Ferie i USA, kjøpetips?

Medlem
10. feb. 2013
Innlegg
274
Sted
Oslo
Hei!

Skal dra en uke til New York, og lurte da på om noen har noen klokkebutikker å anbefale der borte?

Tenker i utganspunktet på å plukke opp min første Seiko (ikke bestemt hvilken), men er også meget nysgjerring på Sevenfriday.
I følge hjemmeisden til Sevenfriday skal det ligge en butikk på 40 West 57th St, får vel prøve å ta turen innom der om det ikke kommer noen andre gode tips her :)

På forhånd takk
 
Hei!

Skal dra en uke til New York, og lurte da på om noen har noen klokkebutikker å anbefale der borte?

Tenker i utganspunktet på å plukke opp min første Seiko (ikke bestemt hvilken), men er også meget nysgjerring på Sevenfriday.
I følge hjemmeisden til Sevenfriday skal det ligge en butikk på 40 West 57th St, får vel prøve å ta turen innom der om det ikke kommer noen andre gode tips her :)

På forhånd takk

https://maps.google.com/maps/ms?msa=0&msid=214100155030769083619.00047c607b771f41482ec&dg=feature

God tur! :)
 

Takker! Den det var jo suveren. Får dra innom Omega Boutiquen og se om dem har noen fine reimer til Speedyen.


Du kan følge ruten til gjengen i denne lenken TimeZone : Public Forum » PHOTO REPORT: Timezone Spring Watch Walk in NYC. Du finner nok ikke så mye Seiko eller Sevenfriday, men kanskje noe annet som frister...

Kanskje jeg bør la AmExen ligge igjen hjemme :mrgreen:

Mye fint der, men hadde i utgangspunktet tenkt å holde meg under momsgrensa :)
Er for øyeblikket ute etter en Seiko diver, sumo, 007/009 noe sånt. Anvendelig sommerklokker som man ikke trenger å være redd for å ha med seg overalt.
 
Bestill en 007/009 fra creationwatches. Billig, og i postkassen før du kommer dge opp av sofaen.

(Men ta med kortet til NY, myyye vintage der) :cool::cool:
 
Så du tror creationwatches + mva er billigere enn å kjøpe en i USA? Har tenkt tanken, men ikke sjekket prisene da jeg ikke vet hva den ligger på over disk der borte.

edit; så prisen på creationwatches, fin fin den!
 
Redigert:
Finner ikke noe utsalg, men bedriftsadressen er i Brooklyn hvertfall.

Om prisen er representabel, så er det kanskje mulig å gjøre ett greit kjøp en plass på Manhattan.

Om ikke er det vel bare å bestille på nett når man kommer hjem igjen, og heller browse klokker i litt høyere segment og planlegge neste kjøp ;)
 
Alt kan skje i New York. Da jeg var der endte jeg opp med å kjøpe alpinstøvler på Surefoot. Så ikke den komme for å si det sånn :)
 
Da var turen unnagjort, og fine klokker ble siklet på. Ingen Seikos eller Sevenfridays ble kjøpt. Fant ikke rett Seikomodell og var ikke helt fornøyd med prisen på Sevenfriday i butikken jeg fant dem, 1250-1450 dollar.

Ble derimot ett ikke heeelt planlagt kjøp hos Omega Boutique. En brun alligatorrem med deployment clasp. Nydelig sak!

Får nøye dere med ett litt dårlig mobilbilde ;)

IMAG1759_zpsak60nqrv.jpg