Official Timekeeper
Visit Casio
00:00:00

Flere ran i Barcelona

Trulle75

Støttemedlem
Reg.
2. januar 2012
Sted
Oslo
Barcelona har vært en av mine favorittbyer. Kanskje på tide å ta frem g-shocken når jeg skal dit neste gang?
«Myndighetene i Catalonia sier voldelige overfall og ran har økt med 30 prosent siden starten av året sammenlignet med samme periode i fjor.»

« Tidligere denne uken ble den afghanske ambassadøren til Spania banket opp av en gruppe personer som stjal klokken hans.»

«Tidligere i august var en amerikansk FBI-agent utsatt for tyveri da han var på ferie i storbyen og fikk frastjålet klokken sin.»

• Trist
Reaksjoner: chrbir
Reg.
23. september 2016
Sted
Noreg / Norge
Tidene forandrer seg, og ikke til det bedre. Jeg følte meg rimelig trygg når jeg spaserte rundt i Barcelona, også på La Rambla, med Rolexen på arma i 2001 og 2004.

• Liker
Reaksjoner: Kohe321

Tubbs

Støttemedlem
Reg.
24. oktober 2017
Sted
Stavanger
Jeg har reist til Barcelona årlig de siste 15 åra uten problem. Det har alltid vært en by hvor det har vært mye tyverier. Men er man litt mer påpasselig så går det fint er mitt inntrykk.

• Liker
Reaksjoner: SCUBA diver

Trulle75

Støttemedlem
Reg.
2. januar 2012
Sted
Oslo
Jeg har reist til Barcelona årlig de siste 15 åra uten problem. Det har alltid vært en by hvor det har vært mye tyverier. Men er man litt mer påpasselig så går det fint er mitt inntrykk.
Jeg har tilsvarende reist til Barca jevnlig i 20 år. Etter det jeg vet aldri forsøkt ranet, men jeg har venner som har blitt loppet for vesker og blitt truet med kniv når de løp etter gjerningsmannen. MEN, når myndighetene melder om 30 % økning er det noe seriøst galt med utviklingen.

Reg.
29. januar 2015
Skal snart til Barcelona igjen, men skal hovedsakelig være i Les Comes området og der er det nok stille og rolig, satser på en rimelig beater...

Consigliere

Støttemedlem
Reg.
7. mars 2014
Tror det er lurt å ta inn over seg at lett omsettelige og kostbare verdisaker er svært attraktive for ranere, både i større byer i Norge og i utlandet.

Regelen om å ikke flashe dyre gjenstander, ikke drikke seg fra telt og reinsdyr på by’n og holde seg unna enkelte steder på nattestid gjelder fortsatt ;)

Personlig tar jeg ikke med meg uforsikrede klokker på by’n eller på tur, og diskresjonen øker jo lengre hjemmefra jeg er....

Reg.
26. januar 2019
Sted
Oslo
Var en uke i Sitges i sommer med dagstur til Barcelona. Kjørte SKX hele ferien. Jeg hadde aldri gått med noe fancy på armen der. Synd, men sånn er det noen steder, og det er ingen vits i å utfordre skjebnen.

Loevhagen

Støttemedlem
Reg.
6. desember 2013
Som i all annen statistikk, så kan det være spuriositet som påvirker det man ser. Kanskje tid på året betyr mer enn selve byen og egen ferie der. Det kan være typisk i Europeiske storbyer at slike lommetyver er mer aktive ultimo juli og hele august enn i året ellers, fordi de aller fleste europeere er på ferie i disse storbyene da. Nordmenn er stort sett på ferie utenom den perioden og er egentlig tilbake på jobb i august og det kan være grunnen til at en del i denne tråden aldri har opplevd slike lommetyver.

Ove

Reg.
24. april 2015
Jeg ble forsøkt frastjålet Sub like ved Metro Diagonal klink edru midt på dagen. Aldri skjedd noen annet sted i verden. Blir nok den gamle Swatchen neste gang jeg drar dit.