Fersk klokkesamler

Snapchat-1966265090.jpg

Denne er på +12sek på 2,5mnd.
Så antar at den ligger på +5sek per mnd jevnt.
Langt under det som er minstekravet!
Uslåelig for en automat å være!
Gleder meg til nye 9RA2 urverket!

Hei folkens.
Idag kontaktet jeg min Grand Seiko AD og avbestilte bestillingen av SBGA413 (cherryblossom) vår versjonen i säsong kolleksjonen til GS.

Vis vedlegg 276597

Anledningen til dette er flere:

1. Jeg vil ha GS sin nye Springdrive urverk 9RA2.
I og med at jeg allerede har den forrige i min snowflake SBGA259.

2. Jeg ønsker å ha stål denne gangen og ikke titanium, ikke fordi jeg ikke trives med titanium lenka og den lette vekten på min SBGA259, men fordi jeg rett og slett vil ha et bredere spekter på min GS (springdrive) kolleksjon.

Vis vedlegg 276598

3. Jeg likte virkelig White Birch når den kom, men den ble ikke noe av nettopp pga av urverket.
Jeg samler kun Springdrive enn så lenge.

Om jeg har mulighet til å kjøpe klokken ved første levering i slutten denne mnd vet jeg dessverre ikke ennå.

Men ble fortalt at det finnes tilgjengelige klokker iaf. Så tar avgjørelse innom de nærmeste 10-12 dager.

Men den nye Birch SLGA009 skal i samlingen.

Vis vedlegg 276596
Interessante betraktninger Alltid kult med det nyeste. Spør siden jeg ikke vet; tror du/ dere de kommer med en liknende klokke som sgba413 med det nye SD-verket? og hva vil det evt gjøre med utsalgsprisen tror dere?

• Liker
Reaksjoner: Klokkegal87
Interessante betraktninger Alltid kult med det nyeste. Spør siden jeg ikke vet; tror du/ dere de kommer med en liknende klokke som sgba413 med det nye SD-verket? og hva vil det evt gjøre med utsalgsprisen tror dere?

Jeg kan faktiskt ikke svare på det.
Men jeg kan spørre min AD denne uken om han vet noe om dette.

Jeg valgte å avbestille sbga413 fordi allerede har 9r65 urverket og heller vil ha den nye 9ra2.
Jeg skal samle på alle de forskjellige urverkene av springdrive har jeg funnet ut .
Håper å få min 9RA2 denne uke
Men helt ærlig så finnes det mange varianter med same urtavle som cherryblossom.
Bare ikke med rosa skjær.
Ikke umulig det dukker opp noe med 9RA2 også.
Sorry tregt svar!

Hadde mulighet til å kjøpe nye White birch 9RA2 med første levering, men avsto.
Av flere anledninger.
Den er hvit som min snowflake.
Den er ikke limitert og kan fåes ved et senere tidspunkt om jeg angrer meg.
Endte opp med å bestille den nye slga013 med 9ra2 og den er limitert til 550 stk.
Får den forhåpentligvis denne uka.
Klarer knappt vente.

Snapchat-1191680691.jpg

Rett før trysil turen fredag ringte bjerke meg på onsdag aften og sa de hadde en klokke med navnet mitt på!

Det ble selvfølgelig en bytur torsdag og klokka fulgte naturligvis med til Trysil under helga.
Snapchat-856702837.jpg

Det var en fantastisk helg med godt selskap og herlig vær.

Første opplevelsen med klokken og minnene er uslåelig.

20220319_182734.jpg

Det første som slo meg da jeg fikk klokken i hånda mi på Bjerke var bare at den er såå jævlig feet og så mye finere i virkeligheten enn på bilder.

Og den urtavla er latterlig tett på sapphire crystallen!
Woow.

De har gjort en fantastisk jobb med denne klokken.
Rett og slett fulltreff!!

Den sitter veldig bra og er veldig behagelig.

Blå fargen er fantastisk, og alle detaljer.
Den har litt mere aggressive bezel en normal bb58, og er så fin.

Og bezel yta der nedtelling sifrene er på bezel er vinklet skrått nedover mot kanten.

Det gir klokken et fantastisk uttrykk og fremhever den kanten på glasset på klokken.

Det er den feteste diver og tool watch jeg har hatt i min eie og samling , uten tvil!!

Kommer med mere innlegg om denne etter litt lengre tidsbruk.

Uvant men føles bra med en count down bezel!

Snapchat-1252583461.jpg

Det har skjedd utrolig mye i samlingen den siste tiden.

Per nå, har jeg bare grand seiko SBGA259 golden snowflake og min nye tudor pelagos fxd i samlingen min.

Har en del vintage inne for service og rep.
De blir borte en del uker.

Så er lite kvanta og mye kvalitet i samlingen nå!

Foruten GS slga013 9RA2 som forhåpentligvis kommer denne uken har jeg også slått til på 2 tudorer til.

Blackbay Chrono sort skive.
Og BB58 ref 79030n.

Og det er lansering av nye tudorer snart så håper å kunne bestille ennå en til tudor snart

Snapchat-203709715.jpg

Endelig en no date diver!
Elsker denne moderne tudor snowflake.

Snapchat-643029606.jpg

Liker fargen titaniumet gir, elsker hvordan de har tatt bort alle skarpe kanter, og linjer.
At det er crown guards er et must på denne, men liker at de ikke er heldekkende men mere avspissa. Kult!

Snapchat-1692537516.jpg

De fixed lugs funker 100% for meg.
De gir en linje vi ikke er veldig vant med, men som absolutt ser bra ut.

Og jeg har ingen problem med at man ikke får lenke på denne.

Om man ser på kristallen og bezel , så ser man at bezel er vinklet litt nedover fra innsiden og ut.
Utrolig fett!

Snapchat-658145734.jpg

De har virkelig gjort en bra jobb for å få denne modellen tynnere en de andre pelagos.

Tavla er utrolig tett innpå krystallen! Woow.

Snapchat-251805575.jpg

Det er coin edge bezel som vi er vant med fra tudor, men den er supersharp og med mere aggressivt utrykk enn vi er vant til eksempel fra BB58.

Den er superkul!

Ser også tydelig hvor mye bezel stikker utenfor selve urkassen.

Som gjør at man får ytterligere bedre grep i bezel og ett annet utrykk på klokken.

Snapchat-2115888038.jpg

For meg så har denne klokken alt!
Til og med lume på bezel og alle markører.

Snapchat-1252583461.jpg

Synes ikke bezel er for busy med alt på den.
Ei heller tavlen med 4tekst linjer.

For meg har denne klokken alt!

Og for min del kan denne diver for min del være den eneste diver jeg trenger i samlingen!

Men jeg vet at dette ikke kommer til å bli den eneste.

Men om jeg bare skulle valgt 1, måtte det bli denne.

Snapchat-688076221.jpg

Vedlegg

• Snapchat-688076221.jpg
    Snapchat-688076221.jpg
    246,8 KB · Visninger: 0
Redigert: