UJU
Støttemedlem
Fifa, en mer korrupt og grådig organisasjon finnes vel ikke..
Etter IOC...?
Fifa, en mer korrupt og grådig organisasjon finnes vel ikke..
Jeg håper også på circus det. Tror sluttspillet fort kan bli hårete mtp potensiel motstand, selv om jeg da må huske på den siste italia-kampen....Tipper vi går videre fra gruppespill, og får en, maks to kamper til. Vi kan nok spille bra angrepsfotball mot hvem som helst, men det er litt for svakt defensivt.
Jeg har ikke giddet å sjekke noe selv, men finnes det sjans i havet for å få billetter til disse kampene, uten å ty til bakgårdskatter som selger 50/50 ekte/fake?
Ser ut som at vi skal møte Nederland i mars. Får vel kanskje en pekepinn på hvordan de ligger an da.Jeg håper også på circus det. Tror sluttspillet fort kan bli hårete mtp potensiel motstand, selv om jeg da må huske på den siste italia-kampen....
Har hatt Nederland som 'backup'-lag i mange år men er ikke sikker på hvor veldig mye bedre de kan gjøre det neste år.
Får ikke Fifa 15% i begge endene? Altså både kommisjon hos kjøper og selger? Mulig jeg bare skjønte en eller annen YouTuber feil her, men det ville ikke forundret meg så innforjævlig som Fifa har blitt.For de som lurer, man kan være med i trekningen av billetter. Får man ikke billett kan hvem som helst selge sin billett til valgfri pris på fifa.com (fifa får 15% av salgsprisen). Genialt system eller hva?
15%Får ikke Fifa 15% i begge endene? Altså både kommisjon hos kjøper og selger? Mulig jeg bare skjønte en eller annen YouTuber feil her, men det ville ikke forundret meg så innforjævlig som Fifa har blitt.
Haha, 150k for å se Norge få juling av en gjeng med froskespisere? Dummeste jeg har hørt.Ledige billetter på fifa.com. Hospitality, pitchside. Litt for stivt for min smak, men i hvert fall bedre enn det surret i Oslo/på Lektern eller hva det heter som jeg leste om i VG nylig. Men der blir det vel stappfullt av folk som skal kjekke seg med halvliter pils i høyrehånda og Rolexen på venstrearmen.
Vis vedlegg 416215Vis vedlegg 416216
Kan være enig i det med juling og froskespisereHaha, 150k for å se Norge få juling av en gjeng med froskespisere? Dummeste jeg har hørt.
Ja, det er veldig mange som skal til USA, Canada og Mexico for å se fotball til sommeren.Altså, er det noen som gidder å dra til USA for å se en fotballkamp, etter de nye ESTA reglene?
«Trump-administrasjonen vil nå skjerpe ESTA-systemet.
Nye krav inkluderer:
- Deling av historikk fra sosiale medier de siste 5 årene - Deling av e-postadresser brukt de siste 10 årene - Personlig informasjon om nærmeste familie.»
Oops.. nå kommer jeg vel aldri inn i USA igjen
Samma det, jeg er like lite interessert i å reise dit - som jeg er interessert i å se en fotballkamp uansett sted og medie.
Godt mulig det er lite sammenliknet med auksjonshus og gallerier, men det er tross alt institusjoner som handler med en stor andel luksusartikler og i særklasse kostbare enkeltobjekter. Dette er fotball vi snakker om - kanskje den mest utbredte lagsporten i verden (?). Det skal liksom være mulig for alle å komme seg på fotballkamp, noe det også burde være selv om fotballspillere tjener aldri så mye for å leke, og systemet er så korrupt at man får omgangssyke bare ved å tenke på det.15%
*så* lite! større auksjonfirmaer tar gjerne 25% ++ i begge ender. et topp galleri tar 50% hvis jeg skal selge min kunst der. gullsmed david-andersen tok også 50% ved kommisjon ved salg av antikviteter. i min verden kan det være innafor så lenge de har kundekretsen og ordner alt innen rimelig tid.
Det er mulig for alle å komme seg på fotballkamp, spesielt om man vil se f.eks. Hønefoss mot Kongsvinger.Godt mulig det er lite sammenliknet med auksjonshus og gallerier, men det er tross alt institusjoner som handler med en stor andel luksusartikler og i særklasse kostbare enkeltobjekter. Dette er fotball vi snakker om - kanskje den mest utbredte lagsporten i verden (?). Det skal liksom være mulig for alle å komme seg på fotballkamp, noe det også burde være selv om fotballspillere tjener aldri så mye for å leke, og systemet er så korrupt at man får omgangssyke bare ved å tenke på det.
Så ja, i all min naivitet, iblandet en porsjon idealisme, synes jeg 15% er *mye*. Men, det er vel på tide å innse at fotball - som så mange andre idretter - er en tapt sak.