Fotball-VM 2026, Norge vs Verden

Hvordan går det med Norge i VM?

• Antall stemmer
    64
  • Avstemningen stengte .
Norsk innslag i kampen mellom Portugal og Kroatia nå. Har ikke registrert at den norske dommertrioen har satt seg ned for å ro enda. Skuffende, men mulig det kommer i løpet av andre omgang…

• Haha
Reaksjoner: Pollux
Norsk innslag i kampen mellom Portugal og Kroatia nå. Har ikke registrert at den norske dommertrioen har satt seg ned for å ro enda. Skuffende, men mulig det kommer i løpet av andre omgang…
Kommentatoren i den kampen tok kaka. På et tidspunkt sa han noe som «nå brenner det på dass for Portugal». Aldri hørt noe sånt på fotballkamp før 😂😂😂

• Haha
Reaksjoner: Klokkegutt
Kommentatoren i den kampen tok kaka. På et tidspunkt sa han noe som «nå brenner det på dass for Portugal». Aldri hørt noe sånt på fotballkamp før 😂😂😂
Haha 😅 Personlig foretrekker jeg forøvrig at NRK formidler kampene fremfor TV2 for å slippe unna de evinnelige reklamepausene. Det er også noe nostalgisk og fint med statskanalen og store idrettsarrangementer.

Sterk prestasjon i går.

Historisk har Norge nå beseiret lag fra Nord-Amerika, Sør-Amerika, Asia og Afrika i VM-sammenheng. Lag fra Oseania har vi så langt aldri hatt anledning til å møte (selv om vi har hatt et godt tak på disse i offisielle kamper utenom VM).

Nå er spørsmålet om Norge skal kunne ta sin første seier mot europeisk motstand i VM.

England er et par hakk bedre enn Brasil på FIFA-rankingen, så vi bør vel forvente litt hardere motstand, selv om fotballen som alltid er rund.

Nordmenn har jo tradisjonelt tette bånd til og høy interesse for fotball i England (i tillegg virker det som at flere her inne er opptatt av britisk skreddersøm og skotøy), så dette blir en spesiell kamp på flere måter.

Kan det bli en reprise av de legendariske kampene i 1981 og 1993? Hva tror vi om våre muligheter?

IMG_9065.jpeg

• Liker
Reaksjoner: hanse og Oddemann
Jevn kamp vil eg tru.
Viktig å nullstille.

Schjelderup og Bobb fortjener startpris. England utan høgrebacker om ikkje dei som var ute kjem tilbake frå skade. Quansah fekk jo rødt. Og det betyr vell karantene om ikkje Trump blande seg inn.

Rått igår!

Enig, spesielt Schjelderup var strålende i går og begge har vel jevnt over prestert bedre enn Nusa og Sørloth så langt, til tross for at Nusa hadde et flott mål.

Sørloth har jo sine styrker, men som kantspiller får han for sjelden vist det han er aller best på, synes jeg. Men som nevnt noen ganger tidligere, den bredden vi har på vingene er gull verdt i et langt mesterskap.

Plutselig fremsto jo til og med forsvaret ballsikre, så uansett hvordan det går 11.juli kan man jo nå ikke være annet enn dypt imponert over dette kollektivet.

Der tok det slutt, og som man ikke så sjelden opplever i fotball; det laget som spilte best over 90 minutter tapte. Får håpe det beste laget vinner når England spiller mot Argentina. Kanskje England får revansj fra den kampen England røyk ut fordi Beckham urettmessig ble utvist.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: ahpadt og Klokkegutt
Der tok det slutt, og som man ikke så sjelden opplever i fotball; det laget som spilte best over 90 minutter tapte. Får håpe det beste laget vinner når England spiller mot Argentina. Kanskje England får revansj fra den kampen England røyk ut fordi Beckham urettmessig ble utvist.
Enig, sjelden jeg har hatt hangover dagen derpå uten å ha drukket en dråpe alkohol kvelden før. Hadde håpet at Sveits skulle vinne hele dritten da vi røk ut, men sånn gikk det jo heller ikke.

