Flotteste klokke på tidssonen?

Nå har jeg vel ikke full oversikt over alle flotte klokker på TS, men av de jeg vet om er det en soleklar vinner i min bok. Det er "Moore" og hans ALS Grand Lange 1.

Hmmmmmmmmmmmmmm - jeg trodde at den flotteste klokka på Tidssonen var den i din egen samling som du til enhver tid setter mest pris på ;)

Kansje dette var vel filosofisk ? :???:

Vi får heller holde oss til xisse konkurransen: Jeg synes at den flotteste klokka på Tidssonen er xxxxxxxxxxxx til xxxxxxxxxxxx (beklager strøket av sensuren, alle flotte klokker skal per definisjon være produsert i Sveits, og aller helst være av merket R, O, AP eller IWC. Når andre medlemmer har fått godkjent armbåndsur produsert utenfor Sveits så skyldes dette at disse medlemmene har lengre fartstid enn deg. Hilsen sensuren).

Frode. :D :D

Dette er tilnærmet umulig å svare på. Her blir ofte de dyreste klokkene rangert, mens mange for eksempel vil mene at den klassiske Speedmasteren, eller Sub er flottest. Det er jo en grunn til at så mange har dem, og jeg merker jo selv at Sub har gjort noe for meg!

Men for å gå fra å være seriøs til litt mer på leken;
- Moore sin nyanskaffelse er jo helt utrolig. Som jeg skrev på hans galleri; Perfeksjon!
- Resten av Moore sin samling er jo helt rå den også :D
- Frodo, og andres, JLC Memovex synes jeg er fantastiske ur å se på. Der har de gjort noe riktig!

Morini har en klokke jeg anser som en av Tidssonens flotteste. Men dette er jo som å kåre den fineste dama. Helt umulig. Folk har forskjellige preferanser.

Hmmmmmmmmmmmmmm - jeg trodde at den flotteste klokka på Tidssonen var den i din egen samling som du til enhver tid setter mest pris på ;)

Kansje dette var vel filosofisk ? :???:

Vi får heller holde oss til xisse konkurransen: Jeg synes at den flotteste klokka på Tidssonen er xxxxxxxxxxxx til xxxxxxxxxxxx (beklager strøket av sensuren, alle flotte klokker skal per definisjon være produsert i Sveits, og aller helst være av merket R, O, AP eller IWC. Når andre medlemmer har fått godkjent armbåndsur produsert utenfor Sveits så skyldes dette at disse medlemmene har lengre fartstid enn deg. Hilsen sensuren).

Frode. :D :D

Godt sagt. :D

En utrolig vanskelig eksersis å plukke ut den flotteste klokken på TS. Det varierer fra dag til dag, men dette er nok topp fem-listen min:
Frodos Milsub, Mogens AP ROC, Hopalongs 1655 og Moores PP 5712 pluss nyanskaffelsen IWC Portuguese PC.

Ingen av dem er pt oppnåelige :(

Der syntes jeg du oppsummerte mine egne tanker ganske greit. OM jeg kunne plukket meg noen ur fra TS ville det vært nettopp disse.

Jeg blir smigret hver gang 5517 blir nevnt. Nå skal det sies at dette er en like umulig som morsom øvelse.
En vintage Sub er et robust, grovt, nesten kjedelig verktøy. Som hun dama i grå polo og briller. Men som når du ser lenge og nøye på henne, avdekkes en klassisk skjønnhet man aldri får nok av. (Sorry den dårlige retorikken. Litt mye Prosecco.)

De vakreste urene komet fra IWC, Jaeger, Omega, Rolex, AP, PP, VC, Longines, Blancpain, etc, etc.....:D

Jeg blir smigret hver gang 5517 blir nevnt. Nå skal det sies at dette er en like umulig som morsom øvelse.
En vintage Sub er et robust, grovt, nesten kjedelig verktøy. Som hun dama i grå polo og briller. Men som når du ser lenge og nøye på henne, avdekkes en klassisk skjønnhet man aldri får nok av. (Sorry den dårlige retorikken. Litt mye Prosecco.)

De vakreste urene komet fra IWC, Jaeger, Omega, Rolex, AP, PP, VC, Longines, Blancpain, etc, etc.....:D

Synes det var en bra retorikk jeg.... :D

Et bilde sier mer enn 1000 ord!

IMG_1148.jpg

Grand Lange 1 er jo høyt på listen.. men jeg må si at Railmaster på brun kroko for meg er en av de aller vakreste klokkene som finnes, så den må med den også :) Sammen med Milsub, IWC PC osv ;)

Noen ydmyke betraktninger angående Milsub.

Jeg synes det er rart at en enkel stålklokke med et godt urverk er det flotteste uret her på sonen. Greit nok at den er relativt sjelden, har historie og er jævla dyr, men flottest?

Lange, Patek, Vacheron, Breguet med flere er for meg langt flottere klokker.

+1 den er blitt en sykt ettertraktet klokke.. Flaks for de som fikk den for 10-15000 for bare 10-15 år siden! Men det påvirker nok fornuften mye. For all del den er et nydelig ikon, men ikke peneste IMO.
Enig med at Railmasteren på brun croko er nyydelig. Penest er dog diverse klassiske Lange, patek, og IWC.

Det er veldig mange flotte klokker her inne, men Moore presenterer sine på en slik måte at de helt klart sklir inn rett til topps.

Moore sin lange No. 1 må også naturligvis få første plassen. Herre for en klokke.
På plass nr 2 og 3 er det så mange og velge mellom at jeg ikke nevner noen; Ingen nevnt, ingen glemt.