Forvirrende på nye tidssonen?!

[video=youtube;an_8U-GDgwc]http://www.youtube.com/watch?v=an_8U-GDgwc[/video]

Og jammen ta, vi kan embedde videoer! ;)
 
Ok.. Forum Actions -> Forum settings -> Miscellaneous Options -> bytt fra "Basic Editor" til "Standard Editor"

Da dukker det opp flere formateringsmuligheter.

Kanskje noe å vurdere som std. for alle brukere ?

Denne er satt som standard for alle brukere, men det kan virke som om importerte brukere som standard settes til Basic Editor. Er dessverre ingen annen global switch som kan endre denne innstillingen i etterkant, men jeg skal lage en tråd om det.
 
Jeg har ytterligere et ønske (hurra) - jeg leser forumet fra flere PCer, som alltid har en tab åpen med Tidssonen, samt fra min iPhone. Tidligere var det slik at dersom jeg leste noe på én pc/browser/dings, ble det markert som lest også i en annen browsersession. Det ser ikke ut til å være tilfellet nå. Er dette mulig å gjennomføre med den nye softwaren, slik at man slipper åle seg gjennom innlegg man har lest tidligere når man bytter enhet/browser? :)
 
Takk for det :)

Slik jeg forstår det gamle systemet, ble hva som er lest og ikke lest lagret på forumets server, mens det nå blir lagret i en cookie hos brukeren, og dermed er avhengig av hvilken enhet eller browser man benytter.
 
Ansiktsburk...

Fy f...! Nå ler jeg så jeg griner her! Genialt morsom!:cool::cool::cool:
 
Jeg har ytterligere et ønske (hurra) - jeg leser forumet fra flere PCer, som alltid har en tab åpen med Tidssonen, samt fra min iPhone. Tidligere var det slik at dersom jeg leste noe på én pc/browser/dings, ble det markert som lest også i en annen browsersession. Det ser ikke ut til å være tilfellet nå. Er dette mulig å gjennomføre med den nye softwaren, slik at man slipper åle seg gjennom innlegg man har lest tidligere når man bytter enhet/browser? :)

Der var det fikset.
 
Genialt Juice :D

Ting begynner å falle på plass..!

Nå er mitt eneste gjenstående ankepunkt formateringen av tekst i Opera.
Den blir litt gærnt skalert.
 
Genialt Juice :D

Ting begynner å falle på plass..!

Nå er mitt eneste gjenstående ankepunkt formateringen av tekst i Opera.
Den blir litt gærnt skalert.


Sitter nå med en fersk innstallasjon av Opera 10.10, og her får jeg ikke problemet med formateringen som vises i ditt screenshot. Kan det dreie seg om et problem som ligger lokalt i din nettleser?
 
Jeg la inn en ny klokke i Galleriet, men klarte ikke endre overkriften til dagens dato. Skyldes det min datademens, eller er dette ikke mulig?
 
Når du trykker "Edit Post" på den første opprinnelige posten din må du så gå videre til "Go Advanced" for å få tilgang til datofeltet.

Dersom du bruker Basic Editor, er det også mulig du må endre til Standard Editor. Dette gjøres slik: velg "Forum Actions" -> "Forum settings" -> "Miscellaneous Options" -> bytt fra "Basic Editor" til "Standard Editor".
 
Før oppgraderingen så fikk jeg mail hver gang jeg fikk en PM.
Hvordan kan jeg få til dette igjen?
 
Anyone....

Hvorfor kommer innlegg opp i en eneste lang loddrett "en-spalters", og ikke fyller hele bredden på tekstboksen etter at de er postet?

Hvor på eventuell innstilling er det denne plagsomt irriterende, men ditto viktige, detaljen kan rettes på?

:mad:
 
Moore: Du kan stille det inn under Forum Actions at f.eks. alle innlegg vises med en gang, slik at du slipper å bla mellom sider.

Når det kommer til tekstformatering så har jeg samme problemet i Opera, uten at jeg har undersøkt det nærmere. Det materialiserer seg kun på dette forumet, ingen andre med vbulletin.
 
Formateringen ser ut til å være et problem i vBulletin 4.01. Såvidt jeg har forstått er dette en feil man sammen med "Go to last post" jobber med ift. versjon 4.0.2 som jeg antar er like rundt hjørnet. Grunnen til at du ikke ser feilen på andre vBulletin fora, er trolig at disse kjører versjon 3.x.x. Versjon 4 ble lansert for noen uker siden, så litt barnesykdommer må man nesten regne med :)
 
Har nå lagt inn en fix på "Go to last post" problemet. Denne ser ut til å fungere tilfredsstillende inntil en offisiell fix slippes fra vBulletin-teamet.
 
Flott! Jeg vil bare i samme slengen si takk for god innsats med forumet, Juice! Du fortjener en klapp på skuldra for at du fikser og ordner - det er godt noen gidder!

Synes det begynner å bli riktig bra med vbulletin - løsningen, og stadig økende aktivitet tyder jo på at vi er noen klokkeinteresserte her i landet :) :)