Filmanbefalinger!

Tror nok the avengers er utrolig bra. Etter nesten 100k stemmer på IMDB med et gjennomsnitt på 8,8 er nok denne garantert fin om du liker sjangeren. Gleder meg til å se den.

Tror nok the avengers er utrolig bra. Etter nesten 100k stemmer på IMDB med et gjennomsnitt på 8,8 er nok denne garantert fin om du liker sjangeren. Gleder meg til å se den.

Så den forrige helg. Er kanskje den beste innen sjangeren så langt. Jeg datt av stolen opp til flere ganger. Kan anbefale den på det varmeste til dere som liker urealistisk action og helter som gjør ufattelig kule ting. Men jeg er fan av superheltene da.

The Avengers var helt rå! :D

Må nevne The Prestige, regissert av Christopher Nolan. Alt den mannen tar i blir genialt bra! Filmen handler om to magikere i London på slutten av 1800-tallet som starter som venner, med ender opp som bitre konkurrenter. Christian Bale, Hugh Jackman og Michael Caine spiller strålende bra, og historien er meget velskrevet. En av mine absolutte favoritter!

Liker også The Adjustment Bureau meget godt. God underholdning, og en annerledes romantisk film. Fin å se med dame/kone/drage osv ;)

Tror faktisk aldri jeg har kost meg like mye på kino som da jeg så The Adventures of Tintin. Denne må sees, rett og slett!

http://www.imdb.com/title/tt0144117/

Delte meninger om denne i familien....
Boondock Saints er jo en klassiker. Etter min mening en film man må se, oppfølgeren bør man derimot bare la ligge.

Ellers

Lucky number slevin, så denne igjen for litt siden. Josh Hartnett har på seg en IWC Aquatimer Chono, Bruce Willis har på seg en Panerai av noe slag hvis jeg ikke tar helt feil.

Lock stock and two smoking barrels

Snatch

Er det Law Abiding Citizen filmen heter med han mørke fra 300, et scoop av en film som gikk under radaren.
300 hører dessuten selvsagt til filmer som bør ses, gjerne flere ganger og med fordel kan den leses ;)
(leser Watchmen nå, men der var filmen "bare" grei mener jeg)
Med to måneder igjen til avsluttende delen i , ovenfor nevnte Nolan's Batmab-trilogi, er jo de ti første delene perler når vi først er på comixs-turned-movies.

Og et +1 på alt Lien anbefalt ;)

Boondock Saints er jo en klassiker. Etter min mening en film man må se, oppfølgeren bør man derimot bare la ligge.

Ellers

Lucky number slevin, så denne igjen for litt siden. Josh Hartnett har på seg en IWC Aquatimer Chono, Bruce Willis har på seg en Panerai av noe slag hvis jeg ikke tar helt feil.

Lock stock and two smoking barrels

Snatch

+1 +1 +1

på alle 3 Snatch er også vært og få med seg ikke får å glemme FIGHT CLUB!!!!

fightclub.jpg

The Avengers var helt rå! :D

Må nevne The Prestige, regissert av Christopher Nolan. Alt den mannen tar i blir genialt bra! Filmen handler om to magikere i London på slutten av 1800-tallet som starter som venner, med ender opp som bitre konkurrenter. Christian Bale, Hugh Jackman og Michael Caine spiller strålende bra, og historien er meget velskrevet. En av mine absolutte favoritter!

Liker også The Adjustment Bureau meget godt. God underholdning, og en annerledes romantisk film. Fin å se med dame/kone/drage osv ;)

Tror faktisk aldri jeg har kost meg like mye på kino som da jeg så The Adventures of Tintin. Denne må sees, rett og slett!

Helt enig, Tintin var helt magisk. Rett og slett en "sett deg godt tilbake og nyt reisen" film, hvor du virkelig glemmer alt annet. Liker forresten å høre at The Avengers var bra!

Bump...

Kona borte, sofaen for meg selv.

A Good Day to Die Hard (2013)

MV5BMTcwNzgyNzUzOV5BMl5BanBnXkFtZTcwMzAwOTA5OA@@._V1_SX214_.jpg

A Good Day to Die Hard (2013) - IMDb

Helt utrolig, dette fungerer fortsatt. Denne gangen var han sammen med John jr. i Russland. Mye Mercedes...

+

Jack Reacher (2012)

MV5BMTM1NjUxMDI3OV5BMl5BanBnXkFtZTcwNjg1ODM3OA@@._V1_SY317_CR3,0,214,317_.jpg

Jack Reacher (2012) - IMDb

Han fungerer som superhelt, godt hjulpet av en utrolig søt dame og en god historie i bunn.

Har du sett en film i det siste som kan anbefales?

Noen filmer som jeg har sett i det siste som jeg synes er gode:

Abraham Lincoln vampire hunter

Django unchained

Fuck up (hvis du like tv-serien DAG, er de fleste skuespillerene i serien med i denne filmen)

Parker

The Mechanic

Pineapple Express

Disse mener jeg er verdt sin tid:)

Lincoln

Gangster Squad

De urørlige

Rust og bein

Historien om pi