Vi får prøve igjen i 2054, om 28 år…

• Liker
Reaksjoner: Blodstrupmoen
Jeg så på kampen i en bar i London i går. Ganske nøytrale folk der heldigvis. Blir dog kvalm hvor sykt hypa de britiske kommentatorene omtaler den engelske fotballen. Selvfølgelig var de sterkt uenige i at den straffen ikke ble straffen. Og selvfølgelig er det ingen som sier at en av de dyreste stallene i hele VM spiller slik seig, dritkjedelig fotball - selv om trenern dems ser ut til å ha fortstått at de vant mer pga god hell enn bra spill. Med bittelitt mer marginer på vår side ville vi vært i semien nå, selv om jeg er redd at de fleste vil bli slått av argentina pga dems mistenksomme egenskap til å få dømming i dems favør. I min mening har ikke Sørloth noe på dette laget å gjøre når Håland spiller gitt hvor bra Nusa, Bobb og Schjelderup spiller, imo.

• Liker
Reaksjoner: Eternamaniac
Det ble dessverre exit for Norge i VM, bortdømt av en elendig dommer.
Sander Berge skulle hatt straffe, og Heggems mål skulle stått.
Og å mene at Sørloth burde sentret, er lett for oss som ikke var på banen å si.
Han gjorde en vurdering i øyeblikket, og ingen av oss kan mene den var verken feil eller rett. Etterpåklokskap er verdens mest nøyaktige vitenskap, og ikke brukende til en dritt.
Uansett har landslagsfotball blitt spennende og engasjerende igjen, noe det ikke har vært på veldig lenge. Gleder meg til EM i 2028!

Er ikke spesielt interessert i fotball. Likevel har jeg, i likhet med svært mange andre, blitt revet med av hvor godt Norge har gjort det. Ingen tvil om at Norge var bedre enn England og at vi ble ranet for semien! FIFA framstår som gjennom-korrupt, og det har vært mange suspekte dommeravgjørelser i dette mesterskapet - senest i gårsdagens kamp. Avgjørelsene går så og si aldri i favør av de «mindre» nasjonene, jfr. Norge, Kroatia og Egypt. Det verste er likevel den j…a filmingen. Spillere som ruller rundt, faller som fluer og går rundt som sutrete multimillionærer og klager på enhver avgjørelse. Egentlig driter jeg i hvem som vinner VM, så lenge det ikke blir England :LOL: Måtte de lide i 60 år til!

En ting til: I hvilke andre idretter er filming så utbredt som i fotball?? Det er aldri et tema i ishockey, håndball, volleyball, vintersport, friidrett, golf, basketball eller bilsport, for å nevne noen :unsure:

Redigert:
Jeg er godt fornøyd med innsatsen til de norske spillerene. Vi kan vel ikke være misfornøyd med en kvartfinale i VM objektivt sett.
Men jeg må innrømme at det er fryktelig surt å bli bortdømt en seier. Etter det andre målet til Norge ble annulert skjønte vel de fleste hvor seieren skulle havne.

At FIFA er korrupt er jo velkjent men at såpass gode dommere lar seg påvirke er skuffende. Dette er jo en av verdens beste dommere. Det ser ut som FIFA har en klar formening om hvilke lag de ser seg tjent med å ha med inn den siste innspurten. Synd for fotballen.

Men gratulerer England med innsatsen og seieren. Blir vel ingen stor overraskelse at Argentina blir å se i finalen. Noe annet vil sjokkere meg uavhengig av hvor godt England spiller.

Det verste er likevel den j…a filmingen. Spillere som ruller rundt, faller som fluer og går rundt som sutrete multimillionærer og klager på enhver avgjørelse. Egentlig driter jeg i hvem som vinner VM, så lenge det ikke blir England :LOL: Måtte de lide i 60 år til!

En ting til: I hvilke andre idretter er filming så utbredt som i fotball?? Det er aldri et tema i ishockey, håndball, volleyball, vintersport, friidrett, golf, basketball eller bilsport, for å nevne noen :unsure:
Dette.
Og veldig godt spørsmål. Har ikke fulgt særlig godt med på fotball før VM, men dette irriterte meg.
Så vidt jeg har skjønt er det ikke et problem med filming i damefotball...

• Liker
Reaksjoner: eidehelg