Fotball-VM 2026, Norge vs Verden

Hvordan går det med Norge i VM?

• Førsteplass

• Sisteplass

• Følger kun med på cricket, verdens nest største idrett. Men tipper topp 8.

• Topp 16

• Topp 32

• Om kampene går utover Skal vi danse eller Skavlan, blir jeg forbanna. Men tipper det blir semifinale

• Skal ta bilde av trenernes klokker til Klokkespotting-tråden. Tipper det blir tap i finalen

• Fotball er politikk for meg og jeg skal kommentere jevnlig om korrupsjon. Blir seier i bronsjefinale

Resultatene er bare synlige etter stemmegivning.
Tipper vi går videre fra gruppespill, og får en, maks to kamper til. Vi kan nok spille bra angrepsfotball mot hvem som helst, men det er litt for svakt defensivt.

Jeg har ikke giddet å sjekke noe selv, men finnes det sjans i havet for å få billetter til disse kampene, uten å ty til bakgårdskatter som selger 50/50 ekte/fake?
Jeg håper også på circus det. Tror sluttspillet fort kan bli hårete mtp potensiel motstand, selv om jeg da må huske på den siste italia-kampen....

Har hatt Nederland som 'backup'-lag i mange år men er ikke sikker på hvor veldig mye bedre de kan gjøre det neste år.

• Liker
Reaksjoner: Klokkegutt
Jeg håper også på circus det. Tror sluttspillet fort kan bli hårete mtp potensiel motstand, selv om jeg da må huske på den siste italia-kampen....

Har hatt Nederland som 'backup'-lag i mange år men er ikke sikker på hvor veldig mye bedre de kan gjøre det neste år.
Ser ut som at vi skal møte Nederland i mars. Får vel kanskje en pekepinn på hvordan de ligger an da.

• Liker
Reaksjoner: ahpadt
For de som lurer, man kan være med i trekningen av billetter. Får man ikke billett kan hvem som helst selge sin billett til valgfri pris på fifa.com (fifa får 15% av salgsprisen). Genialt system eller hva?
Får ikke Fifa 15% i begge endene? Altså både kommisjon hos kjøper og selger? Mulig jeg bare skjønte en eller annen YouTuber feil her, men det ville ikke forundret meg så innforjævlig som Fifa har blitt.

Får ikke Fifa 15% i begge endene? Altså både kommisjon hos kjøper og selger? Mulig jeg bare skjønte en eller annen YouTuber feil her, men det ville ikke forundret meg så innforjævlig som Fifa har blitt.
15%
*så* lite! større auksjonfirmaer tar gjerne 25% ++ i begge ender. et topp galleri tar 50% hvis jeg skal selge min kunst der. gullsmed david-andersen tok også 50% ved kommisjon ved salg av antikviteter. i min verden kan det være innafor så lenge de har kundekretsen og ordner alt innen rimelig tid.

som ei nebbete sjefete kjerring hos fretex skrek til meg da jeg engang forsøkte prute ørlite grann på en gjenstand: gløm det! vi LEKER ikke butikk her! 😂

Ledige billetter på fifa.com. Hospitality, pitchside. Litt for stivt for min smak, men i hvert fall bedre enn det surret i Oslo/på Lektern eller hva det heter som jeg leste om i VG nylig. Men der blir det vel stappfullt av folk som skal kjekke seg med halvliter pils i høyrehånda og Rolexen på venstrearmen.

IMG_2619.png
IMG_2615.png

• Haha
  • Wow
Reaksjoner: Preacher og seiltid
Ledige billetter på fifa.com. Hospitality, pitchside. Litt for stivt for min smak, men i hvert fall bedre enn det surret i Oslo/på Lektern eller hva det heter som jeg leste om i VG nylig. Men der blir det vel stappfullt av folk som skal kjekke seg med halvliter pils i høyrehånda og Rolexen på venstrearmen.

Vis vedlegg 416215Vis vedlegg 416216
Haha, 150k for å se Norge få juling av en gjeng med froskespisere? Dummeste jeg har hørt.

Haha, 150k for å se Norge få juling av en gjeng med froskespisere? Dummeste jeg har hørt.
Kan være enig i det med juling og froskespisere 😄 Men prisen per person er altså 3350 USD. Vet ikke om det gjør det noe bedre, men dette er såkalte hospitality billetter som jo vanligvis er mye dyrere enn vanlige billetter.

