Nå har jeg vel ikke full oversikt over alle flotte klokker på TS, men av de jeg vet om er det en soleklar vinner i min bok. Det er "Moore" og hans ALS Grand Lange 1.
Hmmmmmmmmmmmmmm - jeg trodde at den flotteste klokka på Tidssonen var den i din egen samling som du til enhver tid setter mest pris på
Kansje dette var vel filosofisk ? :???:
Vi får heller holde oss til xisse konkurransen: Jeg synes at den flotteste klokka på Tidssonen er xxxxxxxxxxxx til xxxxxxxxxxxx (beklager strøket av sensuren, alle flotte klokker skal per definisjon være produsert i Sveits, og aller helst være av merket R, O, AP eller IWC. Når andre medlemmer har fått godkjent armbåndsur produsert utenfor Sveits så skyldes dette at disse medlemmene har lengre fartstid enn deg. Hilsen sensuren).
Frode.![]()
![]()
En utrolig vanskelig eksersis å plukke ut den flotteste klokken på TS. Det varierer fra dag til dag, men dette er nok topp fem-listen min:
Frodos Milsub, Mogens AP ROC, Hopalongs 1655 og Moores PP 5712 pluss nyanskaffelsen IWC Portuguese PC.
Ingen av dem er pt oppnåelige![]()
Jeg blir smigret hver gang 5517 blir nevnt. Nå skal det sies at dette er en like umulig som morsom øvelse.
En vintage Sub er et robust, grovt, nesten kjedelig verktøy. Som hun dama i grå polo og briller. Men som når du ser lenge og nøye på henne, avdekkes en klassisk skjønnhet man aldri får nok av. (Sorry den dårlige retorikken. Litt mye Prosecco.)
De vakreste urene komet fra IWC, Jaeger, Omega, Rolex, AP, PP, VC, Longines, Blancpain, etc, etc.....![]()