Har ikke vært innlogget på en stund, så denne posten blir muligens litt lang og oppstykket
Del1:
Nico HUUULKEEENBEEEERG! Endelig! Jeg satt å nistirret på sektortidene til Hamilton vs Hulkenberg de siste 5 rundene.. Kunne faktisk ikke brydd meg mindre om hvem som krysset mållinjen først av Norris og Piastri, for de 20-30 sekundende mellom P2 og P3 ble brukt til å be til racing-gudene om at ingenting skulle skje med Hulkenberg. Rett og slett vakkert! 238 løp uten et podium er egentlig helt sinnsykt for en fører av det kaliberet..
Del2:
Straffen til Piastri. Mange trekker paralleller til hva Russell gjorde (også med verstappen bak seg) bak sikkerhetsbilen, men det er et par veldig viktige forskjeller på de to situasjonene: Lysene på SC var PÅ når Russell gjorde det, mens AV når Piastri gjorde det. Når lysene til SC er av er det mer strengt på hva som anses som "erratic driving". Russell bremset fra 140 til 85kmt, Piastri bremset fra 218 til 52kmt. Russell gjorde det på tørt føre, Piastri på vått. I tillegg til det så var dette andre gang det hadde skjedd, for Piastri gjorde det samme på SC på runde 17 (208 til 51kmt).
Så race controll hadde allerede merket seg det Piastri gjorde og var "påan" ved neste SC. Verstappen måtte bremse fra 221 til 32kmt. Så i mine øyne er den straffen forsåvidt ganske grei. 218 til 52 på vått føre er ganske drøyt.
Del3:
Red Bull kaoset fortsetter. Horner har fått fyken, men ingen vil si hvorfor. Horner uttalte til Sky at han ikke hadde fått vite grunnen når han ble avskjediget. Av nøkkelpersonell bak den helt absurde 23-sesongen til Red Bull så er det kun Verstappen igjen (Og Marko, hvis han teller). Jonathan Wheatly er blitt TP hos Sauber, Adrian Newey har gått til AM, Horner har fått fyken, og Perez har fått fyken.
Så spørsmålet er vel egentlig hva han gjør nå, for ingen tror han er ferdig i F1. Spesielt Alpine blir pekt på mtp vennskapet til Flavio Briatore, muligheten til å bygge opp noe nytt og muligheten til å faktisk kjøpe seg inn i laget (Han eier ingenting av Red Bull).
Mange journalister spekulerer i følgende: Enten så fikk han sparken fordi Verstappen hadde allerede signert for Mercedes, eller så fikk han sparken fordi Team Verstappen, med pappa Jos i front hadde det som krav for at Verstappen skulle bli. Dette har dog blitt tilbakevist av alle de nederlandske journalistene som følger Verstappen tett.
Del4:
Max Verstappen rykter. Oh lord her har det tatt fyr på internett! Verstappen har signert med Mercedes, Verstappen har ikke signert med Mercedes, Mercedes vil kjøpe ut Verstappen for 102 millioner euro, Mercedes vil ikke kjøpe ut Verstappen. Altså, gud bedre. Det flyter av rykter, men ingen vet noe som helst egentlig. Folk sitter å tracker privatflyene til Wolf og Verstappen fordi de har begge blitt observert på Sardinia og hu hei hvor det går!
My two cents: Hvorfor gå til et lag året før nye regler trer i kraft? Ingen vet med sikkerhet hvem som kommer til å ha den beste bilen i 26, så hvorfor gamble? Jeg tror han blir i Red Bull ut 26 sesongen for å se hvem som faktisk har nailet det og så tar han et valg. Det er nesten ikke et lag på gridden som ikke ville signert han uansett, så jeg er rimelig sikker på at han kan gå hvor han vil (Bortsett fra McLaren, de lever godt med Norris og Piastri enn så lenge).
Såe, ja. Den som lever får se
EDIT: Horner har ikke fått "sparken" fra Red Bull. Han er fjernet fra stillingen som TP og CEO. Han har fortsatt en kontrakt med Red Bull og er teknisk sett fortsatt ansatt. Hvilken rolle, om noen, han kommer til å ha i framtiden må gudene vite. Det lukter advokat-mat lang vei.