Finn.no "fiks ferdig"

Anbefaler ikke helt hjem, og har ikke tenkt å bruke det med mindre kjøper/selger insisterer... Solgte en ting og det tok lang tid før kjøper hadde pakken (gikk bl.a. en ekstra dag siden vi ble enige på kvelden og den da først blir hentet over døgn senere), husker ikke helt men brukte vel kanskje en uke, og tok enda lenger tid før jeg hadde penger på bok. I tillegg kommer den nevnte risikoen. Naboen mista en pakke som visstnok skulle være levert.

• Liker
Reaksjoner: superlaffen
Jeg har benyttet finn sin fiks ferdig løsning ved flere anledninger og det har utelukkende gått smertefritt for. Det tar litt tid før pengene kommer på konto men det er ikke noe stort problem for min del. Når det gjelder den postkasseløsninger er den vel litt så som så kanskje men det har gått bra så langt.

Posten har korrigert sine priser, antagelig pga konkurrenter som feks Helthjem. 70 for mindre pakker, og 129 for større opp til 10 kg, bestillt på nett - sporbart og forsikret - Helthjem helt uaktuellt for meg - masse tyverier.
"Fiks ferdig" på Finn har vel også et gebyr på 30 i tillegg..
Ref. forsikret - forsikringsverdi er 2500 kr for 70 kr-pakkene og 10000 kr for 129 kr-pakker og oppover.

For varer som kanskje ikke er så lett omsettelige så er det gull med fiks ferdig fordi man når en større kjøpergruppe. Man slipper også å avtale møte siden prosessen er asynkron.

Aller mest praktisk er nok fiks ferdig for de som bor utenfor de større byene siden de kan kjøpe og selge varer til et større marked når frakt er såpass mye enklere.

Til gjengjeld er frakten såpass enkel at det går på sikkerheten løs så dette egner seg jo best for varer med forholdsvis lav verdi. Selv om varen er forsikret så antar jeg det er litt jobb med å faktisk få tilbake pengene dersom uhellet er ute.

Jeg skal rapportere tilbake om hvordan det gikk med erstatningskravet.

Finn sier i alle fall at jeg kan forvente pengene erstattet i løpet av et par uker, så da ordner det seg jo, men er likevel skeptisk til "Fiks Ferdig"

I alle fall er det essensielt å anonymisere Finn-profilen sin skikkelig før man bruker det.