Fotball-VM

Helt klart frispark til Tyskland dette ja... :rolleyes:

wso1awfqqbcnzasrhrm9.gif

9QXgURX.jpg

Ren galskap.

Begge løper mot ball, keeperen når den først, hvorfor er det ikke frispark? Ser brutalt ut men det som skaper situasjonen er argenetineren´s awareness, løpe rundt ved 16 meteren uten å sjekke omgivelsene er ikke spesiellt smart.

Synes dette VM har vist hvor glimrende fotball kan være når spillet får lov til å flyte, USA-Belgia feks, VM´s beste kamp imo. Ufattelig at fotballen fortsatt ikke gjør noe med fiming og sabotasje av spill som ødelegger (og avgjører) mange potesiellt fantastiske kamper.
I NHL fikk de et problem med noen europeere som begyndte å filme, da la de til en regel som sa det er forbudt å "hjelpe til" selv om du blir utsatt for en forseelse... får du et slag i hodet og du slenger overdrevet på hodet blir begge spillerne utvist, herlig nådeløs regel som fjernet alle forsøk på filming. Effektiv spilletid og slå hardt ned på filming, kanskje det hadde blitt titting mer en hvert fjerde år for min del.

Og hva er greia med innbytte? Er jo en seanse på linje med et adelig tronebytte vær gang, drit kjedelig å se på... og hvorfor bare 3 bytter, tar vekk flere spennende muligheter med taktiske disposisjoner og friske bein.

Synes faktisk denne er styggere enn Neuer sin!
Christoph-Kramer-Knocked-Out-GIF.gif

Ellers vil jeg trekke frem Bastian Schweinsteiger i finalen. Fikk juling så det holder, men du ser ikke han trille rundt på banen 18 ganger etter at han har blitt tatt. Synes forøvrig at Aguero skulle gult nr 2 etter hammerfisten mot Schweini..

@sebbi med en gang Neuer løfter kneet opp og treffer motspilleren er det ingen vits å diskutere lengre. Det er farlig spill, og i dette tilfellet var han farlig nær å kveste Higuain som har øynene på ball.

Redigert av en moderator:
Joa, det er fortsatt interessant å diskutere selv om du har hele fotballverden på din side, spesiellt siden det er småkjipt vær på hytta, lite å finne på :) Det er så soleklart for meg at det er frispark til Neuer. Et kne er ikke automatisk farefullt spill, spørs hva motstanderen gjør. Bevegelsen til Neuer er helt instinktiv, han bruker hånd og kne for å beskytte seg mot sammenstøtet.
Higuain gjør flere feil, og han gjør de før Neuer, ikke oppmerksom på omgivelsene, går for fullt inn i en duell han ikke rekker... hadde Higuain stått stille ville det definitivt vært farlig spill av Neuer, men her rett og slett pga farten Higuain har inn i duellen er han selv som farlig å regne. Se hva som skjer med Neuer etterpå, han kastes rundt i lufta og kunne like gjerne landet forkjært, tilfeldigheter at ikke han ble skadet. Higuain tok en (ubevisst) stor risiko og var nær å kveste seg selv og motstanderen og var den som gjorde den første forseelsen som krevde en motreakson fra Neuer.

Spørsmålene mine er: Hvordan kan spillet til Higuain også beskrives som annet enn farlig? Er det motspillerens plikt å sørge for en myk landing hvis noen løper "rett frem samme hva de støter på"?

Og hva er greia med innbytte? Er jo en seanse på linje med et adelig tronebytte vær gang, drit kjedelig å se på... og hvorfor bare 3 bytter, tar vekk flere spennende muligheter med taktiske disposisjoner og friske bein.

FIFA ser på muligheten å innføre et 4. bytte tilegnet ekstraomganger i fremtidige mesterskap. Dette for å øke underholdningsverdien.

Det jeg reagerer på er hvor lite effektiv spilletid det er i en kamp. Tilleggstid burde vært mer realistisk. Finalen hadde kun 3 min tillegg i andre omgang. Burde vært minst 6 min.