Fotball-VM

Medlem
20. sep. 2013
Innlegg
782
Trenger vi ikke en egen tråd å diskutere Hublot sine gigatinske tillegstidsklokker og korrupte dommere?

Da er vi gang.
 
Trenger vi ikke en egen tråd å diskutere Hublot sine gigatinske tillegstidsklokker og korrupte dommere?

Det gjør vi.

Unibet betalte meg nettopp tilbake for loddet jeg la på 2-1 til brassene. Det forteller alt om dommeren.

Alt var forøvrig bedre før: ladet opp til kveldens kamp med å se Italia - Vest-Tyskland fra 1970. Alle hadde sorte sko. Beckenbauer spilte ekstraomgangene med armen i fatle. Ingen hadde leggskinner. Alle hadde trøyen stappet ned i (de veldig korte) kortbuksene. Dommeren var elendig, og fra Japan. Ballen hadde sorte og hvite ruter. Ingen filmet. Publikum så ut som om de var på fotballkamp fordi fotball er gøy, og ikke bare kuult.

Ellers er det jo flott at VM er i gang igjen. Så får man bare forsøke å glemme korrupsjonen, jåleriet, Blatter, , Michelet, rosa sko og Hublot. Det klarer man. Så lenge man kan koble av med vintage-kamper i mellom slagene.

For vintage er alltid best, både i fotball og i horologi. Sant?
 
Tenkte jeg skulle prøve meg, så jeg satte meg ned å så litt på kampen.

Det gikk langsomt, spillerne kasta seg rundt som noen vaskefiller, og dommerne gav Brasil et mål (straffespark) som åpenbart ikke var straffe - noe som ødela kampen.

Tror jeg holder meg til basketball.
 
Jeg begynner å se på fotball den dagen filming resulterer i utestengelse, utespillere som tar hands for å redde ballen fra å gå i mål blir utestengt fra sporten på livstid og laget blir straffet med tre mål i kampen, det blir videodømming, effektiv spilletid så man slipper drøying og at spillere bare dasser rundt på banen og holding i trøyer resulterer i rødt kort(klarer du ikke hindre motspilleren i å løpe fra deg på en annen måte så kan du like så godt legge opp).
 
Her var det mye negativitet gitt! :p

Jeg er ihvertfall superhappy for at VM endelig er i gang, koste meg glugg ihjel med kampen i går, og gleder meg som en unge til resten. Fotball er best ingen protest!

Sånn, da var det sagt. :D
 
Redigert:
Her var det mye negativitet gitt! :p

Jeg er ihvertfall superhappy for at VM endelig er i gang, koste meg glugg ihjel med kampen i går, og gleder meg som en unge til resten. Fotball er best ingen protest!

Sånn, da var det sagt. :D

Hiver meg på denne!
I dag er det Spania-Nederland, og i morgen England-Italia.

Spørsmål: kan jeg kalle meg fotballinteressert dersom jeg ikke ser Elfenbenskysten - Japan som begynner 03:00 natt til søndag?
 
VM i fotball, i Brasil, elsker det! Emo-gjengen kan finne seg en annen tråd. Hva F... er poenget med AP eller noe ;)
 
Hiver meg på denne!
I dag er det Spania-Nederland, og i morgen England-Italia.

Spørsmål: kan jeg kalle meg fotballinteressert dersom jeg ikke ser Elfenbenskysten - Japan som begynner 03:00 natt til søndag?

Eh, ja. Jeg ser frem til både Spania-Nederland og England-Italia, men kamper av typen Elfenbenkysten-Japan styrer jeg greit bort fra hvis det er meget ukurante tidspunkt. Selvom både Elfenbenkysten og Japan har gode enkeltspillere, spiller de sjelden så veeldig bra på landslaget. Alt i alt; ikke en kamp som er verdt å ødsle bort nattesøvnen på, IMHO.
 
Eh, ja. Jeg ser frem til både Spania-Nederland og England-Italia, men kamper av typen Elfenbenkysten-Japan styrer jeg greit bort fra hvis det er meget ukurante tidspunkt. Selvom både Elfenbenkysten og Japan har gode enkeltspillere, spiller de sjelden så veeldig bra på landslaget. Alt i alt; ikke en kamp som er verdt å ødsle bort nattesøvnen på, IMHO.


Spania-Nederland på tv'en, øl i glasset og en kone som faktisk ser på sammen med meg OG snakker om hvilken klokke hun liker best i boksen min:mrgreen: FOR en kveld.

Ser forøvrig utrolig mye frem til England-Italia i morgen. Masse ungt pågangsmot blandet med rutine i begge tropper. Et mer offensivt Italia bør gi mulighet for en meget spennende kamp:)
 
Herlig at Nederland scoret, dette blir en bra annen omgang :cool:

QFT :D

Casillas er som råtten paella!
 
Redigert:
Dæsken smadre for en kamp. Etter at Robben ble ferdig med sutringen ble jo dette riktig så trivelig.

(Selv om 2-1-tipset mitt gikk fullstendig i dass.)
 
Noen som så Chile - Australia? Alexis Sanchez er helt syk når han får frihet til å være hvor han vil på banen i angrep. For en arbeidshest! Tror Chile kan komme ganske langt i VM. Blir spennende å se hvordan Nederland og Spania takler dem. :)
 
Ja, så Chile kampen:) Ble litt skuffa over prestasjonen totaltsett. De må heve seg betraktelig hvis de skal slå Spania eller Nederland. Altfor mange feilpasninger, og det kunne fort blitt poengdeling mot et av VM's dårligste lag. Håper de får opp konsentrasjonen , slik at de går videre sammen med Nederland;)