Fiat Doblo eller Citroen Berlingo

Medlem
22. feb. 2011
Innlegg
9.047
Sted
Erewhon
Trenger en bil å bruke i jobbsammenheng only.
Hvilke av disse to ville den gemene hop gått for?

ca likt utstyrt. 1,6 diesel.
 
Får nice prise på begge disse merkene. Ikke noe spennende bilvalg, men fordømt praktisk og akkuratt det jeg trenger nå.
 
Sjelden har vel uttrykket "Valget mellom to onder" passet bedre;)

Neida, de funker sikkert godt til sin bruk begge to. Jeg har hatt noen Berlingoer i firmaet. Ikke kjørt de noe særlig selv, men de har fungert godt, ingen big issues.

Vi hadde en liten greie på garanti (husker ikke i farten hva det var) da den ene hadde gått 10k. Det slo meg ikke inn at det kunne være noe problem, men da vi leverte den fikk vi høre at det slettes ikke var sikkert det kunne gå på garantien da bilen ikke hadde vært inne på 5k-sjekken:confused: Aldri høre om noe service etter bare 5k, så jeg måtte jo spørre hva de gjorde da, men det var bare for å kontrollere at ingenting hadde ristet løs eller skruer som måtte etterstrammes:roll:
 
Hehe. Ja, dette er valget mellom to onder. Men det er et fornuftig valg. Har en langsiktig plan for bilmorro, og da må det være noe dritt frem til den planen kan realiseres.

Fiaten jeg vurderer er egentlig en personbil bygget til varbil. Dette innebærer bedre lyddemping osv.

til syvende og sist er det billigst pris pr mnd som avgjør. Men alltid greit å sjekke TS sitt lille panel først:)
 
En kompis av meg har hatt en 5-6 år gammel Berlingo to-seter som morro/tur/flytte/tulle-bil i noen år nå, og han skryter stadig av hvor lite tull det er med den og hvor godt den går. Ett oljeskift i året er så vidt jeg vet det eneste vedlikeholdet som er gjort på den siden han fikk den .
 
Berlingo. Hadde en slik som leiebil i Spania nå i sommer. Meget kurant sak. Likte den utrolig godt faktisk!
 
Har ikke kjørt Doblo, men har kjørt Berlingo en del. Etter forholdene en fin bil, men setene er ikke så egnet til langkjøring.
 
Berlingo.

Doblo er altfor diger og uoversiktlig, pluss at instrumentene er uoversiktlige og rotete, også er det en Fiat.. ;)
 
Det blir berlingo. fått en svært gunstig pris. og denne blir ca 6000.- billigere i året enn Fiaten.

Signerer i morgen. Spennende blir det ikke, men ovenfor kunder er det greit å ha en bil som kun er det den er.
 
Jepp.

Men average joe, er ikke så klokkefiksert. Og de som er det, setter heller pris på det enn å være sjalu pga det. :)
 
Hehe. Nei. Ikke som jeg vet. Det er vel mer noe det blir dratt på smilebåndet av. Hatt finere biler før på firma, og da var det mixed tilbakemeldinger av typen, du tjener for mye osv. Unngår i det minste det med boble og berlingo;)

Takk for gode råd alle.
 
Har kjørt mye Fiat Doblo, helt super å kjøre og lite problemer. Den siste modellen har i tillegg blitt en fin bil å se på. Mitt valg, Fiat :D