Official Timekeeper
Visit Casio

Ferie i USA, kjøpetips?

Medlem
10. feb. 2013
Sted
Oslo
Hei!

Skal dra en uke til New York, og lurte da på om noen har noen klokkebutikker å anbefale der borte?

Tenker i utganspunktet på å plukke opp min første Seiko (ikke bestemt hvilken), men er også meget nysgjerring på Sevenfriday.
I følge hjemmeisden til Sevenfriday skal det ligge en butikk på 40 West 57th St, får vel prøve å ta turen innom der om det ikke kommer noen andre gode tips her :)

På forhånd takk

Medlem
25. sep. 2010
Sted
Oslo
Hei!

Skal dra en uke til New York, og lurte da på om noen har noen klokkebutikker å anbefale der borte?

Tenker i utganspunktet på å plukke opp min første Seiko (ikke bestemt hvilken), men er også meget nysgjerring på Sevenfriday.
I følge hjemmeisden til Sevenfriday skal det ligge en butikk på 40 West 57th St, får vel prøve å ta turen innom der om det ikke kommer noen andre gode tips her :)

På forhånd takk
https://maps.google.com/maps/ms?msa=0&msid=214100155030769083619.00047c607b771f41482ec&dg=feature

God tur! :)

Medlem
10. feb. 2013
Sted
Oslo
Takker! Den det var jo suveren. Får dra innom Omega Boutiquen og se om dem har noen fine reimer til Speedyen.

Du kan følge ruten til gjengen i denne lenken TimeZone : Public Forum » PHOTO REPORT: Timezone Spring Watch Walk in NYC. Du finner nok ikke så mye Seiko eller Sevenfriday, men kanskje noe annet som frister...
Kanskje jeg bør la AmExen ligge igjen hjemme :mrgreen:

Mye fint der, men hadde i utgangspunktet tenkt å holde meg under momsgrensa :)
Er for øyeblikket ute etter en Seiko diver, sumo, 007/009 noe sånt. Anvendelig sommerklokker som man ikke trenger å være redd for å ha med seg overalt.

Medlem
31. aug. 2013
Sted
Østlandet
Bestill en 007/009 fra creationwatches. Billig, og i postkassen før du kommer dge opp av sofaen.

(Men ta med kortet til NY, myyye vintage der) :cool::cool:

Medlem
10. feb. 2013
Sted
Oslo
Så du tror creationwatches + mva er billigere enn å kjøpe en i USA? Har tenkt tanken, men ikke sjekket prisene da jeg ikke vet hva den ligger på over disk der borte.

edit; så prisen på creationwatches, fin fin den!

Redigert:
Medlem
10. feb. 2013
Sted
Oslo
Finner ikke noe utsalg, men bedriftsadressen er i Brooklyn hvertfall.

Om prisen er representabel, så er det kanskje mulig å gjøre ett greit kjøp en plass på Manhattan.

Om ikke er det vel bare å bestille på nett når man kommer hjem igjen, og heller browse klokker i litt høyere segment og planlegge neste kjøp ;)

Medlem
20. feb. 2008
Alt kan skje i New York. Da jeg var der endte jeg opp med å kjøpe alpinstøvler på Surefoot. Så ikke den komme for å si det sånn :)

Medlem
10. feb. 2013
Sted
Oslo
Da var turen unnagjort, og fine klokker ble siklet på. Ingen Seikos eller Sevenfridays ble kjøpt. Fant ikke rett Seikomodell og var ikke helt fornøyd med prisen på Sevenfriday i butikken jeg fant dem, 1250-1450 dollar.

Ble derimot ett ikke heeelt planlagt kjøp hos Omega Boutique. En brun alligatorrem med deployment clasp. Nydelig sak!

Får nøye dere med ett litt dårlig mobilbilde ;)