Forsvunnet EON-sending *Oppklart*

Hvorfor det egentlig?
Altså, åpenbart kjedelig om noe blir borte. Uansett. Men fordi posten har "mistet" en pakke så er risken stor for at også neste pakke blir mistet?
Jeg hadde i alle fall syns det var kjipt å handle av @Oyvindhl og funnet ut i ettertid at det var en utro tjener i posttjenesten der han sender fra. Nå vet jeg hva som har skjedd da jeg fikk dette forklart ettersom jeg vant en av hans auksjoner, og tok sjansen før jeg visste årsaken til de andre pakkene som var borte. Om han ønsker å forklare hva som hadde skjedd er opp til han selv, men kan si at det ikke var hans skyld.
 
Hei. Pakkene er ikke gjort rede for, men det var ikke posten sin skyld. Vet ikke om jeg skal si så mye om hendelsforløpet så lenge politiet ikke har utredet saken. :)
Ville jo sagt at saken ikke er oppklart så lenge pakkene ikke er funnet. Antar at saken er anmeldt og at politiet ser på saken i løpet av 2023...:(
 
Jeg fikk en gang hentelapp på en pakke, jeg reagerte stort sett bare på at det jeg hadde bestilt dukka opp så fort. Mener den poppa opp i sporingsappen også. Dro til butikken, de scanna inn hentelappen, fant pakken med rette sporingsnummeret. Problemet var at pakken ikke var til meg i det heletatt, den var til en som bor i samme gate med samme etternavn. Han i skranken var en bekjent, og jeg kjenner han som pakken var til, så fikk den utlevert og lekte postmann på døra til som pakken var til. Ble minst styr av det tenkte jeg, men det er jo langt ifra greit. Tror ikke man skal stole blindt på Posten, og momentet med potensielle utro tjenere når det kommer til Post i butikk er noe å tenke på.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Herregud til ordvridning da? Hvis posten ikke klarer å passe på at uvedkommende ikke får tak i pakken når den er levert inn så er det vel deres skyld også.
Ikke noe ordvridning det? Såklart kan du si at ved å starte post i butikk og dermed gjøre det mulig for de butikken finner det for godt å ansette å komme til pakkene så har posten skyld. På samme måte som at om det har vært ett innbrudd så har posten skyld i å ikke sikre godt nok.. Evt butikken, men det blir jo da også posten.

Jeg skrev at det medium ikke var posten sin skyld dersom en butikkansatt tok den. Men de har selvsagt ansvar for pakken.
 
Ansvarspulverisering via outsourcing av hele eller deler av produktet/tjenesten man selger er da en velkjent forretningsmodell?
 
  • Liker
Reaksjoner: Joantheman