Frederique Constant-tråden

Dette var den andre mekaniske klokka eg kjøpte, og det var her galskapen byrja :p Las om Manufacture-serien til FC, og lærte meg begrepet «in house». Det var over mitt budsjett den gong, men det gjorde at eg byrja å spare.
EAA019C6-281F-4D6D-8C32-D9EC9E2E1C93.jpeg
 
Hadde quartz-FC før eg eigentleg blei interessert i klokker. Kjøpt i tung alkorus på ei flygning frå AMS for ein god del år sida. :confused: Endte opp med å bytte den i ein billeg, mekanisk Seiko som starta manien nokon år seinare.
20180224_045455.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Mickey
Ikke så ofte jeg kommer over noen med Frederique Constant, men de har flere lekre modeller. Hvordan har egentlig dette merket utviklet seg? Noen som har erfaringer å dele?
 
  • Liker
Reaksjoner: urtid
Frederique Constant var det første merket jeg siklet på. For ca 20 år siden. Jeg sendte den norske distributøren en forespørsel om hvor jeg kunne kjøpe, samt priser osv. Ikke ett kløyva ord i respons på mailen. Samtidig gjorde jeg det samme til Longines, og fikk en fin forseggjort katalog i posten. Det ble da Longines på meg.

I ettertid har jeg kjøpt en brukt med månefase og manufacturverk, fra FC og er veldig fornøyd med den. Legger merke til att det er skyhøye forskjeller på hva man må betale på gråmarked sider og på den andre siden AD. Men klokka er fin den, aldri vært noe tull med den. Og det er jo pene klokker.

168212