f.eks. Panerai 372. Grunnen er at remmen er vanvittig behagelig. Lugsene er bratte, og remmen er montert slik at den beveger seg fritt slik at rett vinkel inn på håndleddet. Legger ved to bilder under som illustrerer det jeg prøver å beskrive.
IMG_6357.JPG
IMG_4249.JPG
 
Har nå vært så heldig å hatt Mudmasteren i en uke, å her kommer en liten oppsummering av hva jeg synes om den så langt.
Klokken er stor. Den bærer større enn noen annen klokke jeg har bært noen gang med sinde frekke mål på: 55.4×53.1×19.3mm. Men den sitter godt på armen. Faktisk mye mer behagelig enn f.eks. Panerai 372. Grunnen er at remmen er vanvittig behagelig. Lugsene er bratte, og remmen er montert slik at den beveger seg fritt slik at rett vinkel inn på håndleddet. Legger ved to bilder under som illustrerer det jeg prøver å beskrive.
Vis vedlegg 165441Vis vedlegg 165442
Og så er den kanskje lett? Er det plast eller stål eller hva i kassa?
 
Selv om klokken er av type monster i størrelse, så er det allikevel lett å bære. Kun 92 gram veier den, takket være at kassen og bezelen til klokken er laget av karbonfiberforsterket harpiks. Finishen er faktisk ikke mye å utsette på; hva gjelder kassen, skiven eller remmen.
IMG_9061 2.JPG

IMG_4627.JPG


Når det kommer til bruksområde, så begrenser det seg noe selvsagt. Ingen av mansjettene mine er store nok til å kunne gjemme klokken under. Men dette er heller ikke en klokke man bærer til skjorte og dress, men en klokke som skriker etter å være med på ekskursjon, jakt eller andre eventyr. Jeg har lekt meg igjennom funksjonene til Mudmaster GG-B100 å finner flere av de nyttige; Soloppgang og solnedgang, barometer, høydemåler, temperaturmåler, tidssoner, stoppeklokke, nedtelling og alarm er vel de funksjonen som jeg har hatt mest glede av. Kompass, skritteller, måle stigning og senking har jeg ikke fått testet noe særlig.
Men klokken har fått være med på ostemakerkurs i London hos Neal´s Yard Dairy, svømt i basseng, pumpet stål på gymmen og pub crawl i Shoreditch. Skal ut å leke videre med klokken i kveld, og sender den til nestemann i passaroundrunden i morgen med eon.