Altså, er det noen som gidder å dra til USA for å se en fotballkamp, etter de nye ESTA reglene?

«Trump-administrasjonen vil nå skjerpe ESTA-systemet.
Nye krav inkluderer:
- Deling av historikk fra sosiale medier de siste 5 årene - Deling av e-postadresser brukt de siste 10 årene - Personlig informasjon om nærmeste familie.
»

Oops.. nå kommer jeg vel aldri inn i USA igjen😳
Samma det, jeg er like lite interessert i å reise dit - som jeg er interessert i å se en fotballkamp uansett sted og medie.

Altså, er det noen som gidder å dra til USA for å se en fotballkamp, etter de nye ESTA reglene?

«Trump-administrasjonen vil nå skjerpe ESTA-systemet.
Nye krav inkluderer:
- Deling av historikk fra sosiale medier de siste 5 årene - Deling av e-postadresser brukt de siste 10 årene - Personlig informasjon om nærmeste familie.
»

Oops.. nå kommer jeg vel aldri inn i USA igjen😳
Samma det, jeg er like lite interessert i å reise dit - som jeg er interessert i å se en fotballkamp uansett sted og medie.
Ja, det er veldig mange som skal til USA, Canada og Mexico for å se fotball til sommeren.

Om man er en normal, lovlydig turist blir nok ikke (den foreslåtte) ESTA-endringen hverken dramatisk eller voldsom komplisert.

Sjekket forresten billettprisene som ble lagt ut i går på fifa.com/tickets. Norge-Senegal så ut til å koste 180 USD i kategori 3. Frankrike-kampen var vel 30-40 dollar dyrere.

Systemet med loddtrekning virker ikke så galt, selv om resultatet av trekningen ikke foreligger før 5.februar. Det er jo tross alt langt flere interessenter enn det er billetter, vil jeg tro. Dette oppfattes vel i hvert fall ikke noe verre enn «søknad/ventelistesystemet» hos Rolex-butikker de siste årene…

15%
*så* lite! større auksjonfirmaer tar gjerne 25% ++ i begge ender. et topp galleri tar 50% hvis jeg skal selge min kunst der. gullsmed david-andersen tok også 50% ved kommisjon ved salg av antikviteter. i min verden kan det være innafor så lenge de har kundekretsen og ordner alt innen rimelig tid.
Godt mulig det er lite sammenliknet med auksjonshus og gallerier, men det er tross alt institusjoner som handler med en stor andel luksusartikler og i særklasse kostbare enkeltobjekter. Dette er fotball vi snakker om - kanskje den mest utbredte lagsporten i verden (?). Det skal liksom være mulig for alle å komme seg på fotballkamp, noe det også burde være selv om fotballspillere tjener aldri så mye for å leke, og systemet er så korrupt at man får omgangssyke bare ved å tenke på det.
Så ja, i all min naivitet, iblandet en porsjon idealisme, synes jeg 15% er *mye*. Men, det er vel på tide å innse at fotball - som så mange andre idretter - er en tapt sak.

• Liker
Reaksjoner: holmby
Godt mulig det er lite sammenliknet med auksjonshus og gallerier, men det er tross alt institusjoner som handler med en stor andel luksusartikler og i særklasse kostbare enkeltobjekter. Dette er fotball vi snakker om - kanskje den mest utbredte lagsporten i verden (?). Det skal liksom være mulig for alle å komme seg på fotballkamp, noe det også burde være selv om fotballspillere tjener aldri så mye for å leke, og systemet er så korrupt at man får omgangssyke bare ved å tenke på det.
Så ja, i all min naivitet, iblandet en porsjon idealisme, synes jeg 15% er *mye*. Men, det er vel på tide å innse at fotball - som så mange andre idretter - er en tapt sak.
Det er mulig for alle å komme seg på fotballkamp, spesielt om man vil se f.eks. Hønefoss mot Kongsvinger.

Fotball-VM derimot er noe spesielt. Finalen i forrige VM ble vel sett av 1,5 milliarder (!) mennesker (ikke bare verdens mest sette TV-sendte idrettsbegivenhet, men vel også verdens mest sette direktesendte TV-program), så på disse kampene er det ikke mulig for alle å se kampen på stadion. Kun en brøkdel får plass.

Når det er sagt er jeg enig med deg i at det er unødvendig at FIFA tar prosenter av videresalg i det hele tatt. Det er dumt at de ikke videreførte forrige VMs system når det gjelder salg av billetter mellom privatpersoner.