Forvirrende på nye tidssonen?!

Medlem
11. juli 2008
Innlegg
270
Sted
Kalmar
Er det bare jeg som ikke klarer å få oversikt over de nye sidene?

Mest aktive forum?! Jeg klarer nesten ikke å finne mine egne poster.

Beklager vil ikke være negativ.......håper å se lyset....
 
Du er ikke alene, Sven.

Men tror det vil gå seg til etter hvert.. Jeg prøver å finne ut av de forskjellige funksjonene osv osv..

Under "Display", hva er forskjell på hybrid mode og linear mode? <---- Fant ut av dette :)
Hvordan får vi smilefjes i teksten uten å måtte kunne kommandoene?
 
Jeg er ofte her (men sjelden innlogget). Må si at jeg syns det gamle designet var mer luftig. Dette virker veldig tungt og mørkt. Designet er vel sikkert en ganske kjapp sak å fikse opp i.


Eller bra med ny software!
 
I alle fall i Opera fungerer det ikke å "hoppe" til siste nye innlegg, man må scrolle hele veien ned og lete seg frem til hvor nye innlegg er ut ifra timestampen.
 
Normalt får man subject med i tittle når man svarer, det får jeg ikke
Man blr van med det nye efter en tid hoppas jeg, men password registrering i det nye var besvärligt
Jeg får også bare icons med i subject linjen tror jeg
Når man svarer, returnerer den ikke til ens svar med til første inlæg i tråden

vh fra Danmark og John H
 
Ser at signaturene til oss som hadde "krympet" teksten, nå har fått motsatt virkning !
Så her måtte jeg inn å legge inn negativt fortegn "-" i signaturen.

tigergutt
---
 
I alle fall i Opera fungerer det ikke å "hoppe" til siste nye innlegg, man må scrolle hele veien ned og lete seg frem til hvor nye innlegg er ut ifra timestampen.

Dette er et kjent problem som det jobbes med å ordne opp i. :)

Det vil som alltid være litt barnesykdommer og forvirring når man går over til et nytt system, men vBulletin vil på sikt være en mye bedre løsning enn det gamle phpBB. Både ift. til ytelse, pålitelighet og administrasjon, spesielt når forumet kommer opp i en formidabel størrelse.

Håper alle legger godviljen litt til, og prøve å vende seg til de nye funksjonene og løsningene! :)
 
Sett i Opera er det også et problem med formateringen av tekst i paragrafer/innleggene.

Tekstparagrafene formateres mye smalere enn det er rom for i vinduet, og strekker seg altså lenger ned på siden enn nødvendig.

screenshot.jpg
 
Og det ser ut til at det nye forumet er mer mottakelig for SPAM? ;)

Er det noen avansert CAPTCHA-sikring ved registrering?

Skjønner at du oppgraderer Juice. Det er sikkert på sin plass.
 
Bilder

Pen oppdatering, Juice.
Men sleit litt med bilder.
Den ga meg automatisk url, så jeg måtte manuelt endre til img.
Kunne du lage en ørliten oppskrift for "dummies" som meg?
 
For å sette inn bilder kan du benytte bildeknappen oppe på verktøylinjen i editeringsmodus. Deretter er det bare å skrive inn URLen til bildet. IMG tags spretter da automatisk opp.
 
Ok. Men hvor finner jeg bildeknappen?
Litt treg, jeg tydeligvis....
Beklager.
 
Jeg ser den ikke i MSIE 8 eller Opera 9.64, Juice.

Editeringsmodus, er det noe spesielt man må initiere via noe skjult et eller annet sted...?
 
Verktøylinje?

Poster jeg fra feil sted?
Jeg ser ingen verktøylinje i mitt skjermbilde.
Annet enn ikonene, additional options og posting permissions.
Hva gjør jeg galt?
 
Jeg ser den ikke i MSIE 8 eller Opera 9.64, Juice.

Editeringsmodus, er det noe spesielt man må initiere via noe skjult et eller annet sted...?

Jeg mener vinduet som dukker opp når man f.eks. trykker "Reply to thread". Syns det er rart du ikke ser den, da jeg også sitter på IE8. Kunne du tatt et screenshot av hvordan ditt "Reply to thread"-vindu ser ut?
 
Ok.. Forum Actions -> Forum settings -> Miscellaneous Options -> bytt fra "Basic Editor" til "Standard Editor"

Da dukker det opp flere formateringsmuligheter.

Kanskje noe å vurdere som std. for alle brukere ?
 
Ok.. Forum Actions -> Forum settings -> Miscellaneous Options -> bytt fra "Basic Editor" til "Standard Editor"

He-Hey..! Der ble det jo akkurat som på WUS. Sweet :mrgreen:

Juice: Liker denne oppgraderingen av forumet! :grin: