Fersk klokkesamler

Medlem
2. mai 2021
Innlegg
215
Sted
Innlandet
Hei. Tenkte dele litt om meg, har egentlig ikke vært så klokke intressert, gikk litt med casio da jeg vært 11-13 år. Alltid vært sporty og aktiv. Og etter jeg fyllte 13 år så droppet jeg klokkene og syntes de bare var i veien.

Men da jeg var 15 år ca , så jeg den to tonede rolex submariner bluesy for første gang. Og ble heeelt vill. For en klokke. Det er virkelig noe for meg. Elsker blått. Elsker gull. Og rolex, er jo rolex. Samtidig som det er en sporty og luksuriøs klokke. Men jeg innså samtidig at dette neppe blir realistisk noensinne, først og fremst pga økonomi. Og sa til meg selv att det er viktig med mål og drømmer. Selvom de kanskje ikke realistiske.

Årene gikk og jeg var fortsatt ikke noe intressert i klokker. Men etterhvert som mine mål ble fullført, altså jobb , bort med gjeld osv. Barn familie osv. Alt falt bare på plass dit jeg ville. Og da kom jeg til å tenke på suben igjen. Og det vsr faktisk ikke urealistisk lengre. 15 år senere. Så la inn en forespørsel på 40mm bluesy.

Men så kom melding fra urmaker, 40mm bluesy er ute av produksjon. Så de la inn forespørsel på den nye 41 mm bluesy. Og jeg fikk et ja , og fikk beskjed om 2 års leveringstid. Drømmen var på vei. Og jeg innsåg samtidig at dette er stort og litt vel dyrt fir en første klokke.

Men jeg ville fortsatt ha den. Men bestemte meg for å forbedre meg før rolexen. Med å kjøpe litt billige klokker i mellom tiden, så jeg vet hvordan heg skal ta vare på de osv. Så gikk til kjøp av 6-7 klokker på uret.se. den aller aller første var en roseguld tone stuhrling. Den har jeg fortsatt siden det var den første . Ble også en til stuhrling, 2 invicta, 1 armani, 1 michael kors og en jameson&son.

Vente tiden ble kortere en jeg trudde, etter ca 2-3 mnd kom meldingen om at rolexen lå hos urmakeren. Herregud dette var stort. Gledet meg med frykt for at jeg kom til å angre å att jeg skulle kaste bort 144 400kr. ‍♂ . Men da dagen kom, altså for en opplevelse det var , og jeg følte meg veldig privilegert og heldig som kunne midt under corona november 2020 stå hos urmaker og se på klokken jeg har drømt om i 15år minst. Og den var min!!

Og den var mye mye finere i virkeligheten enn på bilder og videoene jeg hadde sett. Jeg visste der og da att jeg hadde gjort rett. Det var ubeskrivelig. Jeg visste at je aldrig kommer til å angre , og elr selge klokken. Med mindre jeg skulle bli konkurs. Jeg hadde virkelig funnet rett klokke. Både sporty og luksuriøs.

Og etter dette har det blir flere og flere klokker. Men siden jeg hadde så mange "billige" klokker fra før, og visste at det kom til å bli flere dyre klokker, bestemte heg meg for å gi bort alle de billige jeg hadde. Foruten den aller aller første stuhrlingen. Så ga bort til pappa og sønbe til min eldste bror. Fordi jeg visste at det kom til å bli for mange og bruke og ta vare på.

Så nå foruten stuhrlingen, er den billigste klokken jeg har en longines hydroconquest espagne edition. Denne har jeg foressten gitt til min sønn. Jeg har ikke bommet på noen av mine dyreste klokker og er superfornøyd med alle.

Snapchat-1340878565.jpg
 
Redigert av en moderator:
Min første var nye sub 41 mm bluesy.
Snapchat-1161253618.jpg


Min andre klokke , longines hydroconquest espagne edition

Screenshot_20210503-141812_Snapchat.jpg



Min tredje klokke , grand seiko snowflake springdrive med gull visere

Snapchat-1686865579.jpg



Min fjerde klokke longines master collection triple date chronograph

20210420_000203.jpg



Min femte er rolex gmt master2 "batman"

Snapchat-1890161494.jpg


Og mitt aller siste kjøp seiko snr049j1
Snapchat-594355862.jpg




Og tilslutt et dobbelt rolex bilde

Snapchat-169827669.jpg
 
Redigert:
Og igjen, beklager bilde kvalitet.

Har små unger og ikke hatt tid til å ta med det ordentlig kamera ut med klokkene, ennå. He-he
 
Hei igjen folkens

tenkte fortsette litt på storyen min.

Etter å ha nådd drømmen og målet mitt om den to tonede suben, så var det naturlig for meg med et nytt mål elr drøm.

Det neste og naturlige valget for meg da , ble så klart en gmt MASTER 2.

Og siden jeg aldrig har likt pepsi/panama utseende på gmt master, så stod det egentlig mellom rootbeer og batman.

Rett og slett for at jeg aldrig har likt farge komboen på Pepsi, og synes den hel svarte bezelen er litt for anonym og "kjedelig" vel og merke for MIN smak.
Så derfor måtte det bli batman. Og den syne jeg er helt fantastisk fin.
Den sorte skiva er sååå fin mot den blå halvdelen av bezelen, og de hvite timemarkørene.

Så jeg begynte å lete. Problemet er at jeg hadde problemer med prisen.

Og betale opp mot 50-70% mere enn nypris for noe som er brukt og gammelt er egentlig helt vannvittig, og rett slett mot min natur ‍♂

Så jeg var en liten stund usikker på om det i hele tatt kom til å skje.

Men i mars 2021, dukket den opp til en noe bedre pris, og jeg var i tenkeboksen i mindre enn 3timer.

Ringte selger , og sa at jeg vil ha den.

Og akkurat som på Suben, så visste jeg der og da at jeg hadde gjort rett valg når jeg fikk den i hånda og så den i person.

Og det kule med den , er at den er fra 2013. Altså den første.

Jeg er veldig glad i klokker med litt kul historie, elr spesial utgaver. Og dette er altså første gang rolex klarte å gjøre en to delt farge på en keramisk bezel. Så er veldig fornøyd.

Så er utrolig glad og føler meg veldig veldig heldig som har fått tak i begge de 2 rolex jeg ville ha mest av alle på under 4mnd.

Må dessverre runde av for denne gang, da min datter på 2,5mnd nettopp våknet. Men jeg har mere å fortelle og dele.

Ha en fin søndag alle sammen!!!@
 
Redigert:
I mellom tiden mellom suben (nov2020) og batman (mars 2021).

Så begynte jeg å tenke litt på en tudor. Black bay58 ref 79030.
Kontaktet ad for å legge i førespørsel, men de kunne ikke legge meg på liste på den. Men tilbydde meg ref79230 istedet og jeg sa selvfølgelig ja.

Likte den til og med bedre enn den andre. Pga den var slående lik james bonds sub fra 1958(ikke helt sikker på årstallet) , som jeg er veldig svak for, men bare kan se langt etter.

Gledet meg veldig mye. (6mnd ventetid)
Men etter noen uker innså jeg at jeg burde ha noe annet en suben, da det var drømme klokken og virkelig ikke noe jeg haďde tenkt til å bruke daglig.

Så jeg begynte å lete, og tanken var noe billigere. Noe jeg kunne bruke daglig, å bruke hardt. En beater. (+ at det var en slags venteklokke) på tudoren.

Det var først da jeg oppdaget longines. Og hydroconquest. Jeg er sporty, og vanntetthet er viktig. Elsker divers. Jeg letet gjennom alt av hydroconquest og fant tilslutt ut at longines hydroconquest espagne edition var den eneste for meg.

Da alle de andre hadde for mye pågående både på skive og bezel. Ble liksom for mye, veldig rotete og uoversiktlig .
Ikke min smak.

Men espagne edition var pefekt. Og den lille røde delen på sekundviseren var også noe jeg likte. Og som ble avgjørende tilsammen med oversiktligheten og ryddigheten.

Itillegg var det en limitert utgave, noe som gjorde den ennå kulere.

Men dessverre ble jeg skuffet over at den gikk +3-5 sekunder for fort hverdag.
Og at bezel var nærmest umulig å bruke under vann. Altfor dårlig grep på bezel.
(Men jeg er veldig fornøyd med den også. Elsker utseende og fargen. Elsker blått!
Men det er nok den klokken jeg har bommet mest med.) Selvom jeg egentlig ikke har bommet med noen av mine kjøp.

Men etter litt tid fant jeg ut at dette kun være en bra første klokke til min sønn.

Så jeg har gitt den til han.

Snapchat-1600864140.jpg

Snapchat-985227680.jpg


Så for min del bruker jeg ikke denne lengre, da jeg heller vil att min sønn skal få den i 100% ny tilstand og jeg tenkte det kunne var interessant og se hvordan klokken tåler bruken fra en ung gutt.

Men min historie med longines tok ikke slutt der. Bare hydroconquest.

Men runder av der for nå.

Longines story too be continued.
 
Beklager mitt fravær i dette brukbidraget mitt, men har vært hektisk i det siste og vært lite inspirert til å skrive faktisk.

Men mest av alt tid det har stått på.

Som sagt gikk jeg til innkjøp av hydroconquesten og det var da jeg virkelig fikk øynene opp for longines.

Så begynte å søke opp alle klokkene dems, og falt så jævlig pladask for master collection triple date chronographen.

Resized_20210712_132638.jpeg


Så fin og veldig mye klokke for pengene.

Chronograph er et must.

Og att det var en komplikasjons klokke til den prisen var fantastisk.

Denne hadde liksom alt.

Dato,dag mnd, månefase og chronograph.

Av alle 3 longines så ble denne og er fortsatt min favoritt.

Jeg brukte denne hele tiden da min datter ble født 25feb 2021.
Tok tiden på alt, søvn våken tid osv.
Visste alltid datoer og tider for møter kontroller osv.
Hadde full kontroll på alt hele tiden med den klokken.
Er vel den klokke som absolutt har gitt meg mest for pengene, uten tvil og med stor margin.

Fortsetter videre snart.

Longines Heritage
 
Redigert: