Forsvunnet EON-sending *Oppklart*

Medlem
28. nov. 2017
Innlegg
203
Sted
Bergen
Hei

Jeg solgte to klokker i forrige uke og sendte dem EON torsdag, de ble skannet inn og jeg fikk kvittering på dette. Status endret seg imidlertid tid ikke før i helgen, hvor Bring kunne meddele at pakkene hadde en uventet forsinkelse og ville mest sannsynlig ankomme neste virkedag. I dag har jeg og mottakere hatt en dialog med Bring og pakkene har tilsynelatende forsvunnet. Jeg har også fått beskjed om at de hadde funnet én pakke og ønsket å åpne denne for å sjekke innhold. Jeg vet ikke hvilken pakke dette kan ha vært, men det var ikke noe klokke oppi. Jeg kan for så vidt ikke skjønne hva som førte til at de ønsket å åpne denne, da jeg ikke har sendt flere pakker samt at etiketten burde kunne vise hvor og hvem sin pakke det gjaldt.


Jeg vet at EON er forsikret for inntil 50000,- men er det noen som vet hvordan det er i praksis? En vanlig norgespakke er jo "forsikret" for 10k, men i realiteten forsikrer de kun maks. 17SDR per kg(200kr).


Det er snakk om en klokke med nypris 24990,- og en med nypris 48100,- som er sendt til to mottakere.


Hjelp?
 
Eg har hatt case med forsvunnet klokke/pakke som var sendt med EON . Eg var mottaker ene gangen og var således heldig med en avsender som var behjelpelig med kontakt opp mot Bring. Det tok mange telefoner og mykje tid , men den vart sporet opp til slutt .

Her høres det ut som Bring kanskje ikkje forteller hele historien. Det er berre å holde trykket oppe til dei finner ut av det.
 
  • Liker
Reaksjoner: Oyvindhl
Spar på all dokumentasjon. Kvitteringer og loggfør telefonsamtaler. Hvem snakker du med & når. Hva sier de.
Jeg har opplevd at pakker sitt innhold har blitt skadet under "åpning for kontroll" uten at det har effekt. Da var det tross alt en "mindre" skade. Men.
Når innholdet nå blir borte, så blir det mer kritisk. Har du dokumentasjon på vekten dår pakken ble sendt? (Den ble vel veid?) Det bør kunne indikere at "noe" har blitt fjernet. Bring vil (garantert?) hevde at det aldri har vært noe i pakken.

Lykke til.

8
 
Er man egentlig automatisk forsikret for inntil 50K ved EON ? Hva kreves av dokumentasjon fra avsender for å utløse en slik sum ?
Og må man eventuelt varsle verdi av pakke ved innlevering ?
 
Det er 2 pakker til 2 ulike mottakere som er forsvunnet ? Kunne skjønt 1, men....

Dette lukter utro tjener i 1 ledd...

Stemmer. To identiske pakker levert inn samtidig.

Er man egentlig automatisk forsikret for inntil 50K ved EON ? Hva kreves av dokumentasjon fra avsender for å utløse en slik sum ?
Og må man eventuelt varsle verdi av pakke ved innlevering ?

Jeg ser at ved sending av verdibrev o.l så kan man legge til verdi ved bestilling. Man har også ulike fraktmåter hvor man kan forsikre for inntil 16 og 40k.

EON nevner kun 50k i forsikring og at de følger loven om vegtransport. Jeg har prøvd å lese litt om dette uten å egentlig få noe svar.


Jeg håper jo fortsatt på at det blir en løsning med at pakkene dukker opp, men jeg syntes det er en litt rar situasjon.
 
Vet ikke om dette innlegget mitt er relevant, men for meg er dette ''gammel morro' 'å stole på Posten o.l.

Her er historien:
Da jeg sendte flyttelasset fra Longyerabyen i 1998, ba Gjensidige meg om å ikke vedlegge innholdsliste i flytte manifestet, men sende innholdsliste seperat i brevpost!
Forsendelsen var hele 5 paller ( 5 kubikk) og de ville forhindre ''innsyn' i hva de 5 kubikk inneholdt!
(Det hadde blitt en del 'high end'' innkjøp i løpet av årene på Svalbard pga. manko på avgifter. mva., toll, osv. prisene var grossist pris. dvs . ikke detaljist, og dermed på ca. 25% av prisene i Norge).

De hadde svært elendige erfaringer med transit omflytting i Tromsø fra skip til bil. Posten var operatør.
Så dette med tyveri av post eller innhold i forsendelser, som mine 5 kubikk, er noe post - & forsikrignsbransjen er svært godt kjent med:eek:
Flyttelasset kom trygt frem til bestemmelse sted; Drammen;) Men jeg glemmer ikke ordene og ikke minst alvoret i tonen til forsikringsagenten......

De stolte på meg pga. langt og godt kundeforhold, Dvs. personlig forhold kontra i dag hvor du i beste fall treffer på en rep. sittende i Oslo. ( du vet, resultatet på siste linja, er viktigs ,ikke kunden lengre).
 
Redigert:
Det var trist å høre at posten sviktet. De har faktisk alltid levert for meg. Ikke bare klokker men også innrammet kunst fra England og opptil flere gitarer. Ingen skade og ingen problem.
 
Hei

Jeg solgte to klokker i forrige uke og sendte dem EON torsdag, de ble skannet inn og jeg fikk kvittering på dette. Status endret seg imidlertid tid ikke før i helgen, hvor Bring kunne meddele at pakkene hadde en uventet forsinkelse og ville mest sannsynlig ankomme neste virkedag. I dag har jeg og mottakere hatt en dialog med Bring og pakkene har tilsynelatende forsvunnet. Jeg har også fått beskjed om at de hadde funnet én pakke og ønsket å åpne denne for å sjekke innhold. Jeg vet ikke hvilken pakke dette kan ha vært, men det var ikke noe klokke oppi. Jeg kan for så vidt ikke skjønne hva som førte til at de ønsket å åpne denne, da jeg ikke har sendt flere pakker samt at etiketten burde kunne vise hvor og hvem sin pakke det gjaldt.


Jeg vet at EON er forsikret for inntil 50000,- men er det noen som vet hvordan det er i praksis? En vanlig norgespakke er jo "forsikret" for 10k, men i realiteten forsikrer de kun maks. 17SDR per kg(200kr).


Det er snakk om en klokke med nypris 24990,- og en med nypris 48100,- som er sendt til to mottakere.


Hjelp?
Dette er jo bare trist! Fortsatt ingen pakker som har dukket opp? :( Hadde vært interessant med en oppdatering hvis du finner ut noe mer eller pakkene dukker opp. Krysser fingrene for at det ordner seg! Har selv aldri opplevd noe tull med de pakkene jeg har sendt, men det har vært vanlig norgespakke m/ sporing og ikke EON... Enig med andre her som antyder at dette lukter litt «svidd»!:mad:
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Fortsatt ingen pakker dessverre. Den jeg har snakket med hos Bring vil heller ikke si om de er mistet, stjålet, forlagt eller annet. Bring sin sikkerhetsavdeling er visst også på saken. Vedkommende syntes situasjonen er litt rar. Jeg leverte inn noen pakker for jobben samtidig, og jeg føler litt at han beskylder meg for å selv være skyld i hendelsen(?:confused:)

Håper det snart blir en konklusjon. :)
 
Jeg opplevde selv at en pakke ble mistet av Posten da denne ble levert inn sammen med annet fra jobbe. Min pakke ble da kjørt gjennom "deres vanlige kvern for bedriftens pakker". Da var det noe som ikke stemte og det ble en eller annen feil i karusellen. (En postansatt klarer jo ikke å tenke selv eller ha to tanker i hodet samtidig). Heldigvis var det en tydelig avsenderadresse på pakken. Det ok en måned (pluss litt?) og så kom pakken tilbake til meg.

Jeg håper det samme skjer med pakken din.

8
 
Fortsatt ingen pakker dessverre. Den jeg har snakket med hos Bring vil heller ikke si om de er mistet, stjålet, forlagt eller annet. Bring sin sikkerhetsavdeling er visst også på saken. Vedkommende syntes situasjonen er litt rar. Jeg leverte inn noen pakker for jobben samtidig, og jeg føler litt at han beskylder meg for å selv være skyld i hendelsen(?:confused:)

Håper det snart blir en konklusjon. :)
Relativt vanlig/naturlig at de mistenker både avsender og mottaker i slike saker, dersom mottaker visste hvor pakkene skulle sendes fra. Rett og slett fordi det er muligheter for at det er de som har avtalt/tipset den utro tjeneren i posten. Mistanken økr sikkert når det skjer med to pakker sendt samtidig. Så lenge de holder seg høflig, er det bare å ignorere det. Du har dokumentasjon på at pakken er levert inn, de er sannsynligvis klar over at noe muffens har skjedd etter det allerede,
 
@Oyvindhl Kanskje vinner av auksjonen din burde møte deg F2F for overlevering inntil du finner ut hva som har skjedd med dine to andre pakker? Ikke noe særlig om dette skulle skjedd igjen for kjøper. Spesielt i en pågående forsvinningssak
 
  • Liker
Reaksjoner: Consigliere
@Oyvindhl Kanskje vinner av auksjonen din burde møte deg F2F for overlevering inntil du finner ut hva som har skjedd med dine to andre pakker? Ikke noe særlig om dette skulle skjedd igjen for kjøper. Spesielt i en pågående forsvinningssak

Hei

Du tenker i forhold til den pågående auksjonen? Ja, det er jo klart et alternativ. Jeg har valgt TS som arena for denne auksjonen + at jeg kan levere på et annet postkontor. Skulle jo tro at det gikk fint, men man vet jo aldri. Jeg gjennomført en rekke auksjoner på klokkeriet og så og si alle er sendt EON på min regning. Aldri vært noe tull før nå. :(
 
  • Liker
Reaksjoner: andersen
Hei

Du tenker i forhold til den pågående auksjonen? Ja, det er jo klart et alternativ. Jeg har valgt TS som arena for denne auksjonen + at jeg kan levere på et annet postkontor. Skulle jo tro at det gikk fint, men man vet jo aldri. Jeg gjennomført en rekke auksjoner på klokkeriet og så og si alle er sendt EON på min regning. Aldri vært noe tull før nå. :(
I alle fall kjedelig om noe blir borte i posten igjen og kjøper finner denne tråden i etterkant uten å ha fått beskjed
 
Hvorfor det egentlig?
Altså, åpenbart kjedelig om noe blir borte. Uansett. Men fordi posten har "mistet" en pakke så er risken stor for at også neste pakke blir mistet?